کد خبر 1382096
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
اسرائیل

رسانه عبری خبر دادند که تجار «اسرائیلی» دیگری با هواپیمای شخصی از تل‌آویو به ریاض سفر خواهند کرد.

به گزارش مشرق رادیوی «کان» وابسته به رژیم صهیونیستی از سفر امروز تاجران  «اسرائیلی» که تابعیت آمریکایی نیز دارند، به عربستان سعودی خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، این تاجران قرار است بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) یک پرواز مستقیم با هواپیمای شخصی از فرودگاه «بن گوریون» به مقصد ریاض داشته باشند.

عربستان سعودی در حال پیش‌بردن روند عادی‌سازی غیرمنتظره‌ای در روابط با رژیم صهیونیستی است که از طریق سفر بازرگانان صهیونیست با پاسپورت «اسرائیل» و ویزای ویژه ورود به عربستان سعودی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش «گلوبس» روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی در اواخر هفته گذشته، این تاجران در حال انعقاد «معاملات بزرگ» با طرف سعودی هستند؛ بازرگانان سعودی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال برقراری تماس‌هایی روبه‌جلو برای فعالیت در اسرائیل هستند.

بیشتر بخوانید:

داستان روابط محرمانه ریاض و تل‌آویو به روایت رسانه عبری

این روزنامه درباره روابط سابقه‌دار ریاض-تل‌آویو به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد: «بیش از بیست سال است که غیرمستقیم با عربستان سعودی ارتباط داریم؛ اما من چنین رشدی را که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم، به خاطر ندارم».

ده‌ها تاجر از سرزمین‌های اشغالی، از این امکان برای سفر به ریاض و بازید از شهرهای دیگر مانند «نئوم» که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق تل‌آویو در نوامبر ۲۰۲۰ از آن بازدید کرد، استفاده کردند. جایی که وی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا دیدار کرد.

این سفرهای تجاری و بازدیدهای بازرگانان رژیم صهیونیستی منجر به توافق و انجام معاملات بسیاری از جمله دو معامله چند میلیون دلاری اخیر در زمینه کشاورزی بیابانی شده است.

طبق گزارش این روزنامه صهیونیستی یک تاجر اسرائیلی اذعان کرده است: «به جز روابط مستقیم دیپلماتیک و همچنین نقل و انتقالات بانکی مستقیم، ما همه چیزهایی را که کشورها برای برقراری روابط تجاری مستقیم، امضای معاهدات و انتقال کالا و تخصص نیاز دارند، در اختیار داریم».

این در حالی است که رسانه‌های عبری‌زبان روز پنج‌شنبخه هفته گذشته خبر دادند که طی ماه‌های اخیر، ده‌ها تاجر با گذرنامه‌های «اسرائیلی» به عربستان سعودی سفر کرده‌اند. پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» نیز گزارش داد که این تاجران برای انجام معاملات اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی و فناوری اطلاعات و فضای سایبری وارد ریاض شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    بذار بچاپند این خرهای عربستانی رو
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    دوتا آدمکش
  • TR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    روزگار نکبتبار ملت مسلمان حجاز را ببین یک روز در صف اول جنگ با اسرائیل بودند امروز در صف اول خیانت به آرمان محمد ابن عبدالله ص - یا ابناء الحجاز فاین تذهبون؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس