کد خبر 1381095
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
عراق

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در حالی از تحرک مشکوک بی بی سی در عراق و آماده شدن برای تابستان خبر دادند که العامری اعلام کرد عراق در برابر هرگونه طرحی که یکپارچگی این کشور را هدف قرار دهد، با تمام قدر

به گزارش مشرق، «هادی العامری»، رهبر جریان فتح عراق و از رهبران چارچوب هماهنگی در سخنانی تاکید کرد که محال است اختلاف گروه‌های سیاسی شیعه با یکدیگر به نزاع و ستیز درون شیعی تبدیل شود.

وی همچنین تاکید کرد: اجازه بازگشت به عقب یا اجازه هرگونه ستیز و درگیری شیعی-شیعی را نمی‌‎دهیم و مرجعیت دینی و عقلای عراق در برابر هرگونه طرحی که یکپارچگی کشور را هدف قرار دهد، خواهند ایستاد.

وی افزود: بحران میان گروه‌های شیعه پس از تفاهم در خصوص ریاست جمهوری عراق حل و فصل خواهد شد.

العامری تاکید کرد که تمامی نیروهای سیاسی خواستار عبور از اختلاف‌ها هستند و این نیروها قادر به حل بن بست سیاسی در عراق هستند.

این چهره سرشناس سیاسی عراق تصریح کرد: عبور از بن بست سیاسی با حل اختلافات میان نیروهای شیعی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای خروج از بحران از طریق توافق بر سر ریاست جمهوری تلاش می‌کنیم.

العامری در ادامه گفت: مشخص نشدن وضعیت ریاست جمهوری دلیل اصلی ادامه بحران سیاسی در عراق است.

بیشتر بخوانید:

واکنش مقتدی صدر به مخالفت ها با قانون ضد صهیونیستی پارلمان عراق

تحرک مشکوک «بی بی سی» در عراق

این در حالی است که  خبری در شبکه‌های اجتماعی عراق منتشر شد؛  مبنی بر اینکه دفتر شبکه بی‌بی‌سی انگلیس در بغداد قصد دارد در روزهای پیش‌رو ۳۵ روزنامه‌نگار و خبرنگار خارجی را برای پوشش خبری وارد عراق کند.

صفحات برخی رسانه‌ها، کاربران و تحلیلگران در شبکه های اجتماعی عراق با انتشار گسترده این خبر اعلام کردند که ورود این خبرنگاران و روزنامه ‎نگاران قرار است در ماه ژوئن یا جولای صورت بگیرد و مدت اقامت آنان یک ماه خواهد بود.

این صفحات افزودند که این اتفاق احتمالا نشانه‌ای برای انجام یک تظاهرات گسترده یا حادثه مهمی دیگر است که باید در ماه های ژوئن یا جولای منتظر وقوع آن بود.

این در حالی است که روز گذشته هم «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق از وجود اطلاعاتی در خصوص نقشه‌های شوم و خرابکارانه با هدف ایجاد درگیری‌های داخلی خبر داد.

وی در دیدار با «محمد ثعبان» رئیس عشیره «آل شبل» و شماری از شیوخ و افراد برجسته این عشیره در نجف اشرف، گفت که این نقشه‌ها و طرح‌ها در تابستان امسال اجرا می‌شود و وی به برخی مراجع دینی اطلاع داده و مدارک، صداهای ضبط ‌شده و گفت‌وگوها در خصوص این طرح‌ها به آن‌ها ارائه کرده است.

الخزعلی توضیح داد که این گروه‌ها آموزش دیده‌اند و تسلیح و تجهیز شده‌اند تا در دو مسیر حرکت کنند. اول از طریق تظاهرات‌های مدنی و دوم از طریق ترور و نبرد مسلحانه. پیروزی بر این پروژه از طریق آگاهی، یکسان سازی اوضاع و راه ندادن به هیچ طرفی برای دور شدن از دستورات مرجعیت و دیوان‌های عشائری میسر می‌شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، هفته پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی با هشدار به شکل گیری یک توطئه جدید در عراق گفت که‌ برخی از جریان‌ها و شخصیت‌های رسمی سیاسی از این طرح آگاه هستند.

وی تصریح کرد که شمارش معکوس برای احیای مجدد تظاهرات و وارد کردن عراق به گرداب آغاز شده است. هدف از چنین تظاهراتی تنها، به راه انداختن درگیری‌های مسلحانه با پوشش و عنوان مقاومت و جهاد است.

الخزعلی ادامه داد که اخیرا اربیل شاهد تمرین عناصر مسلحی بوده که هدف آن‌ها به راه انداختن درگیری است. این عناصر در اربیل تمرین دیده و مسلح شده و در هتل‌های پنج ستاره اسکان داده شده‌اند.

هیأت هماهنگی مقاومت عراق نیز شامگاه دوشنبه (۲۳ می)، با انتشار بیانیه‌ای از رصد عملیات آموزش گروه‌های مسلح در منطقه کردستان عراق تحت نظارت «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر این منطقه با هدف ایجاد هرج و مرج ، آشوب، تخریب و برهم زدن وحدت ملت عراق خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    پاکستان - افغانستان - ترکیه - عراق - خلیج فارس - آذربایجان - تاجیکستان -
  • Ali GE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    وضعیت رییس جمهور جدید عراق از قوه قضاییه عراق و مرجع سیستانی بصره, کربلا و مناطق شیعه مناطق منزوی که به فرقه شیعه تعلق ندارند . با دفتر ریاست جمهوری دخالت نکنید برای حل انسداد سیاسی
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      فرقه منزل باباته جناب اهل اسرائیل دوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس