توضیح سازمان ملل درباره عضویت رژیم اسرائیل در هیات رئیسه آتی مجمع عمومی

سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت رژیم صهیونیستی در هیات رئیسه هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی این سازمان توضیح داد.

به گزارش مشرق، خانم "پائولینا کوبیاک" روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در توضیحی کوتاه گفت: معاونان رییس مجمع عمومی توسط اعضا انتخاب می شوند و این تصمیم بر عهده اعضای مجمع عمومی است.

وی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتخاب سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان معاون رئیس هفتادو هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد.

خبرنگاری خطاب به سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل گفت که کسی که ماه گذشته گزارش حقوق بشر سازمان ملل را در مجمع عمومی پاره کرد و به اعضای مجمع گفت: شرم بر شما باد، آیا لیاقت معاونت رییس مجمع عمومی را دارد؟

 به گزارش مشرق، مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی،"چابا کروشی" دیپلمات مجارستانی را به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل و جایگزین عبدالله شهید رئیس هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی (کنونی) برگزید که کار خود را از اواسط سپتامبر آغاز خواهد کرد.

همچنین ۲۱ معاون برای رئیس هر دوره مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس آیین نامه مجمع عمومی و طبق منطقه بندی جغرافیایی تعیین شد که معاونان رئیس هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

-  منطقه آفریقا دارای شش سهمیه شامل کشورهای بنین، موریتانی، بروندی، کنیا، نیجر و زیمباوه

- منطقه آسیا دارای پنج سهمیه شامل کشورهای مالزی، نپال، تاجیکستان، ترکمنستان و ویتنام

-  آمریکای لاتین دارای سه سهمیه شامل کشورهای  السالوادور، شیلی و جامائیکا

-  اروپای غربی دارای دو سهمیه که استرالیا و رژیم  اسرائیل نامزد شده بودند.

چون در تمام مناطق جغرافیایی، تعداد سهمیه ها با تعداد نامزدها برابر بود، بنایراین هیچ رای گیری برای انتخاب معاونان صورت نگرفت.

از منطقه اروپای شرقی نیز به دلیل اینکه "چابا کروشی" رئیس هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی از کشور مجارستان انتخاب شده است، کشوری برای سمت معاونت تعیین نشد.

همچنین پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین بر اساس آیین نامه نیز معاونان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    خخخخخخ اسرالیا و فلسطین تو اروپای غربی هستن مسخره سازمان ملل رو دراوردن شده شوخی بین 4 5 تا کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس