کد خبر 1384515
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
پوتین: تورم روسیه مهار شده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نشستی اقتصادی که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت که تورم در کشورش مهار شده و نرخ بیکاری در ماه مه در پائین ترین سطح در تاریخ بوده است.

به گزارش مشرق، پوتین که درباره شرایط اقتصادی روسیه در چهارمین ماه جنگ اوکراین سخن می گفت، با اشاره به ادامه خطرات در بازار کار کشورش، بر وجود نشانه هایی از افت قابل ملاحظه در شماری از صنایع به ویژه متالورژی فلزات تاکید کرد و افزود که به دولت دستور کمک به این بخش های اقتصاد برای برطرف کردن این دشواری ها داده است.  

پوتین همچنین دستور تدوین و آماده سازی مقررات تازه بودجه ای را تا پایان ماه آینده (ژوئیه) برای افزایش رشد و کمک به حفاظت از اقتصاد از افت های جدید داد.

به گفته پوتین؛ تلاش برای آماده سازی بودجه فدرال برای سه سال آینده آغاز شده که موضوع اصلی آن تعیین مقررات بودجه ای است که نه تنها تضمین کننده ثبات مالی دولتی باشد، بلکه بتواند نرخ رشد اقتصاد روسیه را افزایش دهد.

روسیه مقررات بودجه را برای سرازیر کردن درآمدهای اضافی فروش نفت و گاز به صندوق ثروت ملی را ۲ سال پیش و در دوره همه گیری ویروس کرونا، به حال تعلیق درآورد.  

وزارت دارایی روسیه قصد داشت اجرای این مقررات را دوباره در سال جاری (۲۰۲۲) ازسرگیرد که بر اساس آن ارز خارجی برای سپرده گذاری در این صندوق خریداری می کرد، اما این تصمیم را در پی اعمال تحریم های غرب، لغو شد که مسکو را از دسترسی به نزدیک به نیمی از ذخایر طلا و ارزهای خود محروم می کند.  

قوانین کنونی با توجه به نیاز فزاینده دولت به نقدینگی برای اجرای وعده های پوتین برای پرداخت مستمری بازنشسگتی و تامین اجتماعی بالاتر و حمایت از کسب و کارهای بزرگ، محدودیت هایی در باره چگونگی و مکان هزینه کردن دارایی این صندوق که ۱۹۸ میلیارد دلار برآورد شده، در نظر گرفته بود. این صندوق تنها در ماه گذشته چهار میلیارد دلار برای خرید سهام ترجیحی راه آهن روسیه هزینه کرد که بزرگ ترین کارفرمای این کشور به شمار می رود. دیگر نهادهای دولتی مانند شرکت هواپیمایی رسمی این کشور "آئروفلوت" در انتطار تزریق نقدینگی برای رویارویی با تحریم های غرب است که در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) اعمال شد.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن ایتالیایی تولیدکنندگان کشاورزی یکشنبه ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد: به دنبال سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ابراز اطمینان از صادرات غلات از بنادر اوکراین، قیمت جهانی گندم ۱۰ درصد کاهش یافت. به ۷.۲۷ دلار در هر بوشل رسید.

این انجمن ایتالیایی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: خروج کشتی ها از بنادر دریای سیاه به معنای تخلیه انبارهای اوکراینی است که در آن بیش از ۲۰ میلیون تن غلات از جمله گندم، جو و ذرت برای صادرات به کشورهای ثروتمند و فقیر وجود دارد.

پیش از این رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود؛ کوته فکری سیاستمداران اروپایی بحران انرژی در جهان ایجاد کرد و روسیه آماده است اقدامات لازم را برای کاهش بحران جهانی غذا انجام دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 6
    همه ی بیکارها رو فرستادی جبهه جلوی توپ و تانک اونوقت می گی کمترین بیکاری تاریخ رو داریم! خخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      حرص نخور
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    به به جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین، همین قدر که دهن این غربگداها رو سرویس میکنی دمت گرم، ارادتمندیم!!! خخخخخخخ
  • خسرو IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    این پیامهای در سایه ، حکایت ازقطعیت بیشتر سقوط روس دروضعیت شفاف دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس