مرجع دیوان عالی کشور

در ابتدا لازم است که با دیوان عالی کشور آشنا بشوید. دیوان عالی کشور برترین مرجع قضایی در ایران می باشد و رای صادره در این دیوان دیگر قابل تجدید، نظرخواهی و اعتراض نمی باشد. برجسته ترین و برترین قضات کشور در ایران در این دادگاه حضور داشته و به پرونده های صادره که در مراحل مختلف دادرسی با اعتراض طرفین مواجه اند، رسیدگی می کنند. لازم است ذکر کنیم که رسیدگی این دیوان به پرونده‌ها به صورت شکلی می باشد و طرفین دعاوی در محضر قاضیان حاضر نمی‌شوند. مگر این که دیوان برای ادای توضیحات اقدام به احضار آن‌ها کند. رأی شعب این دیوان نیز به شکل نقض یا ابرام رأی دادگاه تالی می باشد.

https://vokalaye-divan.com/wp-content/uploads/2022/05/1-34.jpg

وکیل دیوان عدالت اداری کشور به چه کسی می گویند؟

وکیل دیوان عالی کشور، مسلط به تمامی قوانین جدید دیوان عالی می باشد. زمانی که سخن از دیوان عالی کشور به میان می آید حتما با پرونده مهمی روبرو هستیم که بارها توسط قضات کشور در دادگاه های بدوی و تجدید نظر مورد بررسی واقع شده است. اما به نتیجه قطعی منجر نشده است. ارسال پرونده ها برای دیوان عالی کشور بدون حضور یک وکیل حرفه ای صورت نمی گیرد. زیرا که باید بهترین دفاع ممکن از موکل در این پرونده به عمل بیاید. از طرف دیگر اصولا هیچ کسی از نتیجه احتمالی دعوی در دیوان عالی کشور آگاه نمی باشد و این مسئله حساسیت کار را نشان می دهد. به همین علت نیاز می باشد تا به وکیل دیوان عالی کشور مراجعه نمایید.

وظایف مرجع دیوان عالی کشور

مرجع دیوان عالی کشور وظایف خود را بر طبق دستورالعمل های صادره از جانب رییس قوه قضاییه انجام می دهد. این مرجع به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی و همچنین انجام مسولیت‌های که طبق قانون به آن محول است. براساس ضوابطی که رییس قوه قضاییه تعئین می‌کند، تشکیل شده ‌است. رسیدگی به تخلفات رییس جمهور و همچنین رسیدگی به شکایات از آرای صادره توسط دادگاه‌های پائین‌ تر نیز از وظایف این مرجع می باشد. نمونه اخیر مهم ترین دلیل مراجعه مردم به وکیل دیوان عالی کشور است. مهم ترین کار دیوان که باعث می شود تا با اهمیت این مرکز آشنا شویم این می باشد که حق صدور رأی وحدت رویه را دارد که از ارزشی برابر با قوانین برخوردار است.

انتخاب وکیل دیوان عالی کشور، یک مسئله جدی است!

برای انتخاب وکیل دیوان عالی کشور بهتر است به سراغ بهترین و با تجربه ترین گزینه ها بروید و در مورد  این موضوع هرگز سهل انگاری نکنید. دیوان عالی کشور دارای حساسیت های بسیار شدیدی در مقایسه با دیگر مراجع قضایی است و آخرین مرحله ای می باشد که متقاضی می تواند برای رفع نقص حکم نهایی که از دادگاه های دیگر صادر شده است، به آن مراجعه کند.

نظام حقوقی کشور ما دارای مراجع رسیدگی مختلفی است. هر یک از این مراجع قانونی وظایف گوناگونی را بر عهده دارند. عالی ترین مرجع دادگستری که در قوانین مختلف کشور ما به اهمیت آن اشاره کرده است، مرجع دیوان عالی کشور می باشد. همین موضوع نیز باعث شده تا وکیل دیوان عالی کشور دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در مقایسه با دیگر وکلا باشد. شما می توانید با گروه وکلای دیوان در این رابطه بیشتر بدانید.

https://vokalaye-divan.com/wp-content/uploads/2022/04/1-23.jpg

حکم تجدید نظر در دیوان عالی کشور، به کمک گروه وکلای دیوان

شاید هنگامی که در مورد دیوان عالی کشور حرف می زنیم، اولین نکته ای که به ذهن افراد برسد، تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی باشد؛ زیرا که اصلی ترین و مهم ترین وظیفه این مرجع قانونی رسیدگی به جریان این دست از پرونده ها می باشد. از آن جایی که دیوان عالی کشور وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم متفاوتی مثل دادگاه ها را بر عهده دارد، افرادی که احساس می کنند در هنگام صدور حکم پرونده آنان در دادگاه ها و دیگر مراجع قضایی، کوتاهی یا قصور از جانب مرجع رسیدگی کننده وجود داشته، بهتر است سریعا به سراغ وکیل دیوان عالی کشور بروند تا بتوانند در مدت زمانی که قانون در اختیارشان قرار داده برای ارائه دادخواست فرجام خواهی یا همان تجدید نظر خواهی به دیوان عالی کشور مراجعه کنند.

مرجع دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری ماننده دیوان عالی کشور، مرکزی جهت ثبت دادخواست و برقراری عدالت است. اما با این تفاوت که شما در این دیوان تنها از سازمان و ارگان های دولتی می توانید شکایت کنید؛ثبت شکایت در این مرجع بدین شکل است که باید ابتدا در سامانه الکترونیکی آن ها ثبت نام نموده و پس از آن دادخواست خود را نوشته و ثبت بنمایید.

اهمیت وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

مدیریت اداره ها و سازمان های گوناگون دولتی گاهی دچار ظلم و ستم نسبت به حق و حقوق کارکنان خود و باقی افراد می شوند. بعضی وقتا مشاهده شده است به خاطر کارهای عمرانی و طرح های مهندسی، نسبت به حق مردم، دچار اجحاف شده که در این صورت یا باید طرح ها را تعطیل کنند یا حق و حقوق دیگران که در آن اجحاف شده است، پرداخت کنند. پس برای گرفتن حق و حقوق اشخاص از این ادارات، به یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری نیازمند هستید. لازم به ذکر می باشد که این ادارات و ارگان ها، نماینده حقوقی دارند و گاهی خود این ادارات وکیل حقوقی می گیرند تا از دادن حق و حقوق افراد فرار کنند، لذا وکیل متخصص دیوان عدالت اداری باید مستند و مستدل از حقوق اشخاص حقیقی، دفاع کند. گروه وکلای دیوان می تواند شما را در این امر راهنمایی کند.

وکیل مرجع دیوان عدالت اداری کیست؟

این فرد وکیل پایه یک دادگستری است که تخصص در زمینه پرونده های دیوان عدالت دارد. در مرجع دیوان عدالت اداری تنها وکیلان پایه یک دادگستری دارای اعتبارند و باقی وکلا نظیر کارآموزان پیش قاضی اعتباری ندارند و نمی توانند از موکل خودشان دفاع کنند. پس باید دقت کنید که هنگام گرفتن وکیل دیوان عدالت، پروانه پایه یک دادگستری را نیز حتما داشته باشد.

https://vokalaye-divan.com/wp-content/uploads/2022/04/5-4.jpg

برترین وکیل پایه یک دادگستری متخصص در مرجع دیوان عدالت اداری

  • وکیل متخصص و تضمینی دیوان عدالت اداری با قوانین بزرگ و کوچک سیستم دیوان آشنایی کاملی دارد.
  • سرعت رسیدگی به پرونده شما را بیشتر می کند.
  • درصد پیروزی در پرونده های متفاوت را افزایش می دهد.
  • نحوه قانع کردن اعضای دیوان عدالت اداری برای وکیل متخصص دیوان عدالت اداری راحتتر و حرفه ای تر است.

آیا برای شکایت از ارگان های دولتی باید به وکیل دیوان مراجعه کنیم؟

احساس می کنید که نمی توانید برای رسیدگی به مسائل حقوقی به تنهایی اقدامی کنید؟ خب این یک مسئله کاملا عادی می باشد. زیرا تمامی افراد در زمینه مسائل حقوقی به صورت تخصصی ورود نمی کنند و حق دارند که این قوانین برایشان گیج کننده و مبهم باشید. یک وکیل با سال ها تحصیل در زمینه مطالعه قانون ها، ماده ها و همچنین تجربه زیاد در خصوص رسیدگی به پرونده های مختلف با موضوعات گوناگون می تواند به کسانی که دچار مشکلات حقوقی هستند، کمک کند. به طور مثال زمانی را تصور کرده که ابلاغیه تخریب ملک شخصیتان از طرف شهرداری به دستتان رسیده و شما نمی دانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید! در این مواقع ساعت ها ماننده طلا با ارزش و کوچک ترین اشتباه شما، وقت را هدر داده و ممکن می باشد خسارات جبران ناپذیری بر دستتان بگذارد. اکثر انسان ها زمانی که دچار مشکلات می شوند (چه روحی چه مالی به طور کلی آسیب و درماندگی)، استرس باعث کند شدن عملکرد مغز می شود و کاری که باید را نباید انجام می دهند. در این مواقع ممکن است که جریان را قبول کرده و منتظر تخریب منزل و یا ملکشان بنشینید. اما این کار بسیار اشتباهی می باشد.

چرا باید با وکیل مرجع دیوان عدالت اداری متخصص مشورت کنیم ؟

  • وکیل دیوان عدالت اداری شخصی آگاه، دارای اطلاعات به روز، متخصص، با تجربه، سابقه دار، مدیر و مدبر است.
  • وکیل دیوان عدالت اداری دارای فن بیان مناسب می باشد و از بخشنامه های دیوان با خبر هستند.
  • او وکیل پایه یک دادگستری است و از دعاوی میراث فرهنگی، دعاوی استخدامی، هیأت های مالی، آراء تعزیرات حکومتی، قوانین مربوط به آب های زیرزمینی، قوانین گمرکی، دعاوی مالیاتی، اعتراض به آراء تخلفات اداری، شکایت به شهرداری، حل اختلاف کارگر و کارفرما، تامین اجتماعی، شکایت از وزارت خانه ها، شکایت از نهادهای انقلابی و شکایت از سازمان ها و ادارات اطلاع کافی دارد.

نتیجه گیری

شما برای ورود به هر سیستمی نیاز دارید تا یک فرد آگاه و دانا همراهیتان کند. خصوصا در مسائل قانون که هر فردی از آن سر در نمی آورد. گروه وکلای دیوان با سالها تجربه در زمینه تمامی پرونده ها توانسته است سخت ترین پیروزی ها را به نام خودش به ثبت برساند. برای شما آرزو داریم که هرگز وارد این دست از مسائل نشوید، اما اگر زمانی یکی از این اتفاقات برای شما رخ داد، می توانید روی گروه وکلای دیوان حساب باز کنید. زیرا این تیم در طول مدتی که پرونده به نفع شما بسته شود، همراهیتان می کند و می تواند با جلساب مشاوره پی در پی ای که می گذارد، شما را راهنمایی کند. پس وقت را هدر ندهید و همین حالا با گروه وکلای دیوان تماس بگیرید.

https://vokalaye-divan.com


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس