کد خبر 1381109
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
پست

وزیر ارتباطات درکنار تکذیب افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه‌های پست گفت: خدمات پایه پستی، شامل ارسال عادی و سفارشی مرسولات، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته پس از انتشار اخباری مبنی‌بر افزایش دو برابری تعرفه‌های پستی و اعتراض کاربران، به خصوص کسب‌وکارهای خانگی به این مسئله، «مهدی سالم»، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توئیتی در صفحه توئیتر خود گفت: ‏«افزایش چند برابری هزینه‌ خدمات پستی تکذیب می‌شود. جای نگرانی برای کسب‌وکارهای خانگی و مشاغل بهرمند از خدمات پستی وجود ندارد.»

در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با مدیرعامل شرکت پست در اظهاراتی درباره افزایش تعرفه‌های پست برای کاربران اظهار داشت که افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه پستی تکذیب می‌شود و اصلاً چنین افزایشی وجود ندارد.

زاع‌پور همچنین با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود درخصوص گزارشات مبنی برافزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی، توضیح داد: «طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. این رقم برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش ۵۰ درصدی خواهد بود. همچنین برای خدمات غیر پایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش می‌یابد.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده می‌شود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد تا طی ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن را دریافت کنند و این سامانه آنلاین باید راه‌اندازی شود تا شماره مرسوله موردنظر کاربر وارد شده و درصورتی‌که هزینه بیشتر پرداخت‌شده بود به مردم بازگردانده شود.

همچنین «محمود لیائی»، مدیرعامل شرکت پست، درخصوص تعرفه‌های پستی اظهار داشت: «تعرفه‌های پستی در دی ماه ۱۴۰۰ در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده و ما اجازه پیاده‌سازی آنها را داشتیم، اما به دلیل تصمیم ستاد تنظیم بازار که تا انتهای سال بنا به دستور رئیس جمهوری هیچ تعرفه دولتی افزایش پیدا نکند، اجرای این مصوبه معلق ماند و به تشکیل اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از سال جدید موکول شد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    حقوق کارمندان ۱۰ درصد زیاد شد تا جلوی تورم بگیره
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    لطفا این تصویر رو ببینید که چطور مسئولین این کشور دروغ میگن بیشتر از 120 درصد تعرفه پستی افزایش داشته نسبت به هفته پیش چند روزه به هرجایی زنگ میزنیم پاسخ نمیدن شکایت ثبت کردیم هیچی چقدر راحت همه دروغ میگن چرا این کشور به این وضع در اومده آخه خواهش میکنم این تصاویر رو بزارید تو فاصله زمانی 10 روز یک بسته با وزن 500 گرم که ارسالش شده 15400 الان 35600 شده چطور 57 یا 20 یا 60 درصد محاسبه کردن ؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    جالبه دروغ از سر و روی پست می باره. پست انقدر عریض و طویل شده که نمیتونه مدیریت کنه خودشو. درآمد وحشتناکی داره اما چون سوراخ ودرز و در رو زیاد داره، نمیتونه این درآمد رو مدیریت کنه و فقط الکی گنده شده. و طبق معمول همیشه این مردم بدبخت و فلک زده ن که باید تاوان این نامدیریتی رو بدن. همین خدمات پست رو اگه یه شرکت خصوصی میخواست بده، راحت با یک بیستم این هزینه و نفرات انجامش میداد. حالا در جواب این مسئول محترم، جالبه که چند ساله اصلا باجه های پستی ارسال عادی و سفارشی قبول نمی کنن. و جالبتر و چندشناکتر اینکه اینو رسما هیچ جا حتی در سیستم و تعرفه های سایتشون اعلام نمی کنن اما عملا هیچ جای کشور دیگه چیزی به اسم سفارشی عادی نداریم. البته دیوار حاشا بلنده و زبان دروغگو هم همیشه درازه. اگه بگی راحت مسئولین و وزیر میان میگن، تکذیب می کنیم و الان هم داره اعمال میشه. و این یعنی درآمد پست داره دو تا سه برابر بیشتر از مردم پول میگیره؛ تازه بجز اون آپشنهای ناخواسته ای که پست میگه مسئولین باجه ها برای پیشتاز و ... میزنن و حداقل سر هر بسته ای هشت تا 20 هزار تومن مازاد هم اونجا میگیرن. دیگه انگار دروغ میشه جزء زندگیمون. یا دروغ میگیم یا میشنویم. خلاصه داره خوش میگذره. ان شاءالله که حلاله... و ان شاءالله که مسئولین ما هم پاکترین مسئولینند... و ان شاءالله که دارند به مردم خدمت می کنند... و ان شاءالله که عاقبت فرزندان ما و این مسئولین خدوم با این نون حلال، به خیر و خوشیه... بیچاره مردم. :(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس