تهدید نخست‌وزیر سوئد به استعفا در بحبوحه پیوستن به ناتو

نخست وزیر سوئد تهدید کرد در صورتی که یکی از وزرایش در پارلمان رأی عدم اعتماد دریافت کند از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد روز پنجشنبه و در بحبوحه پیوستن کشورش به پیمان نظامی ناتو، تهدید به استعفا کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اندرسون تهدید کرد در صورتی که میانه‌روها، لیبرال‌ها و دموکرات‌های مسیحی سوئد در جلسه هفته آینده پارلمان این کشور به وزیر کشور و دادگستری دولتش رأی عدم اعتماد دهند، از مقام خود کناره گیری می‌کند.

حزب راست میانه و رقیب اندرسون، در حالی که فقط سه ماه به انتخابات سوئد باقی مانده است، خواستار پاسخگو قرار گرفتن وزیر کشور و دادگستری دولت بابت شدت یافتن جرایم گروه‌های تبهکار شده که به نوبه خود به افزایش تیراندازی و قتل در سوئد منجر شده است.

نخست‌وزیر سوئد در نشستی خبری با انتقاد از این اقدام اعلام کرد در صورت رأی عدم اعتماد به وزیرش، «قطعاً» کناره‌گیری خواهد کرد.

اندرسون همچنین هشدار داد: «این اتفاق به بحران در دولت منجر خواهد شد و این چیزی نیست که سوئد به آن نیاز داشته باشد».

این در حالی است که سوئد و فنلاند اخیراً و علی‌رغم هشدار روسیه درخواست خود برای پیوستن به پیمان نظامی ناتو را ارسال کرده‌اند. فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بالغ بر هزار کیلومتر مرز با روسیه دارد و اولین کشور دارای مرز مشترک با روسیه است که به ناتو ملحق می‌شود.

در این میان، ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای ناتو اعلام کرده به‌دلیل حمایت این دو کشور از گروه‌های تروریستی نظیر پ‌ک‌ک، با عضویت آن‌ها در ناتو مخالفت خواهد کرد.

دولت ترکیه لیست رسمی شامل ۵ درخواست از سوئد و فنلاند را منتشر کرد که در صورت محقق شدن این خواسته‌ها، از عضویت این دو کشور حوزه نوردیک در ناتو حمایت خواهد کرد.

آنکارا خواستار «تضمین‌های ملموس» از سوی استکهلم شده که تمامی روابط خود با گروه‌هایی نظیر پ‌ک‌ک که از سوی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی معرفی شده‌اند را قطع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 1
    حالا مثلا عضو ناتو شی که چی بشه ؟! اکراین نگاه یه سرباز براش نفرستادن یونان نگاه جرات نکردن یه بیانیه بدن ناتو دیگه فقط یه اسمه هیچی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس