کد خبر 1382925
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
واکنش انصارالله به تمدید آتش‌بس/ تعهدات عمل نشده باید اجرا شود

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای نسبت به تمدید آتش‌بس در این کشور با ابتکار سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه المسیره، شامگاه پنج شنبه «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای درباره تمدید آتش‌بس در یمن اعلام موضع کرد.

محمد عبدالسلام در این باره تاکید کرد: پس از مذاکرات فشرده با سازمان ملل و دیگر طرف‌ها و ارسال پیام از طرف سازمان ملل برای رئیس شورای عالی سیاسی یمن، تمدید آتش‌بس با در نظر گرفتن انگیزه‌های بشردوستانه امکان پذیر شد.

سخنگوی انصارالله درباره علت تمدید آتش‌بس گفت: این آتش بس مشروط بر تکمیل تعهداتی که در دوماه گذشته به آن عمل نشده، تمدید شده است. مهم این است که طرف مقابل تا چه حد به تعهدات خود پایبند است تا بررسی جامعی از وضعیت انسانی صورت گیرد.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، روز گذشته اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس