تاریکی، هرج و مرج و فروپاشی در انتظار اسرائیل است

تعلیق سفر جوبایدن به سرزمین های اشغالی به دلیل مشکلات سیاسی و بی ثباتی است که کابینه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درگیرکرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی زبان جروزالم پست روز دوشنبه در یک یادداشت تحلیلی اعتراف کرد با توجه به شرایط مخاطره آمیز کنونی در رژیم صیهونیستی به نظر می‌رسد که کابینه دولت نفتالی بنت به مویی بند باشد و تا پایان عمرش کمتر از یک ماه باقی مانده باشد، بنابراین شرایط برای انجام سفر یک رئیس جمهور به سرزمین‌های اشغالی فراهم نیست.

در این گزارش آمده است وقتی روز جمعه در خبرها اعلام شد که جو بایدن می‌خواهد سفرش را به سرزمین‌های اشغالی لغو کند هیچکس متعجب نشد چرا که رهبر هیچ کشور دیگری هم هرگز خودش را بخاطر یک کابینه بی ثبات به زحمت نمی‌اندازد. چه نفعی برای بایدن دارد که با یک نخست وزیر ضعیف و ناتوان دیدار کند که چند روز بیشتر به پایان عمر دولتش نمانده است.

بایدن امیدوار بود بنا به دلایلی که اهمیت داخلی برایش داشت بتواند در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با نفتالی بنت به نتایجی دست یابد از جمله پیشبرد پیمان آبراهام (برای بهبود روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه)، به جریان انداختن سریع راه حل تشکیل دو دولت برای رفع مشکل فلسطین و به تفاهم رسیدن با رژیم صهیونیستی در مورد ایران.

دیدار با کسی که تا آخر ماه از مقامش برکنار می‌شود چه سودی دارد؟

با اینکه بایدن سفرش را یک ماه به تعویق انداخته است اما جای تعجب نخواهد بود اگر این سفر باز هم لغو شود به خصوص با توجه به بحران سیاسی که دامنگیر رژیم صهیونیستی شده است.

حتی اگر تشکیلات نفتالی بنت تا پایان ژوئن برکنار نشود باز هم بایدن و رهبران سایر کشورهای جهان از خود می‌پرسند چرا باید برای کسی که معلوم نیست چقدر روی کار می‌ماند هزینه و انرژی صرف کرد؟

طبق این گزارش، نفتالی بنت روز جمعه در اقدامی بی سابقه در حالی که تنها چند روز به انتخابات مهم پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) باقی مانده است، نامه سرگشاده ۲۸ صفحه‌ای خطاب به "اکثریت صهیونیست‌های خاموش" نوشت و ناامیدانه از آنها درخواست کرد تا در حمایت از او و کابینه‌اش به خیابان آمده و راهپیمایی کنند.

در این نامه که تنها چند روز مانده به سالگرد روی کار آمدن بنت (۱۳ ژوئن) نوشته شد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد در صورتی که دولتش برکنار شود رژیم صهیونیستی نیز به دلیل "درگیرهای داخلی" با خطر فروپاشی رو به رو خواهد شد.

روزنامه جروزالم پست با عصبانیت از این گفته بنت نوشت که خوانندگان نامه او تنها "اکثریت صهیونیست‌های خاموش" نیستند بلکه دشمنان رژیم صهیونیستی از جمله رهبران حزب الله، تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس و ایران نیز به آن دسترسی خواهند داشت و این یعنی رژیم صهیونیستی به دلیل درگیری‌های داخلی در چنان وضعیت مخاطره آمیزی قرار دارد که سقوط کابینه مساوی است با فروپاشی این رژیم.

این گفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین موید سخنان سید حسن نصرالله رهبر حرب الله است که در سال ۲۰۰۰ میلادی گفته بود رژیم صهیونیستی مانند تارعنکبوت ضعیف است و تنها کافی است محکم به آن فوت کنید تا از بین برود.

نفتالی بنت بعد از برکنار شدن بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود به قدرت رسید که بیش از یک دهه نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

بنت در نامه‌اش به "اکثریت صهیونیست‌های خاموش" دولت خود را دولت رستگاری ملی نامیده است که اگر برکنار شود تاریکی، هرج و مرج و سقوط احتمالی جای آن را خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 1
    بهتره بفکر آینده مملکت خودمون و برون رفت از این اوضاع بد باشید...
  • سید IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    ان الباطل کان زهوقا انشاالله
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    ای مسئولین مملکت بفکر این روزهای ایران باشید قبل از اینکه دیر شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس