کد خبر 1380983
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷
شیرخشک در ۷۰ درصد فروشگاههای آمریکا نایاب شد

بحران شیرخشک در آمریکا همچنان ادامه دارد و اکنون در ۷۰ درصد فروشگاههای این کشور، شیرخشک وجود ندارد.

به گزارش مشرق، کمبود شیر خشک در آمریکا همچنان ادامه دارد و  این محصول در فروشگاه های آمریکا به سرعت در حال نایاب شدن است. همزمان، انتقادات از  تولید کنندگان شیر خشک و سازمان غذا و داروی آمریکا  همچنان ادامه دارد.

فاکس بیزنس گزارش داد که بر اساس داده های اخیر شرکت "داتاسمبلی" در هفته های اخیر، نرخ عدم موجودی شیرخشک در فروشگاه ها در سراسر آمریکا به   ۷۰ درصد رسیده است .

 این نشان‌دهنده افزایش شدید کمبود این محصول  نسبت به هفته‌های گذشته است که نرخ ملی عدم موجودی شیرخشک ۴۵ درصد بود.

کارخانه استورگیس، شعبه میشیگان شرکت "ابوت نوتریشن" که بخش مهمی از بازار شیر خشک آمریکا را در اختیار دارد و به دلیل نگرانی های بهداشتی و سلامتی تعطیل شده بود، احتمالا در ۴ ژوئن تولید خود را از سر بگیرد. با این حال، طبق جدول زمانی شرکت، این بدان معناست که شیرخشک تولید شده تا اواسط ژوئیه در دسترس نخواهد بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز نتوانسته است منبع باکتری کشف شده در بدن نوزادانی که محصولات این شرکت را مصرف کرده اند شناسایی کند.

 شرکت ابوت ادعا می کند ارتباط مستقیمی بین  مصرف محصولات این شرکت و بیماری و مرگ نوزادان آمریکایی وجود ندارد.

کمبود شدید شیرخشک در سراسر آمریکا به یک نگرانی بزرگ برای خانواده های آمریکایی  و نیز مساله ای بزرگ در واشنگتن تبدیل شده است.

کمبود شیرخشک که همزمان با افزایش تورم و قیمت ها در آمریکا که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده، بر دیگر معضلات آمریکایی ها افزوده شده است و  موجب شد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده رسیدگی به این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

کارخانه ابوت نیوتریشن (Abbott Nutrition) در میشیگان یکی از تولیدکنندگان اصلی شیرخشک در آمریکا به دلیل نگرانی‌های ناشی از آلودگی احتمالی تعطیل شده است. چهار نوزاد پس از مصرف محصولات این کارخانه در میشیگان دچار یک عفونت باکتریایی نادر شدند که دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که با استفاده از اختیارات زمان جنگ اطمینان خواهد یافت تولید کنندگان دارای منابع کافی برای تولید شیرخشک باشند.

نخستین محموله شیرخشک ارسالی از سوی هواپیمای ارتش آمریکا با ۷۰ هزار تن شیرخشک تولیدی آلمان وارد آمریکا شد.

یک مقام کاخ سفید گفته است با استفاده از هواپیماهای باری غیرنظامی هفت روز طول می‌کشد تا محموله‌های ارسالی از آلمان به آمریکا انتقال یابد اما با استفاده از هواپیماهای نظامی که نیازی به طی کردن کاغذبازی‌های اداری ندارند این رقم به سه روز کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محبوبی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    ازبس ما زیاد داریم صادر کنید . واقعا تمسخر آمیز است ما به کمبود شیر خشک آمریکا
  • مهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    عوضش امنیت هم ندارند هر روز یک بچه با اسلحه تو مدرسه یا فروشگاه یا هرجایی سوراخ سوراخشون میکند، البته اگر قبلش پلیس آمریکا بهشون شلیک نکند. کلا خیلی جای خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس