کد خبر 1380723
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
خرسون

منطقه خرسون که در عملیات نظامی روسیه در اوکراین به کنترل نیروهای روس درآمده است، اعلام کرد که از این پس ساعت رسمی مسکو برای آنجا معتبر خواهد بود و ساعت محلی اوکراین کنار گذاشته می شود.

به گزارش مشرق، «کریل استرموسوف» معاون اداره مستقر در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین اعلام کرد که ساعت رسمی منطقه مذکور به وقت مسکو تغییر یافته است.

پیشتر نیز مقامات بخش های آزاد شده در منطقه زاپروژیا از تغییر ساعت رسمی خود به زمان مسکو خبر داده بودند.

وی همچنین اعلام کرد که این منطقه مرزهای خود را به روی دیگر مناطق تحت کنترل اوکراین بسته است.

بیشتر بخوانید:

احتمال الحاق «خرسون» به خاک روسیه تا پایان ۲۰۲۲

استرموسوف در این باره گفت: اکنون و به دلایل امنیتی مرز بسته است. ما به هیچ وجه سفر به اوکراین را تحت هیچ عنوانی توصیه نمی کنیم.

وی افزود که گذرگاه‌های مرزی خرسون با مناطق اوکراینی «میکولایف» و «دنیپروپتروفسک» بسته است، در حالی که سفر از این منطقه به شبه جزیره کریمه یا مناطق تحت کنترل روسیه در زاپروژیا همچنان امکان‌پذیر است.

روسیه کنترل کامل منطقه خرسون را به دست گرفته است. پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که پیوستن استان خرسون به روسیه باید کاملا قانونی به انجام برسد و این موضوع به ساکنان این منطقه بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا به روسیه بپیوندند یا خیر.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به صحبت های یکی از رهبران طرفدار روسیه مستقر در خرسون عنوان شد که گفته بود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست خواهد کرد که این منطقه را به این کشور الحاق کند.

همچنین پیش از آن نیز «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد درباره خرسون گفته بود: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیروس IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    16 1
    بازگشت اوکراین به مادرش روسیه مبارک باد خیلی عالی .کی بشه ساعت افغانستان بحرین کل امارات تا قفقاز اذربایجان ودیگر نقاطه از دست رفته خاک ایرانم به وقت ایران شه انشالله به خون شهدا
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 22
      بپا همین که هست از دست ندی
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس