کد خبر 1359181
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
نابودی اسرائیل - نمایه

رسانه‌های عبری خبر دادند که یکی از اعضای ائتلاف کابینه این رژیم از تصمیم خود برای استعفا خبر داده و با استعفای یک فرد دیگر از ائتلاف، کابینه رژیم صهیونیستی از هم خواهد پاشید.

به گزارش مشرق، «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، صبح امروز (چهارشنبه)، استعفای خود را از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

پایگاه خبری «امد» به نقل از روزنامه «جروزالم پست» در این خصوص گزارش داد که با استعفای عیدیت، کابینه تل‌آویو اکثریت را در پارلمان از دست داده و چنانچه فرد دیگری استعفای خود را اعلام کند، کابینه از هم خواهد پاشید و اراضی اشغالی یک بار دیگر وارد انتخابات سراسری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف مقام نظامی اسراییل به شکست راهبرد این رژیم در لبنان

عیدیت سیلمان پس از علنی کردن قصد خود، درباره علت این تصمیم گفت که احساس می‌کرده «دیگر نمی‌تواند [وضعیت موجود را] تحمل کند» و همچنین بیش از نمی‌توانسته به آنچه هویت یهودی اسرائیل خوانده، آسیب برساند. بنابر گزارش جروزالم پست، احتمالا او به اختلاف خود با «نیتزان هورویتز» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص استفاده از مواد غذایی در روز «پسح» در بیمارستان‌ها اشاره داشته است.

بیشتر بخوانید:

وحشت در اسرائیل؛ افزایش ۲۰ درصدی تماس‌ها با پلیس

«آنا راویا بارسکی» خبرنگار روزنامه عبری «معاریو» نیز در این رابطه خبر داد که بسیاری از اعضای ارشد ائتلاف از حدود یک هفته قبل می‌دانستند که عیدیت قصد استعفا دارد؛ اما «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «یمینا» از این موضوع باخبر نبوده و صبح چهارشنبه این تصمیم او را غافلگیر کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، بنت برنامه کاری امروز خود را برای رسیدگی به این مسئله لغو کرده است. قرار است او با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر چرخشی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی  درباره این مسئله امروز جلسه تشکیل دهد.

«گیلعاد کاریف» از اعضای کنست  در گفت‌وگو با رادیو « ۱۰۳FM» در واکنش به این خبر گفت که امیدوار است عیدیت سلیمان از تصمیم خود عقب‌نشینی کند چراکه او رئیس ائتلاف است و این گام ممکن است به انتخابات سراسری منجر شود.

اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون‌ها در اراضی اشغالی «از طرف افراد بسیاری در اسرائیل که منتظر این لحظه بودند»، از عیدیت تشکر کرد و از دیگر اعضای ائتلاف خواست که همانند عیدیت استعفا کنند و در عین حال، اظهار داشت که ائتلاف او با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

برخی از مقامات حزب «لیکود» (حزب نتانیاهو) گفته‌اند که سیلمان تنها کسی نیست که قصد استفعا دارد و آن‌ها امیدوارند که دیگر اعضای ائتلاف کابینه نیز راه او را بپیمایند. همزمان کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ائتلاف کابینه پس از ده ماه اکنون اکثریت را از دست داده و به نظر می‌رسد که آن‌ها به پایان مسیر و فروپاشی نزدیک شده باشند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کابینه ائتلافی پس از استعفای سیلمان به جای ۶۱ کرسی هم‌اکنون از ۶۰ کرسی برخوردار است که این بدان معناست اتئلاف کابینه هم‌اکنون اکثریت را برای تصویب قانون در کنست از دست داده است.

ائتلاف بنت و لاپید پس از برگزاری چند دوره انتخابات در اراضی اشغالی و کش‌ و قوس‌های فراوان توانسته بود تنها با فاصله یک رأی (۶۱ در برابر ۵۹) بر ائتلاف رقیب پیروز شود. پس از این پیروزی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که طولانی‌ترین دوره حکومت در در اراضی اشغالی برعهده داشت، بعد از پانزده سال از منصب نخست‌وزیری (در دو مرحله جداگانه میان سال‌های ۱۹۹۶-۱۹۹۹، و ۲۰۰۹-۲۰۲۱) از قدرت کنار رفت و بنت توانست با تشکیل ائتلافی متشکل از احزاب مختلف  کابینه خود را در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس