کد خبر 1384978
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
دیدار امیرعبداللهیان با مشاور امنیت ملی هند

وزیر خارجه کشورمان که به هند سفر کرده امروز چهارشنبه با مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق، آقای آجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم گسترش همه جانبه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و هند تاکید نمود.

مشاور امنیت ملی هند ضمن استقبال از پیشرفت‌های حاصله در روابط به کشور پیشنهاد تشکیل یک کمیته راهبردی برای گسترش روابط در همه زمینه ها را مورد تاکید قرار داد و آمادگی دولت هند را برای توسعه مناسبات در همه سطوح در ابعاد دو جانبه، چند جانبه، منطقه ای و بین المللی اعلام نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات زمینه های گسترده‌ موجود برای توسعه همکاری های دو کشور و ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات در ابعاد مختلف، بدون توجه به عوامل ثالث و مخالف روابط را برشمرد.

مقام هندی در پاسخ به تاکیدات و پیشنهادات طرف ایرانی، با اشاره به فضای منفی به وجود آمده توسط بعضی افراد در بی احترامی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) , ضمن تجدید احترام دولت و مقامات هند نسبت به پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت که با اشخاص خاطی در سطح دولت و دستگاه‌های مرتبط به نحوی برخورد خواهد شد که درسی برای دیگران باشد.

امیرعبداللهیان با تمجید از احترام مردم و مقامات دولت هند نسبت به ساحت مقدس ادیان الهی به ویژه پیامبر اکرم (ص) و بردباری دینی، همزیستی و دوستی تاریخی موجود میان پیروان ادیان در این کشور، خواهان توجه جدی به حساسیت های مسلمانان در ارتباط با مقدسات دینی شد و رضایتمندی مسلمانان از مواضع مقامات هندی در برخورد به خاطیان را اعلام نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از پیشنهادهای مقام هندی برای گسترش هر چه بیشتر روابط به ویژه در زمینه های مواصلاتی از طریق کریدورهای جنوب و شمال به ویژه بهره گیری از بندر چابهار، سرمایه گذاری، تجارت، آموزش و تحقیقات و توسعه اعلام نمود که جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با هند ندارد.

امیرعبداللهیان ضمن مناسب توصیف نمودن روابط امنیتی و نظامی میان دو کشور، خواهان گسترش بیشتر این همکاری ها و استفاده از ظرفیت ها برای مقابله با تروریسم در سطح دوجانبه و منطقه‌ای و کمک به مردم افغانستان گردید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس