کد خبر 1382221
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
سقوط هواپیما در نپال/ همه ۲۲ سرنشین جان باختند

اداره هوانوردی نپال اعلام کرد هیچ یک از مسافران هواپیمای سقوط کرده تاراایر، جان سالم به در نبرده اند. ۲۲ نفر شامل چهار هندی، ۲ آلمانی و ۱۶ نپالی سرنشینان هواپیما را تشکیل می دادند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات نپالی در آغاز شناسایی قربانیان سقوط هواپیمای این کشور اعلام کردند که امدادگران نپالی اجساد تمامی ۲۲ مسافر را از هواپیمای سقوط کرده در هیمالیا بیرون آورده اند.

دئو چاندرا لال کارن، سخنگوی اداره هوانوردی غیرنظامی نپال به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: «همه اجساد اکنون پیدا شده اند.»

روز گذشته این هواپیما با ۱۹ مسافر و سه خدمه هنگامی که از شهر پوخارا در ۱۲۵ کیلومتری غرب  پایتخت این کشور به مقصد جومسوم شهر گردشگری دیگری با معابد مشهور در حال پرواز بود، دچار سانحه شد. هواپیما ۲۰ دقیقه پس از برخاستن از زمین، ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد. بعدا مشخص شد هواپیمای مزبور به دلیل شرایط بد جوی لحظاتی پس از بلند شدن سقوط کرده است.

لاشه هواپیما یک روز بعد در دامنه کوهی در ارتفاع حدود ۴۴۲۰ متری پیدا شد. ۱۰ تن از اجساد روز دوشنبه با بالگرد به پایتخت کشور، کاتماندو آورده شدند و ۱۲ جسد به علت مشکلات جوی و صعب العبور بودن مسیر همچنان در محل باقی مانده است.

طی ۲ روز اخیر حدود ۶۰ نفر از جمله پرسنل ارتش و پلیس، راهنمایان کوهستان و مردم محلی درگیر جست و جوی بازماندگان احتمالی بودند.

علت سقوط هنوز مشخص نشده است، اما سخنگوی فرودگاه پوخارا، دو راج سوبدی، روز دوشنبه گفت که هواپیمای شرکت هواپیمایی نپالی تارا ایر در هوا آتش نگرفته است.

به گفته وب سایت شبکه ایمنی هوانوردی، این هواپیما توسط شرکت کانادایی دی هاویلند ساخته شده و اولین پرواز خود را بیش از ۴۰ سال پیش انجام داده بود.

تارا ایر زیرمجموعه ای از خطوط هوایی یتی، یک شرکت هواپیمایی داخلی با مالکیت خصوصی است که به بسیاری از مقاصد دوردست در سراسر نپال خدمات رسانی می کند.

صنعت هوایی نپال در سال های اخیر رونق گرفته است و کالا و افراد معتنابهی را بین مناطق صعب العبور و همچنین برای کوهنوردان  داخلی و خارجی حمل می کند. اما به زعم کارشناسان هوایی به دلیل آموزش و نگهداری ناکافی ایمنی ضعیفی دارد. اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی های ایمنی ورود تمامی خطوط هوایی نپالی را به حریم هوایی خود منع کرده است.

اوایل سال ۲۰۱۸ پروازی از شرکت «یو اس-بانگلا» از داکا به کاتماندو هنگام نشستن به زمین آتش گرفت و ۵۱ نفر از ۷۱ مسافر آن جان باختند.

این حادثه مرگبارترین سقوط هواپیما در نپال از سال ۱۹۹۲ بود، زمانی که تمام ۱۶۷ سرنشین یک هواپیمای خطوط هوایی بین المللی پاکستان هنگام سقوط در نزدیکی فرودگاه کاتماندو جان باختند.

تنها دو ماه قبل از آن، یک فروند هواپیمای تای ایرویز هم در نزدیکی همان فرودگاه سقوط کرد و ۱۱۳ نفر کشته شدند.

هشت کوه بلند از ۱۴ کوه مرتفع دنیا از جمله اورست در نپال واقع شده است و سانحه های هوایی در این کشور آمار بالایی دارد. آب و هوای این کشور به شدت متغیر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس