قانون ضد صهیونیستی پارلمان عراق صدای انگلیس را هم درآورد

پس از انتقادات شدید ایالات متحده آمریکا از تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این‌بار نوبت به فریادهای اعتراض آمیز انگلیس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «دیوید لامی» سخنگوی امور خارجه در مجلس نمایندگان انگلستان، از قانون پارلمان عراق برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: این که پارلمان عراق در حال تصویب قانونی است که کسانی را که با اسرائیل رابطه دارند را مجرم دانسته و حتی تهدید به کشتن می کند، نگران کننده است.

این مقام انگلیسی در پست توئیتری خود افزوده است: دولت انگلستان باید از اهرم دیپلماتیک خود استفاده کند و عراق را از این قانون هولناک باز دارد! پیش از این همواشنگتن تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در پارلمان عراق را نگران کننده خواند.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این قانون در بیانیه‌ای عنوان کرد: آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.

پرایس مدعی شد که این قانون مضاف بر اینکه آزادی‌بیان را به خطر می‌اندازد و به ایجاد فضای یهودستیزانه کمک می‌کند، به‌شدت با پیشرفتی که همسایگان عراق در عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقم زدند، تناقض دارد!

گفتنی است، روز گذشته نمایندگان پارلمان عراق با اکثریت آراء قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کردند. نمایندگان عراقی پس از تصویب قانون مذکور اقدام به سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 0
    شهید همت هرگاه جبهه را گم کردید ببنید آتش دشمن کدوم طرف است همون طرف جبهه خودی است آنجایی که آتش دشمن است جبهه دشمن
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 0
    کسی نیست به پرایس لجن آشغال بگوید همین شما بودید که جند روز قبل قانونی به تصویب سازمان به اصطلاح ملل رساندید که تحقیق بر روی یک مسئله تاریخی (هولوکاست ) ممنوع است حالا مزه می اتدازید و از آزادی صحبت می کنید
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    5 0
    اتفاقا در اوایل سقوط حکومت بعثی بسیاری از افراد نخبه و دانشمند عراقی توسط یهودی ها ترور شدند.افرین به تهیه کنندگان طرح
  • CA ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    مجرم دانستن و تهدید به کشتن افرادی که با صهیونیسم رابطه دارند کافی نیست باید در ملا عام اعدام شوند و در مرحله بعد غیر از خود رژیم صهیونیستی به کشورهای حامی صهیونیسم و اشغالگران هم تعمیم داده شود. ورگرنه عراق درست نخواهد شد و کارش به آشوب و تجزیه میکشد برای مقدمه سازی اشغال کامل توسط رژیم غاصب و پیاده سازی از بحر تا نهر.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    صدای زوزه گرگ و کفتارها بلند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس