بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند عامل ایجاد آرامش در بازارهای جهانی باشد

وزیر نفت گفت: وضع بازار جهانی نفت به گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازارهای جهانی باشد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، وزیر نفت پس ازپایان بیست‌ونهمین نشست اوپک پلاس اظهار داشت: تصمیم امروز اوپک پلاس افزایش تولید روزانه به مقدار ۶۴۸ هزار بشکه برای ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۲۲ بود. با توجه به گزارش کمیته فنی  و ارزیابی‌های صورت‌گرفته، تمامی کشورهای عضو اوپک‌پلاس در این تصمیم اشتراک نظر داشتند، البته اوپک‌پلاس به رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه بر اساس جدیدترین آمار و گزارش‌های منتشرشده، پایبندی کشورهای اوپک‌پلاس در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به سطح بی‌سابقه ۲۲۰ درصد رسید، تصریح کرد: دلیل اصلی افزایش سطح پایبندی، عدم تولید به مقدار  تعهدشده از سوی برخی کشورها بوده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بازار جهانی نفت با وجود برخی نگرانی‌ها از پیامدهای تنش‌های ژئوپلیتیکی برای رشد اقتصادی جهان و آسیب‌های احتمالی برای تقاضا، در جهت توازن و ثبات در حال حرکت است، افزود: البته نگرانی‌هایی در مورد احتمال کمبود عرضه نفت در ماه‌های پیش‌رو همچنان وجود دارد.

اوجی ادامه داد: در نشست امروز باز هم تأکید شد که کشورهای اوپک‌پلاس به‌دقت شرایط بازار جهانی نفت و توازن عرضه و تقاضا را تحت نظر دارند و این آمادگی وجود دارد تا به اقتضای شرایط بازارا نفت، به‌سرعت تصمیم‌گیری و اقدام‌های لازم از سوی اوپک پلاس انجام شود.

وی تصریح کرد: معتقدم و بار دیگر لازم است تأکید کنم که وضعیت بازار جهانی نفت به‌گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند به‌طور قابل توجهی پاسخگوی نیاز مشتریان و عامل ایجاد تعادل و آرامش در بازارهای جهانی باشد؛ به‌ویژه آنکه با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز مسافرت‌ها در اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تقاضای جهانی برای نفت و فرآورده‌های نفتی خواهیم بود و در چنین شرایطی، کشورهای مصرف‌کننده احتمالاً فشارهای قیمتی مضاعفی را به‌ویژه در سمت بازار فرآورده‌های نفتی متحمل خواهند شد.

وزیر نفت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این مسئله تأکید دارد که برای تأمین امنیت عرضه به سود مصرف‌کنندگان، بازارهای بین‌المللی انرژی و اقتصاد جهان باید از سیاسی کردن مقوله انرژی و اعمال تحریم‌های ظالمانه بر تولیدکنندگان پرهیز کرد، چراکه بر هم خوردن امنیت انرژی و شدت گرفتن نوسانات بازار یک بازی باخت - باخت برای همه بازیگران این عرصه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • UA ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 1
    نفت بزودی به بالن صد و هشتاد دلار در هر بشکه خواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس