کد خبر 1381016
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
جسارت بی نظیر علی دایی؛ستاره ای که شهریار معرفی کرد تا استقلالی شود!

در کارنامه ستاره این روزهای استقلال هم حضور زیر نظر علی دایی به چشم می خورد.

به گزارش مشرق، این روزها امیرحسین حسین‌زاده با درخشش در استقلال نگاه‌ها را به‌سمت خودش جلب کرده است. این بازیکن جوان با اعتماد فرهاد مجیدی به یک مهره تعیین‌کننده برای آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم تبدیل شد. با این حال در رزومه او هم رد پای اعتماد علی دایی به چشم می‌خورد. شهریار فوتبال ایران شاید مربی فوق‌العاده‌ای نباشد، اما دوست و دشمن اذعان دارند که استعدادیاب خیلی خوبی است و این مسئله را بارها در مورد بازیکنانی همچون مهدی طارمی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محمد عباس‌زاده، علی علیپور، کریم انصاری‌فرد و خیلی‌های دیگر نشان داده است. حسین‌زاده هم ازجمله جوانانی بود که در آخرین فصل کار علی دایی گل کردند. این بازیکن نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم با اعتماد علی دایی فرصت بیشتری برای حضور در میدان پیدا کرد و حتی گل ۳امتیازی سایپا را به فولاد زد. حالا پرسش اینجاست که بازنده بزرگ جدایی دایی از فوتبال ایران کیست؟

بیشتر بخوانید:

دایی، کریمی و رونالدو اسطوره‌های من بودند

آقای گل‌ها را بو می‌کشد

البته که در کارنامه علی دایی کشف بسیار مهمی مثل احمد نوراللهی هم به چشم می‌خورد؛ یک هافبک دفاعی ترکه‌ای که از لیگ دسته اول آمد، با اعتماد شهریار به سرعت در پرسپولیس لیگ چهاردهم فیکس شد و حالا مهره کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌رود. با وجود این دایی همانطور که در دوران بازی‌اش یک مهاجم طراز اول بود، به‌نظر می‌رسد در زمینه کشف استعدادها هم بیشتر عناصر تهاجمی را بو می‌کشد و پیدا می‌کند.

کارنامه او پر از بازیکنانی است که با اعتماد این مربی فرصت حضور در میدان را پیدا کردند و حتی کفش طلا گرفتند. نیازی به توضیح نیست که ارزنده‌ترین ستاره این فهرست مهدی طارمی است؛ موفق‌ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران که هم‌دوره نوراللهی بود و در همان لیگ چهاردهم با جسارت دایی به ترکیب پرسپولیس اضافه شد. بین بقیه مهاجمانی که دایی پیدا کرد و بعدها توانستند عنوان آقای گلی لیگ برتر را به‌دست بیاورند، می‌توان به کریم انصاری‌فرد اشاره کرد که ۲ بار در لیگ‌های یازدهم و سیزدهم با پیراهن سایپا و تراکتور این عنوان را به‌خودش اختصاص داد. همچنین علی علیپور در لیگ هفدهم این جایزه را برد و مهدی طارمی هم که در فصول پانزدهم و شانزدهم کفش طلا را ربود. امید عالیشاه، محمد عباس‌زاده و خیلی‌های دیگر هم در فهرست کشف‌های علی دایی هستند؛ مردی که چشم تیزبین او نقش مهمی در افزایش غنای فوتبال ایران داشته است.

جسارت کم‌نظیر

بدون تعارف بازی دادن به جوان‌ها «جرات» می‌خواهد و علی دایی این ویژگی را داشت. شاید او به‌خاطر اسم پراعتبار و رزومه بزرگش به‌عنوان فوتبالیست، ترسی نداشت از اینکه به بازیکنان کم‌تجربه میدان بدهد و بهای تصمیماتش را هم بپردازد. با این حال خیلی از مربیان اینطور نیستند و نگران‌اند مبادا در اثر چنین تصمیماتی، جایگاه شغلی‌شان را از دست بدهند. خیلی از نفراتی که دایی به فوتبال ایران معرفی کرد شاید در دوران خودش ثمر ندادند و دستش را نگرفتند، اما فواید میان‌مدت و بلندمدت آنها برای فوتبال ایران باقی ماند.

مهم‌ترین مثالش مهدی طارمی است و تازه‌ترین مصداقش همین امیرحسین حسین‌زاده که شاید او هم روزی به جایگاه خیلی بالاتری برسد. حیف از همه ستاره‌های جدیدی که می‌توانستند در این مدت از طرف دایی کشف شوند، اما این فرصت طلایی را از دست دادند. باور کنید خانه‌نشینی شهریار بیشتر به ضرر فوتبال ایران است، وگرنه او در این مدت حتی محبوب‌تر هم شده است.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    31 9
    خاک بر سر اونهایی که باعث دوری علی دایی از فوتبال شدند
    • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      8 5
      چرا آخه؟ خدا نکنه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 12
      دایی تیم ملیو ارث خودش میدونه عین اون زمان که بازیکن بود
  • رضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    30 3
    دایی کارش درسته واقعا منتها اینجا کشور اقایونه با هرکی حال نکنن حذفش میکنن
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 8
    هیچ هم محبوب نشده کیسه کش سشتقلالی / فقط ادای آدم خوبهارودرمیاره / معروف هست ولی هرگزمحبوب نیست چون هر روز یه رنگه /یه دفعه میگه پرسپولیسی متعصبم فرداش میگه کیسه کشم وکیسه میکشم
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 4
    یکی از دلایل ضعف لیگ امسال در زمینه گل زنی مهاجم های داخلی کنار کشیدن استعداد یابی هوایی مثل علی دایی هست
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 10
    حسین زاده هم پرسپولیس ی بود ولی در تعلل مدیران ناکارآمد استقلال ی شد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    4 2
    شهریار فوتبال ایران ...!! به قول علی پروین دائی بلد نبود چهار تا رو پائی بزنه ! او فقط خوش شانس بود که در تیمی بازی کرد که بهترین های تاریخ فوتبال ایران بودند و همه جوره به او بهره رساندند دائی هرگز به پای گلزنان لیگ مثل عنایتی و آرش برهانی نرسید ! او روزگاری از لغب سلطان برای علی پروین به شدت برآشفته بود و عده ای برای برقراری آتش بس بین او و پروین گفتند خوب ... علی آقا سلطان باشه و دائی هم شهریار ! عین زمان قاجار که القاب و عناوین خیرات میکردند و دهان شاهزاده ها و مقربین درگاه همایونی را با شازده و دوله و زرنگ الممالک و .....میبستند ! شهریار فوتبال ایران !
  • ابوشاهد کرج IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 2
    محبوبیت شهریار فوتبال ایران صرفا فوتبالی نیست منبعث از اعتقاد و ایمان محکم او به خدای سبحان است که در تمام رفتارهای او چه در مسظیل سبز فوتبال و چه در میان مردم دیده شده است اگر علی دایی ادم ریاکاری بودمقابل دوربینها و در جلسات به نماز می ایستاد بنظرم نماز بی ریا و توکل مخلصانه به خدای بزرگ و حضور اجتماعی مومنانه اش کنار مردم است که همه او را دوست دارند از مقامات کشور گرفته تا مردم کوچه بازار از هر صنفی او را دوست دارند و به این فرزند ایران بزرگ افتخار میکنند و البته که خدا هر که را بخواهد عزت می دهد حتی خارج از مسطیل سبز فوتبال ....بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ
  • علیرضا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    دایی سابقه خط زدن استعدادهای بزرگ فوتبال ایران مثل علی کریمی و کریم باقری و ایمان مبعلی رو داره که باعث باخت مفتضحانه مقابل عربستان . و فرستادن عربستان به جام جهانی بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس