مردم مراقب بیماری «تب کریمه کنگو» باشند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار به هموطنان در مورد مشاهده علایم بیماری «تب کریمه کنگو» از هم استانی‌ها خواست تا مراقب این بیماری مشترک بین انسان و دام باشند.

به گزارش مشرق، بهلول تکلوی اظهار کرد: «تب کریمه کنگو» که همراه با خونریزی است، بیماری خطرناک مشترک بین دام و انسان به شمار می‌رود که برای جلوگیری از گسترش این بیماری ما سعی کردیم مراکز نگهداری دام را در مناطق مختلف مورد سمپاشی و عملیات ضدعفونی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه افراد با علائم این بیماری که شبیه سرماخوردگی است و در مراحل اولیه با دارو و درمان رایگان قابل پیشگیری است، مراقبت‌های لازم باید مد نظر قرار گرفته تا جلوی گسترش بیماری گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: هموطنان نباید از مراکز غیرمجاز به ویژه قصابی‌ها و کشتارگاه‌های کنار خیابان‌ها و جاده‌ها نسبت به تأمین گوشت اقدام کنند و در صورت برخورد با «کنه» از له کردن آن خودداری کنند.

تکلوی افزود: قبل از مصرف گوشت تازه ذبح شده، باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت گوشت مورد نظر در یخچال نگهداری شده و از فریز کردن این محصول نیز خودداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده علائم این بیماری که بیشتر شبیه به سرماخوردگی است، افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گیرند که در صورت خونریزی و تشدید بیماری، امکان مداوا در کوتاه‌ترین زمان امکان‌پذیر نیست.

تکلوی اضافه کرد: امیدواریم با مراقبت مردم در مصرف گوشت و فرآورده‌های خام دامی، از انتشار این ویروس جلوگیری شده و به نوعی سلامت مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: بازرسان دامپزشکی نیز به صورت مرتب از کشتار و عرضه دام بازرسی‌ها و بازدیدهای میدانی را انجام می‌دهند تا انحرافی در این مسیر رخ ندهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس