کد خبر 1382219
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
مخالفت جنبش حماس با خواسته های طرف های میانجی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بار دیگر بر مخالفت با تعهد به طرف های میانجی در زمینه عدم تشدید اوضاع در سایه تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی و تعرض صهیونیست‌ها به امکان مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس اشغالی، با هر گونه تعهد به طرف‌های میانجی در زمینه عدم تشدید اوضاع میدانی کاملاً مخالف است.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: طرف‌های میانجی تلاش می‌کنند از حماس در مورد عدم تشدید اوضاع تعهد بگیرند و چنین خواسته ای در سایه اقدامات رژیم صهیونیستی مردود است.

وی با بیان اینکه در سایه تداوم رفتارهای متجاوزانه رژیم صهیونیستی نمی‌توان از آرامش اوضاع سخن گفت، اظهار داشت: طرف‌های میانجی در سایه تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و برپایی راهپیمایی تحریک آمیز پرچم، تماس‌های زیادی با رهبران حماس برقرار کرده‌اند.

وی تاکید کرد که جنبش حماس به طرف‌های میانجی اعلام کرده است که ملت فلسطین با هرگونه تجاوز به مقدسات تسامح نخواهد کرد.

وی ادامه داد: طرف‌ها تلاش می‌کنند با حماس ارتباط برقرار کنند، چرا که این جنبش نماینده مقاومت و نیرویی تأثیرگذار است و طرف‌های میانجی برای آگاهی از مواضع مربوط به اوضاع میدانی فلسطین از حماس کسب اطلاع می‌کنند.

سخنگوی حماس کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل هر گونه تشدید اوضاع دانست و گفت: تل آویو خواسته‌های طرف‌های میانجی را نادیده می‌گیرد و از تشدید اقدامات شهرک نشیان حمایت می‌کند.

پیش از این اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با اعطای هرگونه ضمانت به طرف‌های میانجی مخالفت کرد.

گفتنی است، تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین در پی برگزاری تظاهرات توسط شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی افزایش یافته است.

علاوه بر این شهرک نشینان صهیونیست یورش‌های روزانه به مسجد مبارک الاقصی را تشدید بخشیده و همین امر منجر به وقوع درگیری و زخمی شدن ده‌ها شهروند فلسطینی شده است.

برغم هشدارهای نیروهای مقاومت فلسطین در مورد انفجار اوضاع، مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی اجازه برگزاری راهپیمایی پرچم را صادر کردند و در همین راستا حدود سه هزار نیروی پلیس این رژیم در شهر قدس و شهرهای اطراف مستقر شدند.

بر همین اساس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد پیامدهای راهپیمایی پرچم، سناریوی شلیک موشک و درگیری‌های نظامی را مطرح کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    حماس حامی ای دارد به نام ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس