پنالتی‌گرفتن هنر طارمی است/ مهدی در پرسپولیس هم همینطور بود

مدیر برنامه مهدی طارمی ضمن دفاع از پنالتی گرفتن این مهاجم ایرانی که انتقادات زیادی را در پرتغال در پی داشته است، گفت: طارمی در پرسپولیس و تیم ملی ایران هم همیشه پنالتی می‌گرفت.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی یکی از بازیکنان خبرساز و جنجالی لیگ پرتغال در سه فصل اخیر بوده است. او در سال ۲۰۱۹ از الغرافه قطر راهی تیم ریوآوه پرتغال شد و در همان فصل نخست حضورش در لیگ این کشور، توانایی پنالتی گرفتن خود را به رخ همه کشید. این توانایی در کنار شَم بالای گلزنی، طارمی را خیلی زود به یکی از ستاره‌های پرتغال تبدیل کرد و در پایان فصل نخست، تیم پورتو او را به خدمت گرفت.

این موضوع در تیم پورتو هم ادامه داشت و طارمی همواره با گرفتن پنالتی برای تیمش، عصبانیت و نگرانی را در هواداران تیم‌های رقیب پورتو ایجاد کرد؛ به ویژه امسال که باشگاه اسپورتینگ لیسبون با انتشار مقاله‌ای روی سایت خود، به مهاجم ایران توهین کرد.

این انتقادها از طارمی تا جایی پیش رفت که بعضی‌ها او را فریبکار و متقلب نامیدند اما این موضوع روی توانایی مهاجم ایران تاثیری نداشت و او کار خودش را پیش برد.

با پایان فصل فوتبالی در پرتغال که با قهرمانی پورتو در لیگ و جام حذفی این کشور همراه بود، حالا علیرضا نیکومنش مدیر برنامه طارمی تاکید می‌کند که پنالتی گرفتن، «هنر» این مهاجم ایرانی است و بحث شبیه سازی و فریب داوران را از سوی این مهاجم رد می‌کند.

نیکومنش در این خصوص به روزنامه «رکورد» پرتغال گفت: این موضوعی است که ممنون می‌شوم به آن بپردازم. از نظر من پنالتی‌هایی که طارمی می‌گیرد هنر است؛ چیزی که مربوط به استعداد او است. این بی احترامی به حریف یا هواداران نیست، زیرا طارمی در کارش به همه احترام می‌گذارد.

پنالتی‌گرفتن هنر طارمی است/ مهدی در پرسپولیس هم همینطور بود

مدیر برنامه مهاجم ایران تاکید کرد: اگر نگاه کنید طارمی در پرسپولیس، در تیم ملی ایران، در ریو آوه … هرکجا بازی می‌کرد، همیشه پنالتی می‌گرفت. آن بازی با اسپورتینگ را فراموش نکنید که طارمی سه پنالتی برای ریو آوه گرفت و حتی مصدوم شد؛ دیداری که ریوآوه با مربی بزرگ خود یعنی «کارلوس کاروالهال» تیم اسپورتینگ را در لیسبون شکست داد.

نیکومنش خاطرنشان کرد: این هنر مهدی است. او می‌داند چگونه خود را در موقعیت قرار دهد و در بازی‌ها، کسی باشد که توپ را در اختیار داشته باشد. این زیر سئوال بردن رقبا، داوران پرتغالی، لیگ پرتغال و… نیست.

وی ادامه داد: این پنالتی‌ها نتیجه هوش طارمی است. او می‌داند خود را کجا و چگونه قرار بدهد. می‌داند توپ و دروازه بان با کدام سمت می‌روند. همانطور که گفتم، این یک نوع هنر است. او بازیکن بسیار باهوشی است.

نیکومنش بحث شبیه سازی طارمی برای گرفتن پنالتی و فریب داوران را هم رد کرد و گفت: اگر شبیه‌سازی بود چند بار می‌توانست این کار را انجام دهد؟ چگونه می‌توان در مقابل این همه داور مختلف ایرانی، پرتغالی، ملی و بین‌المللی شبیه‌سازی کرد؟ منتقدان سعی می‌کنند در افتادن طارمی اغراق کنند.

 نیکومنش همچنین در مصاحبه دیگری با این روزنامه، تاکید کرد که تصمیم گیرنده اول و آخر برای فروش و انتقال طارمی به تیم دیگری، باشگاه پورتو است. به گفته نیکومنش، طارمی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد اما از حضور در این باشگاه راضی است و هر تصمیمی که پورتو درباره آینده اش بگیرد، می‌پذیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    3 0
    عامو این هنر! نیست، منکر رو وارونه جلوه نده، این جز فریب و نیرنگ چیز دیگه ای نمی تونه باشه.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 2
      یک جا خوندم طارمی تو سرعت یهو سرعتش رو کم میکنه (باعث خطای طرف مقابل روش میشه) این منکر هست؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 0
      15:56 روح ورزش جوانمردی ست هر اقدامی که ورای این باشه تا ورزشکار به پیروزی برسه بیقین منکر خواهد بود. یه زمانی ورزشکاران کشتی ترکیه معروف بودن که به بدنشان روغن می مالیدن تا به پیروزی برسن خوب این منکر هست، صحبت از کشتی شد یادی هم بکنیم از جهان پهلوان مرحوم تختی وقتی فهمید حریفش از ناحیه دست آسیب دیده خودشم از یه دستش استفاده نکرد این میشه معروف و حرکتش جهانی شد، آقای طارمی بر خلاف جریان بازی و با زدن و درگیر کردن عمدی خودش با بازیکن حریف، پنالتی میگیره، و این باعث اعتراض بازیکن، مربی، روزنامه نگار و... میشه، در این میان فقط خود طارمی و تیمش که متنفع میشن کس دیگه ای خوشحال نمیشه، که اگر طارمی بعدها در تیمی دیگه مقابل همین تیمش چنین پنالتی بگیره صددرصد همین ها اعتراض شدیدتری خواهند داشت. اینگونه عمل کردن آقای طارمی در مقابل عمل جهان پهلوان هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس