امیدواریم تحولات مؤثری در اتوبوسرانی پایتخت رخ دهد

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی گفت: اتوبوسرانی در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است، امید داریم اقدامات و تحولات موثری در مجموعه اتوبوسرانی پایتخت را شاهد باشیم.

به گزارش مشرق، بهرام نکاحی، با اشاره به دغدغه جدی مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل، گفت: بر اساس تأکید شهردار تهران مبنی بر به کار گیری تمام ظرفیت‌ها برای خروج از وضعیت موجود و بهبود خدمات به مردم شریف تهران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی به جلسه اخیر خود با جمعی از خودروسازان داخلی و اعلام آمادگی تولیدکنندگان برای هر گونه همکاری در این زمینه، اشاره کرد و افزود: در فضای همگرایی و همنوایی، نفس‌های به شماره افتاده ناوگان اتوبوسرانی، جان تازه‌ای می‌گیرد و شاهد احیای این بخش مهم از سیستم حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

نکاحی با بیان اینکه تأمین منابع مالی به منظور خرید ناوگان و هزینه‌های مربوط به بهره‌برداری بر روی توسعه و کیفیت خدمات و بهره‌وری حداکثری اثرگذاری جدی دارد، تصریح کرد: به همین دلیل، انتظار می‌رود دولت‌مردان، تأمین اعتبارات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه یارانه خرید ناوگان، یارانه بلیت و دیگر روش‌های حمایتی از هیچ انضباط مشخصی پیروی نمی‌کند و انجام برنامه‌ریزی جدی در این زمینه از اهمیت ویژه برخوردار است، اظهار کرد: دولت، شهرداری و مردم هر کدام باید سهم خود را بپردازند و طبیعی است با عدم پرداخت سهم هر یک از سه ضلع این مثلث، درآمدها کاهش پیدا کرده و عدم تعادل درآمد و هزینه، تضعیف کمی و کیفی خدمات را در پی دارد. این در حالی است که حمایت از خودروهای سواری و حمل و نقل شخصی در ابعاد مختلف، به مراتب بیشتر و پررنگ‌تر از نوع نگاهی است که نسبت به حمل و نقل عمومی و مسافران آن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت واحد با تأکید بر اینکه امروز، نیازمند بازنگری در نوع نگرش موجود به جایگاه اتوبوسرانی در سطح کلان هستیم، گفت: توجه همه جانبه به اتوبوسرانی ها می‌تواند به ارتقا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در شهرها و کلان‌شهرهای کشور کمک کند و بی‌مهری به اتوبوسرانی، در واقع بی‌توجهی به نیازهای واقعی شهروندان و شهر بوده و اثرات مخرب آن در ترافیک شهری، آلودگی هوا، سلامت و شادابی اجتماعی اثرگذار است.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده از تجارب موفق کلان‌شهرها در موضوعات مختلف از جمله خصوصی‌سازی و تأمین منابع، تأکید کرد و افزود: گام اول خصوصی‌سازی در شرکت واحد با ایرادات و اشکالاتی همراه بوده و در گام دوم می‌بایست نسبت به بهبود شرایط اقدام شود.

نکاحی با اشاره به اینکه به منظور تقویت و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، استفاده از ظرفیت و توانمندی خودروسازان داخلی برای ما از اهمیت و اولویت برخوردار است، اظهار کرد: نکته‌ای که باید به صراحت بر آن تأکید کنم، این است که مأموریت شرکت واحد، تصدی‌گری نیست و از همه خودروسازان کشور دعوت می‌کنیم تا برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز و تقویت ناوگان اتوبوسرانی، کمر همت را ببندند و در حد توان و بضاعت پایِ کار بیایند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و به تبع آن رانندگان و کارکنان شرکت واحد، نهایت توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم خدمات شایسته به شهروندان ارائه کنیم، تصریح کرد: همزمان با تلاش برای خدمات‌رسانی حداکثری، انجام اقدامات تحولی نظیر ایجاد کارخانه نوآوری اتوبوسرانی، انجام مطالعات اصلاحی خطوط، استفاده از مُدهای مختلف ناوگان و… را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر اینکه همگی ما در اقصی نقاط کشور باید در جهت جلب رضایت مردم گام برداریم، خاطرنشان کرد: از همه همکارانم در مجموعه کلان‌شهرهای کشور تقاضا دارم تا با همگرایی و هم‌افزایی بیش از پیش، علاوه بر ارائه خدمات جاری خود، نسبت به خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی در ایام اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) نیز تمام اهتمام و مساعی خویش را به کار بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس