ارمنستان

وزارت دفاع ارمنستان اخبار منتشر شده مبنی بر پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پیشروی مجدد نیروهای جمهوری آذربایجان به داخل خاک ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان پس از پایان جنگ در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی در بخش مشخص شده از مرز مستقر هستند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای مسلح ارمنستان بلافاصله پس از تثبیت استقرار نظامیان جمهوری  آذربایجان اقدامات لازم را برای کنترل مواضع نظامی انجام داده در نتیجه تردد نظامیان جمهوری آذربایجان در منطقه کاملاً کنترل شده و هرگونه تلاش برای پیشرفت بیشتر با تلافی مواجه خواهد شد.

وزارت امورخارجه ارمنستان در روزهای گذشت نقض ف آتش بس توسط نیروهای مسلح آذربایجان در بخش جنوب شرقی مرز ارمنستان در ۲۸ مه (شنبه ۷ خرداد) که منجر به کشته شدن یک نظامی این کشور شد را  «به شدت» محکوم کرد.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس با امضای نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

در رویدادی مرتبط با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور فرانسه  سه شنبه فت که فرانسه از تحرکات مثبت در روند عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه این سخنان را در پیام تبریک به «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مناسبت روز استقلال این کشور بیان کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این پیام بر تعهد تزلزل ناپذیر فرانسه به مذاکرات توافقنامه صلح و عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

وی گفت که از حرکت مثبتی که در ماه‌های اخیر در برقراری تماس‌های مستقیم بین  جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سطح وزرای امور خارجه و همچنین ایجاد کمیسیون دوجانبه برای مسائل مرزی به وجود آمده است، حمایت می‌کند. ماکرون همچنین بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد برای ایجاد صلح در منطقه تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 13
    کاش ایران در جنوب خاک ارمنستان پایگاه نظامی داِم می ساخت تا مانع از از عملیات غافلگیرانه آذربایجان برای پیشروی و ایجاد دالان زنگه زور شود.مخصوصا که جنوب ارمنستان عرض کمی دارد و تصرف آن برای آذربایجان کار چندان سختی نیست
    • تبریزی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      4 2
      ۲۰:۲۴ چوخ دانیشما و آزر آزر ائلمه، الهامین ائلینه دوشسن اوندا بیلسن نه شوکولات یمیسن و داشت دوشوب باشوا
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 4
      نفشه ارمنستان و عثمانی باعث شد النصره وهابی با خانواده ساکن شروان و باکو بشوند. یک نسل دیگر بمب کذاری و شیعه کشی و آذری کشی در باکو فراوان میشه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      اربابتان روسیه پایگاه دارد و نمیتواند جلوی اذربایجان کاری بکند شما مثلا چه غلطی میکنید ؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 3
    یاشاسین آزربایجان
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 8
      جمهوری جعلی باکو متعلق به ایران است و باید به ایران برگردانده شود
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 5
      رژیم مافیایی باکو پ.. نیست فقط با برادران نارداران میش چند روزه حلش کرد
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 4
      پانترک دوزاری چیز ویژه‌ای نیستی. ایران در طول تاریخ هزاران ساله خودش خائن‌زیاد داشته است. یکی از کارهای مهم شاهان ایرانیِ ترک‌مثل سلجوق شاه و آلب ارسلان و‌اوزون حسن و شاه عباس و قاجار، نابود کردن سگانِ خائن‌به ایران بوده است.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 11
    منافع کشور ما ایجاب می‌کند با حمایت از ارمنستان حکومت رژیم جعلی باکو را سرنگون کنیم .
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      13 1
      شمادشمن تورکهاهمیشه از ارمنستان حمایت وپشتیبانی کرده اید.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 11
    آذری تو آریایی هستی----دودمان زیک یا زیخ یکی از هفت دودمان پارتی بودند که در سرزمین ماد و آذربایجان در شمال غربی ایران در قلمرو شاهنشاهی اشکانی و ساسانی فرمانروایی می‌کردند. این دودمان ایران بزرگ را در دوران اشکانیان و سپس در دوران شاهنشاهی ساسانی همراه با دودمان پادشاهی و ۵ دودمان دیگر (اسپندیاذ، اسپهبد، سورن، کارن و مهران،) اداره می‌کردند
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 9
    آذری تو آریایی هستی -- در زمان حملهٔ اعراب در مدارک رومی و ارمنی نام سپهبد و شاهزادهٔ آذربایجان «رستم پسر فرخ‌هرمز» آورده شده
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 2
    یاشاسین آذربایجان
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 4
      چیز ویژه‌ای نیستی. ایران در طول تاریخ هزاران ساله خودش خائن‌زیاد داشته است. یکی از کارهای مهم شاهان ایرانیِ ترک‌مثل سلجوق شاه و آلب ارسلان و‌اوزون حسن و شاه عباس، نابود کردن سگانِ خائن‌به ایران بوده است.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 2
    این سران ارمنی بعد جنگ اونقد میترسن بعد خواب سنگین و رویا پردازی میان بیانیه میدن بیدار شو دادا صب شده آزربایجان خاکشو آزاد کرد
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      14 2
      دشمن تورکها, پارصهای هارصیغه زاده نمک نشناس وکیردهای وحشی تروریست نمک به حرام هستند.سگ ارمنیهاشرف داردبه این دو قوم حقیروفحاش ونفرت انگیز.
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 5
      سران ارمنی مسیحی‌هستند و خدارا میپرستند ولی توی خائن به ایران،‌بجای خدا نژاد را میپرستی
  • FR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 3
    توهمات وشعار وتحریف وجعل تاریخ آفات ملت ارمنستان هست..تقربیا این توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ. جریان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای دارند ..
  • علی خان IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    5 3
    ارمنستان در برابر آذربایجان از هر لحاظ یک بازنده است ، تنها راه برای ارمنستان تمکین به خواسته های بین المللی ، با جفتک پرونی و شعر و غزل سرودن چیزی حل نمی‌شود
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      1 4
      کوچولو خبر نداری، نفشه ارمنستان و عثمانی باعث شد النصره وهابی با خانواده ساکن شروان و باکو بشوند. یک نسل دیگر بمب کذاری و شیعه کشی و آذری کشی در باکو فراوان میشه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    11 2
    پارصهاوکیردهایی که به تورکها توهین وبی احترامی میکنندوهرچه لیاقت خودشان وپدرومادرشان وجدوآباءشان هست به تورکهانسبت می دهند,معنیش اینه که دارندبه همه تورکهای جهان توهین وبی احترامی میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای عیران,شهیدومجروح واسیرشده اندتوهین میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای اعتلاءوسربلندی عیران کوشیده وزحمت کشیده اندتوهین میکنند.همه تورکهااین رابایدخوب متوجه وآگاه بشوندکه, دشمن واقعی تورکها,پارصهاوکیردهاهستند.یونانیها, پارصهاوکیردها راخوب شناخته بودندکه به آنهامیگفتند:بربر .
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    11 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس