طالبان: مدارس دخترانه در ۱۰ ولایت افغانستان در تمام سطوح باز است

سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه مدارس دخترانه در حدود ۱۰ ولایت افغانستان در تمامی سطوح باز است، گفت که اکثر کارمندان دولتی نیز پس از سقوط کابل به محل کارشان بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان درباره آموزش دختران در افغانستان اظهارداشت که مدارس متوسطه دولتی در حدود ۱۰ ولایت افغانستان از مجموع ۳۴ ولایت باز است.

وی همچنین افزود که در سراسر افغانستان نیز مدارس دخترانه خصوصی نیز از کلاس اول تا سطوح دانشگاهی باز است.

بلخی درباره حضور زنان در پست‌های دولتی نیز به «صدای آمریکا» گفت که اکثر زنان کارمند دولت، یعنی حدود ۱۲۰ هزار نفر، پس از سقوط دولت سابق به سر کار خود بازگشته‌اند.

وی ادامه داد که از این تعداد ۹۴ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش، ۱۴ هزار نفر در وزارت بهداشت و بقیه در بخش‌های دیگر از جمله وزارت کشور، گذرنامه و ادارات مهاجرت کار می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه زنان در تمام بخش‌های خصوصی افغانستان مانند تجارت، بانکداری، پوشاک و مغازه‌ها کار می‌کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای تردد زنان در شهرها وجود ندارد.

بلخی اصرار داشت که زنان برای کار، سلامتی، خرید و تفریح آزادند که خانه را ترک کنند، اما «نمی‌توانند خانه‌ها را ترک کنند تا بی‌هدف بگردند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 1
    عجب
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    18 11
    رحمت خدا و سلام او بر شما برادران مجاهد طالب. شما در حال حاضر تنها مشعل فروزان شریعت محمدی صلی الله علیه و آله در ظلمات محض دنیای لیبرالیسم و ماده پرستی هستید. خدا کند شما همان حکومت موعود خراسان در آخر الزمان باشید.
  • نیما IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 0
    امارت اسلامی
  • امير US ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    2 5
    خدا لعنت كنه شما طالبان راه .كه بيست سال مردم افقانستان را به نام جهاد در راه اسلام به خاك خون كشيديت.انشالله روزي اقا امام زمان بيايد نسل شما رو از روي زمين بكند.طالبان كاري كرد كه دين اسلام را بدنام كردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس