قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانونی که برای کالاهای اساسی تدوین شده است، کالابرگ الکترونیکی ارائه می‌شود و تلاش می کنیم تا چند قلم کالا با همان قیمت مناسب سال قبل، به دست افراد برسد.

به گزارش مشرق، دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان و یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند ظهر امروز چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای این شهرستان برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این مراسم ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: خداوند را شاکرم که در جمع مردم شهیدپرور، ولایتمدار و فرهنگ‌دوست شهرستان نهاوند هستم تا نام و یاد شهدا را گرامی بداریم.

همه دستاوردهای مادی و معنوی خودمان را مدیون شهدا هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برگزاری مجالسی که موجب زنده شدن یاد و نام شهدا می‌شود به همه افراد خصوصاً خدمتگزاران در عرصه‌های مختلف یادآوری می‌کند که شهدای والامقام کشورمان بدون هیچ بهانه‌ای و بدون هیچ خواسته‌ای، آزادانه، شجاعانه و خالصانه جان خود را در کف دست گرفتند و پدران و مادران آنها، ایشان را بدرقه کردند؛ یا اینکه پدران و برادران و دوستان آنها نیز با همدیگر به میدان دفاع از کشور و انقلاب اسلامی رفتند.

وی با ابراز اینکه "امروز همه دستاوردهای مادی و معنوی خودمان را مدیون شهدا هستیم"، افزود: در واقع هرچه داریم از عزت، استقلال، آزادی و قدرت از فرهنگ جهاد و شهادت برخاسته است؛ البته شهادت‌طلبی هرگز جنگ‌طلبی نیست بلکه به‌معنای مبارزه با ظلم، حفظ عزت و هویت دادن به جامعه و استقلال و امنیت است؛ به‌نوعی این مهم یعنی سیر تربیت و رشد شهروندان در هر کجایی از کشور که زندگی می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه در استان همدان ۸ هزار شهید و ده‌ها هزار رزمنده و جانباز حضور دارند که ۸۵۰ شهید آن متعلق به شهرستان نهاوند است، ادامه داد: در این میان از شهدای روحانیت هم باید یاد کنیم مانند شهید قدوسی و شهید حیدری که نشان می‌دهد روحانیت معزز شیعه همواره در فرهنگ شهادت‌طلبی به‌نسبت جمعیت خود با اقشار دیگر، جلودار و داوطلب بوده است.

امام(ره) ‌عزت مسلمین در این پهنه از گیتی احیا کرد

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به ایام ۱۴ خرداد گفت: این روز متعلق به حضرت امام خمینی(ره) است؛ آن مردی که در عصر مظلومیت اسلام و در عصری که دین به حاشیه رفته بود و مسلمین تحت فشار بودند، کلامی جز برای خدا نگفت و قدمی جز در راه خدا برنداشت؛ امام(ره) با اخلاص، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی موجب احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین در این پهنه از گیتی شد.

وی با بیان اینکه امروزه نهاوند با فرهنگ کار و تلاش و الهام گرفتن از شهدا تبلور عینی فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در این شهرستان شهدایی مانند حاج میرزا محمد سلگی، شهدای گروه ابوذر و... تربیت شده‌اند که بیانگر فرهنگ اصیل این منطقه است؛ شهدایی که در اوج خفقان پیش از انقلاب ایستادند و در دوران نوجوانی مبارزه کردند و برای اسلام و کشور مایه افتخار و عزت شدند.

قالیباف با تأکید به اینکه "ما مدیون تک تک شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم"، گفت: بر این اساس همه ما مکلف هستیم و وظیفه داریم راه شهدا و امام راحل را پیش ببریم؛ به‌عنوان خدمتگزار در هر عرصه‌ای که حضور داشته‌ام به همسنگرانم بارها یادآور شدم برای آن‌که راه شهدا را ادامه دهیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم و عملکرد و خدمت نظام جمهوری اسلامی به مردم را نشان دهیم.

مردم همواره هر تصمیم مسئولان نظام ‌را پذیرفته‌اند

رئیس قوه مقننه ضمن بیان اینکه مردم در روزهای سخت دفاع مقدس داوطلبانه و بدون داشتن مسئولیت برای ایجاد امنیت، به میدان جنگ آمدند، گفت: این مهم در حالی است که مردم همواره هر تصمیمی را که مسئولان نظام گرفته‌اند پذیرفته و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند لذا همه ما وظیفه داریم کارآمدی را در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت و تلاش‌هایمان را در زندگی مردم نشان دهیم و خدمتگزار باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید مبحث مربوط به برنامه هفتم توسعه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در حال تنظیم است، گفت: این موضوع در جلسات سران قوا و جلسات مشترک دولت و مجلس مطرح است و مصمم هستیم برنامه هفتم را با دقت، مدبرانه و هوشمندانه تنظیم کنیم؛ در واقع با استفاده از تجربیات گذشته و اجرای ۶ برنامه قبلی، به‌گونه‌ای اقدام کنیم که ضعف‌های گذشته هرگز تکرار نشود و نقاط قوت نیز با توجه به شرایط ادامه یابد.

قالیباف در این راستا اضافه کرد: مشکلات اقتصادی داخلی وجود دارد، همچنین ظرفیت‌ها و منابع مادی و انسانی نیز باید با توجه به حوادثی که در منطقه رخ می‌دهد مانند جنگ اوکراین که در انرژی و امنیت آن و همچنین امنیت غذایی در مقیاس جهانی و منطقه‌ای تأثیر گذاشته است، مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین باید طوری عمل کنیم که در پایان برنامه پنج‌ساله ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.

در دوران دفاع مقدس مشکلات متعددی وجود داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "کشور ما ظرفیت‌های بسیاری دارد که در شرایط سخت نیز می‌توان در مسیر یادشده گام برداشت"، گفت: برای تحقق این مهم باید دو اصل را رعایت کنیم که موجب پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی در دوران دفاع مقدس و نهایتاً موجب مقابله با توطئه دشمنان طی ۴ دهه گذشته شده است؛ در واقع باید نخست به سنت‌های الهی باور داشته باشیم، این موضوع موجب شده است با عزت مقابل دشمنان مستکبر و ظالم بایستیم و بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.

قالیباف تصریح کرد: در واقع اگر دین خدا را یاری کنیم، خدا ما را یاری می‌کند، زیرا انقلاب ما برخاسته از این فرهنگ است؛ فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) این‌چنین است، زیرا کسانی که ایمان آورده باشند و مقاومت کنند، خداوند وعده داده است پیروزی در این مسیر را نصیبشان می‌کند، در دوران دفاع مقدس نیز این‌چنین بود اما امروز باید تلاش و مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مشکلات متعددی وجود داشت و در این میان امکانات نیز کم بود، اما اعتقاد و باور به اصل مشاهده می‌شد و شهید سلگی و شهید همدانی در جاده ام‌القصر در منطقه عملیاتی فاو ایستادند و آن را حفظ کردند؛ خاطرم هست در عملیات کربلای۵ نیز شاهد آتش فراوان و حداقل امکانات بودیم، لذا بارها گفته‌ام خدای دوران دفاع مقدس، خدای عرصه اقتصاد هم هست.

فرصت‌های مهم اقتصادی در اختیار مردم نیست

رئیس قوه مقننه کشورمان با تأکید بر اینکه باید به مردم و جوانان به‌عنوان پیش‌قراولان فرصت داده شود، تصریح کرد: هر جا که بستر حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری را فراهم نکردیم، آسیب دیدیم. امروز یکی از مشکلات جدی و اساسی در عرصه اقتصادی این است که مهمترین فرصت‌ها در اختیار سیستم‌های دولتی است در حالی که باید در اختیار مردم باشد، لذا در برنامه هفتم توسعه در این مسیر حرکت خواهیم کرد تا این موضوعات حل شود.

قالیباف با اشاره به اینکه باید ساختار بودجه و ناترازی آن اصلاح شود، افزود: در این میان باید ناترازی بانک‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری حل شود و جلوی تورم و گرانی گرفته شود، بنابراین باید به جوانان فرصت دهیم و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات مجلس یازدهم در راستای رفع دغدغه‌های مردم بیان کرد: مجلس یازدهم از زمان روی کار آمدن اقدامات جدی و اساسی انجام داده است، اما پیاده‌سازی و اجرای قانون نیز مهم است؛ در واقع گاهی قانون وجود دارد، اما اجرایی نمی‌شود، یا ضعیف اجرا می‌شود؛ بنابراین در مجلس مستمر بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم.

قانون "جهش تولید، کار و دانش‌بنیان‌ها"‌ از اردیبهشت ماه برای اجرا ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه حوزه مربوط به مجوزهای کسب‌وکار به‌عنوان یکی از مشکلات مردم در مجلس مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: براساس این قانونِ خوب، کل روند جریان کار در کشور تغییر کرد، در واقع قبلاً اگر جوانی درخواست صدور مجوز داشت باید در سیستم‌های اداری چندین سال رفت‌وآمد می‌کرد، اما امروز همه اشخاصی که مجوز می‌خواهند در دو حالت می‌توانند اقدام کنند؛
برخی درخواست‌ها ثبت‌محور است، یعنی درگاهی که پیش‌بینی شده به‌صورت الکترونیک ثبت شده است و فرد می‌تواند بعد از ۳ روز کار خود را شروع کند؛ همچنین برخی مجوزها تأییدمحور است، یعنی باید تأیید شود و دستگاه مربوطه حداکثر ۳ ماه فرصت دارد پاسخ درخواست‌کننده را بدهد.

وی با یادآوری اینکه یکی دیگر از اقدامات مجلس یازدهم در حوزه جهش تولید، کار و دانش‌بنیان‌ها صورت گرفته است، گفت: این قانون از اردیبهشت ماه برای اجرا ابلاغ شده است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه مالی، قضایی، سرمایه‌گذاری و... فراهم می‌کند.

۳میلیون نفر زیرپوشش بیمه درمانی قرار گرفتند

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات مجلس یازدهم تصریح کرد: در قانون بودجه برای حدود ۶ میلیون نفر در کشور که بیمه سلامت نداشتند، اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، بر این اساس بیمه سلامت برای همه اشخاصی که در کشور هستند، به‌صورت غیرحضوری فراهم شد و دولت نیز کار را شروع کرد، لذا در ۳ ماه اول سال بیش از ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

قالیباف اظهار کرد: همچنین برای بیماران صعب‌العلاج نیز کارتی صادر شده و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت در حال تنظیم است تا حمایت ویژه از این افراد صورت گیرد؛ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه پیش‌بینی شده است تا افراد در شرایط سخت اقتصادی حمایت شوند.

اقدامات ‌حمایتی مجلس یازدهم از اقشار مختلف مردم

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت‌گرفته حمایتی مجلس یازدهم از اقشار مختلف مردم، گفت: براساس قانونی که برای کالاهای اساسی تدوین شده، کالابرگ الکترونیکی ارائه می‌شود و همچنین به‌عنوان کمک‌معیشتی برای دو ماه پرداختی صورت گرفت و دولت و مجلس تلاش می‌کنند که با ارائه کالابرگ و چند قلم کالا با همان قیمت مناسب سال قبل، به دست افراد برسد. دولت و مجلس تلاش خواهند کرد با اجرای قانون یادشده مشکلات مردم حل شود و تورم و گرانی در برنامه هفتم توسعه سال به سال کاهش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به بازدید از سد مخزنی گرین نهاوند خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این سد تأثیر جدی در تأمین آب شرب و کشاورزی این شهرستان دارد، لذا در مجلس تلاش خواهیم کرد این موضوع به نتیجه برسد.

تقدیر از خانواده شهدا

براساس این گزارش در جریان برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان و یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند، با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از خانواده‌های شهیدان سلگی، سهرابی، رفیعی و قهاری تقدیر شد.

همچنین کتاب خاطرات شهید سلگی با عنوان "عشق هرگز نمی‌میرد"  از سوی همسر شهید به رئیس قوه مقننه اهدا شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • سوسان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    47 1
    با 4 میلیون کارمند و 700 هزار مدیر مفت خور و پر ادعا نمیشه
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      30 0
      سری به بازار قیمت ها بزنید ثبات فقط در افزایش سرعت رشد قیمت ها است
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 1
      تنها راه اجرای برنامه است
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      سراغ داری؟
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      چند میلیون؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    51 0
    همش دروغ تو روز روشن
  • علي IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    22 0
    اقاي قاليباف قيمت كالاهاي مشمول كالا برگ به قيمت سال قبل؟؟
  • FR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 11
    به امید آن روز
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 1
    حتما ، البته بعد از اینکه ثبات در بازار خودرو را بنفع مردم برگرداندید!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    47 0
    مرغ پخته هم با این حرف می خندد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 9
    ان شالله
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    25 0
    حرف زیاد است عملللللللللللل
  • فرهنگ IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    33 0
    آقای قالیباف مردم از شما هیچ چیز نمی خواهند .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 6
    اگر به ما بگویند واحدی برای سنجش طول داریم که اسم آن متر است، که اگر طاقه پارچه‌ای را امروز با این متر اندازه گیری کنید ممکن است 20 متر باشد؛ اما اگر فردا همان را دوباره متر کنید ممکن است 40 متر شود، چقدر این امر مضحک و مسخره خواهد بود؛ اما وقتی مثلاً امروز یک قوطی پنیر 400 گرمی 20 هزار تومانی، فردا با هر توجیهی 40 هزار تومان می شود، این امر منطقی و عقلانی است! اگر پول اساساً برای تعیین ارزش کالا و خدمات است، آیا خودش نباید دارای ارزش معینی باشد؟! پول اعتباری که ارزش آن را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند، اساساً پول اسلامی نیست و منشأ ربا، گرانی و تورم است. البته کشورهایی که زور بیشتری دارند با غالب کردن پول خود به دیگران، تقاضا و در نتیجه ارزش آن را افزایش می دهند. در این حالت مثلاً وقتی کشور روسیه، اعلام می کند که از این پس پول فروش گاز و نفت را فقط با روبل دریافت خواهد کرد، ارزش روبل بالا می‌رود؛ اما ما در مقابل فروش نفت به دنبال دلار آمریکای زورگو و مستکبر که اتفاقاً ما را هم تحریم نموده است، می دویم و ارزش پول خود را در مقابل این پول کثیف شیطان بزرگ، پایین می‌آوریم؛ بعد هم مجبور می‌شویم برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای همسایه، قیمت کالاها را افزایش دهیم، و باز هم به چرخه‌ی باطل گرانی‌ها دامن بزنیم! مرحوم آیت الله حائری شیرازی دیدگاه های خود درباره‌ی پول را در کتاب‌های «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» و «در اسلام پول نباید کار بکند» بیان کرده‌اند. این عالم و اندیشمند اسلامی در کتاب «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» به ذکر ۱۰ مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول فعلی که مبتنی بر اعتبار است، اشاره کرده و در کتاب دیگر با عنوان «در اسلام پول نباید کار بکند» جایگزینی را برای پول رایج پیشنهاد نموده است؛ اما متأسفانه اقتصاددان‌های ما که علمشان را از علوم نظام لیبرال و سرمایه‌سالار غرب گرفته‌اند، گوش شنوایی نداشته و ندارند. ولی امروز کار به جایی رسیده است که اصلاح اقتصاد کشور، بدون اصلاح پول و ایجاد پول اسلامی و به تبع آن بانک اسلامی بدون ربا و مبتنی بر قرض‌الحسنه، امکان‌پذیر نیست؛ و در عوض اگر بتوانیم پول اسلامی را ایجاد نموده و آقایی دلار را بشکنیم، قطعاً این پول ملی اسلامی، اعتبار بین المللی هم پیدا خواهد کرد.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      8 10
      داداش شما هر روز داری این متنو میذاری .پول اسلامی به نظر شما به سردمداری کدام کشورها باید اجرا بشه ؟همین الان ایران وعربستان که مثلا دوتا کشور بزرگ اسلامی هستند دارن شکم همدیگرو پاره می کنند
  • SE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    20 0
    بهتر است آقای قالیباف و آقایون مسئول در دولت به جای کلی گویی، واضح و دقیق بفرمایند در چه بازه زمانی به ثبات نرخ ارز و گره نخوردن زندگی مردم به تحریم ها میرسیم. ۴ سال ؟ ۷ سال ؟
  • داود IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    37 0
    قدرت خرید مردمو تواین چند سال صد برابر کم کردین
  • سپهر IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 11
    با احترام
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      8 0
      مشرق ادامه جمله کو؟
  • فرهنگی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    32 0
    دوران جنگ وضعیت مردم بهتر از الان بود.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      14 0
      چون زمان جنگ آدم سالمی مملکت رو اداره میکرد
  • احمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    21 1
    از نهار پیداس شام چیه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 0
    اره حتما
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 0
    آقایان یکبار برای همیشه بگویند کالای اساسی برای مردم نه مسئولان شامل چه کالایی می شود؟ نیازهای ضروری مردم از دید سران نظام چیست ؟
  • زمانی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 4
    امیدوارم
  • RU ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 7
    نمایندگان مجلسب اصول " اقتصاد مقاومتی"، عمل کنند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 0
    حرف زدن راحت است مرد عمل نیستید
  • ناشناس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    یکی نبود بپرسه دقیقا چند قلم کالا منظورشونه؟؟؟!!! مگه یه قلم و دو قلم و چند قلمه!!!! کل اقلا گرون شدن ...
  • ایرانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    در ذهن عزیزان قطعا برنامه هفتم چیزی جز دهه هفتم انقلاب نخواهد بود که تا آن زمان هم خدا بزرگ است.
  • راستگو IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    سلام خواهشمندیم دیگه وعده ندهید
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    رشد کردید
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    10 0
    چقدر دروغ میگید چه بیمه ای بیمه ای که هیچ جا قبول نمیکنند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 3
    ان شاالله
  • وحید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    ایران به اندازه کشور امریکا کارمند و مدیر داره و بودجه کشور به کاراهای اجرایی اختصاص داره. فساد و رانت که ... فرار نخبه ها و پرستارها و دکترها و... رابطه ها و اشخاص از قانون جلوترن. تمام بانکها تحریم حالا چجوری می خواهید درستش بکنید. اکثر شماها از زمان جنگ تا الان بر سر کار بودید . بهتره برید کنار و اداره کشور رو به ادمای باهوش و خلاق بدید. در ضمن من نه البانی نشینم نه از این برچسب ها
    • ارش IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      بیچاره ها نفت ندارند .
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    همینو میشنویم !!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    9 0
    دلار32هزارتومان
  • حیدری IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    15 1
    مرد حسابی چرا دارید دروغ میگید دلار رو از روحانی چند تحویل گرفتید
    • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      5 0
      اگر برجام به نتیجه نرسد رییسی دلار را 100 هزار تحویل می دهد! حالا ببین! البته .... برادر رییسی و غیر ریسی ندارد سیاست خارجی و داخلی تا این سمتی است آش همین است!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 0
    زیاد به خودتون زحمت ندید ثبات برگشته
  • انقلابی منطقی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 1
    تا تحریم ها برقراره این حرفها یعنی هیچ
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 1
      تا دکتر نتونه درد رو درست تشخیص بده نمیتونه درمان کنه شما ده ساله دارید یقه پاره میکنید که تحریم باعث رشد نرخ ارزه و هر روزی که شما اینو میگید شبکه بانکی کشور روزانه هزاران میلیارد تومن داره نقدینگی تولید میکنه. همچنان با این توهمات تحریمی خوش باشید! ساختار اقتصادی خراب مثل منبع سوراخه هرچی آب توش بریزی همون وقت خالی میشه. تا منبع رو تعمیر نکنی فایده نداره
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 0
    بسه آقا چقدر از این شعارها
  • دارا AT ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    ثبات اقتصادی را با کالابرگ اکترونیکی
  • FR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    مچکریم از ذوق شما ولی انچه ما را به بهشت میبرد عقل و عمل است
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 0
    ما همه منتظر بودیم تا دولت بنفش گورش گم کنه دولت انقلابی بیاید حالا شما نمی دانم چکار می کنید که دهن این منتقدین را باز کردید
  • ایرانی US ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    اقای رییس با اعداد و ارقام و تاریخ انجام با مردم صحبت کنید.
  • حسین IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    شما به یک عده یارانهدادییدبهیک عده بازنشسته که فرزند مجرددر خانهداشتند ندادید
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    دکتر ما سختی میکشیم ولی شما کند حرکت میکنید. اینو قبول کنید که انتظار از شما این نبود
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    من انتظار بیشتری از این مجلس داشتم
  • CA ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    ظاهرا گفتار درمانی دولت به مجلس هم سرایت کرده
  • ایرانیان IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    من دیگه موندم تو خرج نون خالی
  • Vhui IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    الکی میگه
  • سهیلا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    به امید خدا
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    ثبات اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم/‌ در برنامه هفتم "تورم و گرانی"‌ کاهش می‌یابد.
  • محمدی اصل IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    اگر باند فریدونی بذاره البته
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    باند اکبر اشمی و روحانی اجازه نمیده
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    دلار 31800 رو رد کرد سکه 15 ملیون به این میگن ثبات رویه در ایجاد بی ثباتی ! نه ثبات اقتصادی
    • ارش IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      پارسال و امسال ببین درامتون بیشتر شده .خوب .پول امریکا هر سال ضعیف میشه .یا یورو هم داره ضعیف میشه ..
  • حامد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 0
    احتمالا همه چیز درست میشه، عمر ما دیگه قد نمیده
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اخلالگران اقتصادی را با قانون قلع و قمع کنید میشود
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    سکوت میکنم
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    واقعا خنده داره
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    اینقدر باورشون شده
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    ثبات قیمت پیشکش
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    ثبات اقتصادی با واردات کالای خارجی
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 0
    دولت گرون میکنه و مجلس هم هیچ نقشی نداره تو این اوضاع وحشتناک گرونی مجلس تعطیل شده بعد هر روز هم میگن میخواهیم ثبات اقتصادی را به کشور باز میگردانیم . قرار بود 4 قلم گرون بشه الان از 400 قلم هم بالاتر رفته
  • US ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    فقط زود چون خیلی روزهای سختی رو میگذرونیم
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    از این بدتر و فاجعه تر نشه
  • FR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخحخخ
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    مشکل افراد بدرد نخور هستند
  • یزدیان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    عجب
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    ثبات اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم/‌ در برنامه هفتم "تورم و گرانی"‌ کاهش می‌یابد. شوخی میکنی؟ طنز قرنه؟
  • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    4 0
    کاش حرف زدن همراه مسئولیت پذیری بود. متاسفانه دولت مردای ما تبدیل شدن به شو من و فقط نقش بازی میکنن. کاش میشد این آدما رو به خاطر حرفای بی حساب کتابشون بازخواست کرد
  • صادق IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    بهار میاد
  • سوته دلان IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    اینها دارن زمان خریداری میکنن
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    داری اشتباه میزنی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    صد دفه گفتم
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام چکارمیکنید
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    چرا ازبین بردند که حالا برگردانید؟
  • جمیل IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    ان شاءالله
  • جانباز IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    چگونه تورم و گراني را مي تواني كاهش بدهي ؟
  • دادا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    اقای قالیباف برنامه هفتم دقیقا کی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس