کد خبر 1381958
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
طارمی در کنار مسی و هری کین/ نگاهی متفاوت به عملکرد دیدنی ستاره کشورمان در پورتو+تصاویر

سایت تحلیلی گل‌پوینت در گزارشی به عملکرد مهدی طارمی پرداخت و از ویژگی متفاوت از بازیکنان پورتو گفت.

به گزارش مشرق، پورتو با ۹۰ امتیاز موفق شد قهرمان لیگ پرتغال نام گیرد و بیشترین امتیاز خود را در تاریخ لیگ بدست آورد.

سایت پرتغالی گل پوینت در گزارشی تحلیلی به علت اصلی قهرمان یاران طارمی پرداخت و از یک ویژگی منحصربفرد آنها گفت.

طارمی در کنار مسی و هری کین +عکس

این نشریه نوشت: یاران طارمی با اقتدار سی‌امین قهرمانی پورتو را بدست آوردند. قهرمانی که به عوامل مهم تاکتیکی وابسته بود. پورتو در این فصل از رقابت‌های لیگ پرتغال، بهترین خط حمله، بهترین دفاع ، بیشترین گل زده ، بیشترین موقعیت‌سازی را از آن خود کرد. این قهرمانی نتیجه فوتبال پرفشار، جنگندگی، عدم ناامیدی و پاسخ مثبت به گل خوردن بود. نکته‌ای باید به آن اشاره کرد توانایی بازپس‌گیری سریع توپ و ارسال توپ به محوطه جریمه بود. چیزی که تحت عنوان «پاس شکسته» از آن نام می‌بریم.

بیشتر بخوانید:

کنایه مهدی طارمی به وضعیت تیم ملی

رسانه پرتغالی عنوان کرد که پورتو با ۹۹ پاس شکسته یا به معنایی دیگر پاسی که به محوطه جریمه می‌رسد از سایر رقیبان بسیار جلوتر است. همین مسئله نشان می‌دهد که چرا پورتو از بنفیکا و اسپورتینگ پیشتر افتاده و توانسته امتیازهای بیشتری بدست آورد.

عکس زیر را نگاه کنید:

طارمی در کنار مسی و هری کین +عکس

نکته مهم در آمار پاس‌های شکسته این است که ۵ تیم اول از این حیث در آمار توانستند در لیگ پرتغال در رده‌های اول تا پنجم قرار گیرند. به عبارتی هر تیمی در موقعیت‌سازی و پاس عمق در محوطه جریمه بهتر کار کرده، توانسته امتیاز بیشتری نیز بدست آورد.

گل پوینت نوشت: پاس شکسته دقیقا نمادی برای قرارگیری در مکان‌های ابتدایی است. نمی‌تواند تصادفی باشد که ۵ تیم برتر در این موضوع نیز اول هستند. با ۷۵ پاس یعنی ۲۴ پاس کمتر از پورتو، بنفیکا در رده دوم قرار دارد. تیمی که همیشه قادر به تسلط بر خط هافبک نبود و به همین دلیل تاکتیک یافتن پاس های در عمق از خطوط دفاعی در خود ایجاد کرد. این تیم توانست با چنین تاکتیکی از سرعت بازیکنانی مثل رافا سیلوا و داروین نونز به موقعیت‌های گل برسد.

عکس زیر را نگاه کنید:

طارمی در کنار مسی و هری کین +عکس

حالا که با مفهوم پاس شکسته آشنا شدیم، نگاهی به بهترین بازیکنانی که این مدل تاکتیکی را اجرا کردند، بپردازیم. در لیگ پرتغال، ۳ نفر اول که چنین قابلیتی را از خود با کیفیت نشان دادند، از باشگاه پورتو هستند و مهدی طارمی در رده سوم جای دارد.

اوتاویو با ۲۸ پاس ، فابیو ویرا با ۱۷ پاس ، مهدی طارمی با ۱۵ پاس از پورتو در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. به عبارتی ستاره کشورمان ۱۵ پاس از بیرون محوطه جریمه به داخل عمق فرستاده و توانسته در این حیث به شدت به پورتو کمک کند.

طارمی در کنار مسی و هری کین +عکس

گل پوینت در خصوص این ۳ بازیکن نوشت: اوتاویو یک سلطه‌گر است. او در لیست بهترین بازیکنان سال نیز قرار گرفت. پس از او ، ویرا و طارمی قرار دارند که اصلا چیز عجیب و سورپرایز کننده‌ای نیست.

نگاهی به پاس‌های طارمی در زیر بیاندازید:

طارمی در کنار مسی و هری کین +عکس
طارمی در سمت راست ، فابیو ویرا در وسط و اوتاویو در چپ

در انتهای گزارش، گل پوینت نگاهی به فوتبال اروپا نیز انداخت و در خصوص این مدل بازی به مقایسه بازیکنان پرداخت. لیونل مسی با ۲۸ پاس از پاریس بهترین بازیکن از این حیث است و بازیکنانی مثل مانو تریگئورس (ویارئال) با ۲۵ پاس ، هری کین با ۲۲ پاس و سرخیو کانالس با ۲۲ پاس از بتیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

این ۴ بازیکن مهره اصلی موفقیت تیم در رقابت‌های مختلف بودند. به جز مسی که در لیگ فرانسه آمار راضی کننده‌ای به ثبت نرساند ولی کین، تریگئورس و کانالس عملکردی عالی در این فصل داشتند و توانستند شدیدا در موفقیت و موقعیت‌سازی تیم اثرگذار ظاهر شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس