شاهرخ بیانی، عابدزاده و نیکبخت در پرسپولیس فوق ستاره بودند/ هواداران روی زکی‌پور و شهباززاده حساس نباشند

یکی از انتقادات هواداران پرسپولیس در نقل و انتقالات این تیم، اعتراض به خرید میلاد زکی‌پور مدافع سابق استقلال بوده است.

به گزارش مشرق، این درحالی است که جمشید شاه محمدی مهاجم سال های نه چندان دور تیم ملی و پرسپولیس معتقد است باید از بازیکنان جدید حتی با سابقه استقلالی، استقبال کرد.

پیشکسوت پرسپولیس در این رابطه دلایل خودش را دارد.

می خواهیم در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس برای فصل آینده بپرسیم؟

تا اینجا که خوب بوده است. خدا را شکر مدیران باشگاه پرسپولیس خیلی زود نقل و انتقالات را شروع کردند و این نشان می دهد باشگاه از فصل گذشته عبرت گرفته است. اینکه استارت خرید بازیکن بلافاصله پس از پایان لیگ قبلی آغاز شود نشانه خوبی است.

خریدهای جدید پرسپولیس را چطور دیدید؟

بیرانوند که از خودمان بوده و مشخص است خرید خوبی است. درمورد مرتضی پورعلی گنجی هم به رغم برخی نگرانی ها بابت عمل جراحی رباط صلیبی باید بگویم او می تواند در فصل آینده یک عنصر مهم در قلب دفاع پرسپولیس باشد. او فقط به بازی کردن نیاز دارد تا ترس اش بعد از عمل جراحی رباط صلیبی بریزد. وگرنه از لحاظ کیفی و تجربه او فوق العاده است. نکته مهم دیگر اینکه او با عشق و علاقه به پرسپولیس آمده است.

بیشتر بخوانید:

مذاکره با بازیکن استقلالی توسط پرسپولیس تایید شد

صحبت از عشق و علاقه کردید. این روزها یکی از اعتراضات هواداران پرسپولیس به خرید میلاد زکی پور و حتی سجاد شهباززاده به دلیل سابقه استقلالی این دو بوده است. در این رابطه نظری ندارید؟

ما باید به لیست سرمربی احترام بگذاریم مضاف بر اینکه تاریخ می گوید هر بازیکنی از استقلال به پرسپولیس آمده یا به قول معروف قرمزپوش شده با انگیزه بیشتری بازی کرده است. شاهرخ بیانی به پرسپولیس آمد و در دربی ۲ گل زد یا احمد رضا عابدزاده که از ستاره تبدیل به فوق ستاره شد و همین طور علیرضا نیکبخت واحدی که یکی از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم بود.

آیا زکی پور را می توان با این بزرگان مقایسه کرد؟

بحث مقایسه نیست بلکه منظورم انگیزه بازیکنان استقلالی بعد از پیوستن به پرسپولیس بوده است. به نظرم میلاد زکی‌پور حتما مدافع چپ خوبی بوده که در لیست یحیی گل محمدی قرار گرفته است. سجاد شهباززاده هم یک مهاجم با تجربه است و هم سابقه آقای گلی در لیگ برتر ما دارد. به نظر من هواداران پرسپولیس نباید روی این دو بازیکن حساس باشند و باید اجازه بدهیم خریدهای تیم انجام شود چون هیچ چیزی مهم تر از موفقیت پرسپولیس نیست.

حرف درستی زدید. اگر رئال مادرید می خواست این نگرش را داشته باشد هرگز سراغ لوئیز فیگو نمی رفت؟

دقیقا همین طور است. فوتبال حرفه ای این حرف ها را بر نمی تابد. مگر از همین پرسپولیس آرمان رمضانی به استقلال نرفت و حتی به نوعی گل حساس و قهرمانی این تیم را زد؟ باید نگاه خودمان را عوض کنیم. من کاری به کیفیت یا نمی دانم توانایی این دو بازیکن استقلالی ندارم اما به هر حال هر دو منتخب یحیی گل محمدی هستند. سرمربی پرسپولیس قصد دارد تیمش را برای فصل آینده تقویت کند و ...

ببخشید ولی شاید هواداران نگران باشند که خریدها مثل فصل گذشته نباشد؟

ازخرید بازیکنانی مثل پورعلی گنجی و بیرانوند یا تمدید ترابی و همین طور دانیال اسماعیلی فر مشخص است که امسال با سال گذشته کمی فرق می کند. امیدوارم پرسپولیس با همین فرمان و خریدهای خوب بتواند مدعی اصلی قهرمانی در فصل آینده باشد.

راستی شما بازی تیم امید ایران و ازبکستان در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا را دیدید؟ حذف تلخی بود. این طور نیست؟

من خودم سابقه کار در تیم های پایه ای پرسپولیس را دارم. متأسفانه در فوتبال ما چه فدراسیون یا باشگاهی توجه کافی به تیم های پایه ای نمی شود. ما نباید به ترکمنستان ببازیم اما باختیم و امیدوارم این شکست و حذف درس عبرت برای همه شده باشد. به نظرم یکسری از باشگاه ها هم کم کاری کردند. متأسفانه به تیم امید به چشم تیم ملی نگاه نمی شود.

اگر بخواهید انتقادی از مهدی مهدوی کیا داشته باشید؟

مهدی مهدوی کیا یک فوتبالیست بزرگ و انسان بسیار کاردرستی است. همه ایران اخلاق و منش او را می شناسند. او لژیونر موفقی بوده و سابقه کار در رده های پایه ای هامبورگ را دارد. خودش هم تمامی رده های ملی از نوجوانان تا جوانان، امید و سپس بزرگسالان را تجربه کرده است. او خوب می داند نقش استعدادیاب ها در فوتبال چقدر است یا اینکه مشورت گرفتن از مربیانی که در رده های پایه ای کار می کنند چقدر می تواند ارزشمند باشد. من امیدوارم آقا مهدی که از سرمایه های فوتبال ماست برای بستن تیم امید درمسابقات بعدی از مربیانی که در رده های پایه ای کار می کنند مشورت بگیرد و ازهمه ظرفیت های فوتبال ایران استفاده کند. البته فدراسیون باید از باشگاه های مختلف بخواهد که همکاری کنند. این تیم هم اسم ملی را یدک می کشند و نباید درقبال آن کم کاری یا بی توجهی شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    زکی پور میگفت همه اسنپ جام های تیم مسعود،اهدایی مسعودجان(حتی به پیروانی میگفت فرشها کجاست؟؟؟).. الان دارن میگیرنش.. دلیلش اینه که خودشون میدونن زکی پور واقعیت رو گفته..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس