کد خبر 1382755
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
آتس بس در یمن دو ماه دیگر تمدید شد

فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز پنجشنبه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد: آتش بس انسانی و نظامی در یمن به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت امروز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب تاکید کرده بود که تمدید آتش‌بس منوط به اجرای کلیه تعهدات دوره قبل آتش‌ بس و جبران خسارت‌های ناشی از نقض آن است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    عربستان این جنگ رو میبره هزینه براش بی فایدست
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    اتش به نفع ائتلاف سعودی برای سازماندهی کردن مزدورانشان وفروش نفت وگاز یمن وبه عقب انداختن آزادسازی شهر راهبردی مارب است
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    این تمدید نقشه آمریکاست تا بن سلمان را در فضای نسبتا آرامی به سلطنت عربستان منسوب کند همچنین برای جلوگیری از تصرف شهر مارب توسط انصار الله وادامه تاراج نفت وگاز کشور یمن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس