آمادگی تاجیکستان برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ایران

معاون وزیر خارجه تاجیکستان در دیدار امیرعبداللهیان بر آمادگی این کشور برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «مظفر حسین زاده»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان امروز (شنبه) هفتم خرداد ماه و در آستانه سفر امانعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. 

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران، این سفر را در توسعه روابط دو کشور پر اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اشتراکات فراوان تاریخی، تمدنی، فرهنگی و زبانی برخوردارند و این ظرفیت عظیم زمینه ساز گسترش هر چه بیشتر روابط بین دو کشور دوست و برادر خواهد بود. 

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی تاجیکستان برای توسعه بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین مسائل روابط دوجانبه و آخرین پیگیری ها و تفاهمات به عمل آمده در سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان گفتگو و تبادل نظر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 8
    کبوتر با کبوتر باز با باز، افغانستان ، تاجیکستان اگ ایران متقابل ترکیه ، اذربایجان ، ازبکستان، ، تورکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان...
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    17 2
    باید با ارمنستان هم روابط را بطور گسترده گسترش دهیم
  • CA ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    7 0
    بسیار عالی موقعیت بسیار خوبی است و تا از دست نرفته باید تا حد ممکن کار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس