کد خبر 1383631
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
روسیه عرضه گاز به چین را افزایش می‌دهد

شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد، همچنان به افزایش عرضه گاز به چین ادامه می‌دهد و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵ درصد گاز چین را تامین کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، «گازپروم» غول گازی روسیه اعلام کرد: صادرات گاز این کشور به چین از طریق خط لوله «پاوِر آو سیبری» (Power of Siberia)، همچنان افزایش می‌یابد. این ارسال گاز بخشی از «قرارداد بلندمدت دوجانبه میان گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است.»

خط لوله مرزی ۳ هزار کیلومتری ارسال رسمی گاز طبیعی روسیه به چین را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. ظرفیت مسیر موسوم به شرق ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز در سال است و ۳۸ میلیارد متر مکعب آن برای صادرات اختصاص دارد.

شرکت گازپروم در سال ۲۰۲۰، از طریق این خط لوله ۴.۱ میلیارد متر مکعب گاز به چین عرضه کرد.

توافق برای ارسال گاز از طریق این خط لوله در سال ۲۰۱۴ حاصل شد و دو شرکت قراردادی ۳۰ ساله امضا کردند. این قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری، بزرگ ترین قراردادی است که گازپروم تا به حال داشته و خط لوله «پاوِر آو سیبری»، نخستین خط لوله گاز طبیعی میان روسیه و چین است.

بنا بر اعلام گازپروم، این شرکت در حال حاضر بر روی پروژه Siberia ۲ در حال کار است که شامل احداث خط لوله به چین از طریق سرزمین مغولستان است. این خط لوله به محض راه اندازی، ظرفیت انتقال گاز تا ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز را دارد.

گازپروم سعی دارد تا به بزرگ ترین تامین کننده گاز چین تبدیل شود و تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵ درصد گاز چین را تامین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 2
    روسیه داره دست و پا میزنه
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      مشخصه کی داره دست پا میزنه :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس