خودرو

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش مسئولان ایران‌خودرو و سایپا درباره برنامه‌های توسعه‌ای و ارتقای کیفیت خودروها به این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون با مسئولان خودروسازی‌ها و برخی دیگر از دستگاه‌های دیگر درباره بررسی تأثیر کیفیت خودروی داخلی بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تأمین امنیت داخلی خودرو، گفت: در این جلسه قرار شد مسئولان سایپا و ایران‌خودرو ظرف ۳ روز گزارش برای ارتقای خودروهای تولیدی به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

وی با اعلام اینکه مهلت ۳روزه خودروسازی‌ها برای ارائه گزارش به پایان رسیده است، افزود: اخیراً این خودروسازی‌ها و چند دستگاه دیگر از جمله وزارت راه، فرماندهی انتظامی و همچنین سازمان استاندارد گزارشات خود را در راستای ارتقای کیفیت خودروها به کمیسیون ارسال کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: در جلسه‌ای که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تشکیل خواهد شد، گزارشات واصله از دستگاه‌های مختلف بررسی و در صورت نیاز کارگروهی برای بررسی گزارشات، تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

جوکار بیان کرد: در نهایت گزارش کمیسیون تهیه و تدوین می‌شود و در اختیار هیئت رئیسه و دستگاه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.

پیش از این سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم ابراز کرده بود که پس از اخذ گزارشات، جلسه بعدی کمیسیون به‌منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودرو با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا، پلیس راهور و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، گزارشات ارائه‌شده از سوی دستگاه‌ها درباره تصادفات جاده‌ای کشور به‌تفکیک عوامل مؤثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی براساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج، نقشه‌ راه گروه صنعتی در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت، آمار و جانمایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور و برنامه و راهکارهای اجرایی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودروی داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    کی داده کی گرفته بگید بهتر شدن کی به کیه
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    به رییس کمیسیون شوراها بگید هزاران روز هم بگذره سایپا و ایران خودرو نه تنها کیفیت رو بالا نمیبرند بلکه برعکس چونکه رقابتی وجود نداره و هر ماشین مزخرفی رو میسازند ما مردم مظلوم مجبوریم میخریمش به قیمتهای بسیار بالا که با این پولها تو خیلی کشورها بهترین ماشینهای دنیا رو با بهترین کیفیت میشه خرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس