کد خبر 1380798
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
ترکیه

وزیر دفاع ترکیه در آستانه سفر رئیس‌جمهور این کشور به باکو با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از دیدار «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو خبر دادند.

در شرایطی که رسانه‌ها از برنامه امروز شنبه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای سفر به باکو خبر دادند، خبرگزاری دولتی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان گزارشی درباره دیدار وزیر دفاع ترکیه با الهام علی اف منتشر کرد.

طبق این گزارش، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هیات ارشد ترکیه‌ای به ریاست حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه را به حضور پذیرفت.

آذرتاج گزارش داد: «طرفین با اشاره به اینکه روابط دوستانه و برادرانه (جمهوری) آذربایجان و ترکیه در همه زمینه‌ها با موفقیت در حال توسعه است، ابراز اطمینان کردند که سفر حلوصی آکار به گسترش همکاری‌های نظامی کمک خواهد کرد».

وزیر دفاع ترکیه در این دیدار ۲۸ ماه می روز استقلال جمهوری آذربایجان را به الهام علی اف تبریک گفت.

بیشتر بخوانید:

رد اظهارات علی اف در خصوص گشایش یک کریدور از طریق خاک ارمنستان

بنا بر روایت آذرتاج، علی اف و آکار در این دیدار تاکید کردند که مانند سایر زمینه‌ها، همکاری‌های دوجانبه در حوزه نظامی با موفقیت ادامه دارد. آنها همچنین درباره چشم انداز روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

دیدار وزیر دفاع ترکیه با رئیس‌جمهور جمهویر آذربایجان در باکو در شرایطی انجام شده که خبرها حاکی است، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه (امروز) کشورش را به مقصد باکو ترک کرد.

حضور وزیر دفاع ترکیه در باکو و برنامه سفر اردوغان به باکو با روز ملی استقلال جمهوری آذربایجان مصادف شده است.

پیش از این آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن سالگرد استقلال جمهوری آذربایجان را تبریک گفته بود.

در این پیام با اشاره به اینکه تاریخ و مذهب مشترک و پیوندهای عمیق دو ملت ایران و جمهوری ‌آذربایجان پایه‌های مستحکم و پشتوانه‌ای ارزنده برای مناسبات دو کشور در دوران جدید فراهم کرده، تصریح شده است: بر اساس همین پیوندها، جمهوری اسلامی ایران پس از استقلال جمهوری آذربایجان همواره در چارچوب منافع متقابل در جهت گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها تلاش کرده است.

رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از اینکه پس از رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان، زمینه‌های همکاری دو کشور بیش از پیش گسترش یافته، اظهار امیدواری کرده است این ظرفیت‌ها با تلاش طرفین در راستای خواست و منافع متقابل دو ملت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 10
    کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
    • تورک IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      10 2
      تا کور شود هرآنکس که نتوان دید خوبه روم شرقی کم جنگ با مجوسین ساسانی نکرد!
    • احسان IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 2
      رم شرقی تمدن و تاریخ و فرهنگ و قدمتش از مهاجرین دست قبچاق بیشتر بوده
    • به احسان IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      در عوض وسعت حکومت مهاجرین دشت قبچاق از مجموع وسعت روم شرقی و غربی و عربی و پارسی بیشتر بوده و یک تنه همه اینا رو شخم میزدن
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      1 1
      ببین سگ های معمولی ادندن درباره امپراطوری بزرگ روم شرقی زر مفت می‌زنند خخخخخخ
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 22
    جمهوری تالشستان، آزرتبادمجان نیست
    • آذربایجان جنوبی GB ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 0
      ایران درست نیست،
    • اطلس IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 2
      ایران درست است اما فهم و درک آن برای عده ای سخت و محالات است ،از نظامی تا فردوسی تا اسکناس ناصر الدین شاه تا...ایران بوده و خواهد بود
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      10 0
      خوکچه هندی حرف دهنت رابفهم.اول دهن کثیفت راآب بکش وبعدبافروتنی اسم آزربایجان راببر.فهمیدی خوکچه هندی مهاجم به فلات عیران؟
  • مسعود IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 1
    .تفرقه نینداز
  • قادر IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 3
    یاشاسین ترکیه یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران ننگ بر تفرقه اندازهای مزدور و ترویست این دو کشور بهترین همسایگان ایران هستند که امن ترین مرزها رو با همین کشورها داریم نمی‌دانم شماها چقدر در توهم هستید
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 7
      چرا به عثمانی خدمت میکنی؟ عثمانی دزد ناموس آذری است. هولوکاست عثمانی فراموش‌ نمیشود
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    12 3
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها بلکه همه ایرانیان از جمله آذری ها)_ ما ایرانیان در آنکارا و استانبول زراعت کرده ایم، ما در آنکارا گندم برداشت کرده ایم ما در استانبول ماهیگیری کرده ایم، ما دوباره به آن سرزمین ها که مالکش هستیم باز میگردیم. دوپاره پرچم دوشاهین آلب ارسلان ایرانی و پرچم شاهین نشان داریوش ایرانی را بر قله های آنکارا و استانبول برافراشته میکنیم
    • حسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      6 1
      مغول هم در همه شهرهای ایران کشاورزی کرد و حتی مدتها موند. سلجوق حتی پایتختشو یه مدت اصفهان انتخاب کردند و حتی قاجار همین تهرانی که روستایی بیش نبود رو به عنوان ییلاق خود انتخاب کرد .... عرب که برای سالها کل ایران رو در دست داشت و رومیان که در تخت جمشید ساختمان سازی کردند..... دوست عزیز به کدام تاریخت مینازی؟ لابد نمیدانی اجداد تو هنوز کاخی که به "تاج محل" مشهرو هستش و از از یادگاران مغول به حساب میره که به معشوفه هندی ساخته بودش افتخار میکنند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 3
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها بلکه همه ایرانیان از جمله آذری ها)_ ما ایرانیان در آنکارا و استانبول زراعت کرده ایم، ما در آنکارا گندم برداشت کرده ایم ما در استانبول ماهیگیری کرده ایم، ما دوباره به آن سرزمین ها که مالکش هستیم باز میگردیم. دوپاره پرچم دوشاهین آلب ارسلان ایرانی و پرچم شاهین نشان داریوش ایرانی را بر قله های آنکارا و استانبول برافراشته میکنیم
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 6
    ترکیه را انگلیسیِ آریایی ساخت. و آمریکاییِ آریایی‌سوارش شد. و بدست ایرانیانِ کرد آریایی تجزیه میشود. عروسک‌خیمه‌شب‌بازی‌های‌آریایی ها
    • ایرانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      9 0
      کرد تروریست حنات رنگی نداره برووووووو
    • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      4 0
      این قدر آویزان این آن نباش خودتان چه کاری کردین به غیر از داستان نویسی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      اول عیران را تجزیه میکنید .شماپارصهاوکیردها که خیرتان به هیچکس نرسیده ووجودنحس ونجستان مایه شر وضرر وبدبختی وفلاکت به هموطنانتان ودیگرملتهاوکشورها هست باندانم کاری وتوهم برتری وغروروتکبروخودشیفتگی ومنم منم احمقانه تان ,اول عیران راتجزیه میکنید.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      خداوند ان شاءالله نسل نحس ونجس شماپارصهاوکیردها رااززمین بکند.الهی آمین.تابلکه دنیاروی آرامش ببیند.جماعت نحس ونجس وناسازگاری که یاباخودشان درگیری دارندیابادیگرملتهاوکشورها.همیشه هم با پر روئی زبانشان درازهست.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 3
    (آذری آریایی است.) این ترکیه رو آریایی ها درست کردن بعنوان عروسک نمایش و نوکری برای انجام کارهای پست. مثلا رساندن اسلحه به داعش و یا خشک کردن عراق و سوریه با سد.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    جمع کن بینیم وطن فروش دوزاری، هر ترک تاجدار ایرانی رو الان از قبر بکشی بیرون اول فرمان نابودی تو و امثال تو رو میده. خائن به ایران، خائن به آلب ازسلان و سلجوق و شاه عباس و قاجار و اوزون حسن، است
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    کل اقوامی‌که به زبان های آلتایی‌حرف‌میزنند رو میگن ترک، مثل این میمونه که کل کشورهایی که به زبان آریایی حرف میزنند رو بگی فارس،‌مثلا‌بگی‌انگلیس هکم فارس هستند
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 3
    استان باکو
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 3
    ترکیه عملا شده مستعمره چین ،قبول نداری وثیقه بنادر ترابوزان ،سامسون ،انتالیا گرو وام و بازپرداخت و سود وام داده ( بیش از ۳ میلیارد دلاری که بانک جهانی در همه گیری کرونا به ترکیه نداد) اما چین وام قرارداد به ترکیه ،هنوزم باور نداری سر قضیه واکسن سینوفارم اویغورهای ترک تحویل چین داد و لال زبانی گرفته نسبت به ظلم اویغورها
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 3
    وجود اوغوز‌خان در هیچ کتاب تاریخی ثبت نشده و هرچه در مورد او است در‌بین افسانه های زردپوستی است. ولی چیزی که در‌همه روایت ها وجود دارد این است که اوغوز خان در ایران بدنیا آمد و در ایران مرد. اوغوز خان‌یک پانفارس‌نبود ولی یک ایرانشهری بود.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    چرا اینقدر نفرت پراکنی میکنید؟ در جهان کشوری به اندازه آذربایجان با ایران قرابت فرهنگی، نژادی، مذهبی و زبانی ندارد. برای جذب حداکثری تلاش کنید.
    • تقی IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 2
      نفرت پراکنی آنهایی میکند که تاریخ تحریف جعلی به نسل آینده شاه از مهد کودک تا دانشگاه عرضه میکند ،نمایندگان مجلس و شبکه های خبرگذاری و رسمی اخبار ضدیت به ایران اشاعه و گسترش میدهند و....
  • علیرضا IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    یاشا اذربایجان
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    یاشاسین قارداشلار
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    7 0
    پارصهاوکیردهایی که به تورکها توهین وبی احترامی میکنندوهرچه لیاقت خودشان وپدرومادرشان وجدوآباءشان هست به تورکهانسبت می دهند,معنیش اینه که دارندبه همه تورکهای جهان توهین وبی احترامی میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای عیران,شهیدومجروح واسیرشده اندتوهین میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای اعتلاءوسربلندی عیران کوشیده وزحمت کشیده اندتوهین میکنند.همه تورکهااین رابایدخوب متوجه وآگاه بشوندکه, دشمن واقعی تورکها,پارصهاوکیردهاهستند.یونانیها, پارصهاوکیردها راخوب شناخته بودندکه به آنهامیگفتند:بربر .
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    8 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس