یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم یارانه کمک‌معیشتی می‌گیرند، گفت: به دستور رئیس‌جمهور یک ماه فرصت برای بررسی نهایی اعتراض مردم به قطع یارانه‌ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه معارفه سرپرست حراست وزارت کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد مردم یارانه کمک معیشتی می‌گیرند و همه کسانی که جزو ۹۰ درصد یعنی ۹ دهک پائین درآمدی هستند و هنوز یارانه نگرفته‌اند خیالشان راحت باشد.

وی گفت: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند دو گروه هستند، از این افراد، عده‌ای تاکنون پرونده یارانه نداشته‌اند که حدود ۷.۵ میلیون نفر هستند، آنها باید در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نشانی may.gov.ir ثبت‌نام کنند و از این تعداد ۴ تا ۵ میلیون نفر جزو ۹۰ درصد هستند. 

وی ادامه داد: در موضوع اینکه چرا عده‌ای افراد یارانه نمی‌گرفتند، یا اینکه اصلا ثبت‌نام یارانه نداشته‌اند و یا اینکه دولت قبلی خدماتی که باید به آنها ارائه می‌کرده است را ارائه نداده است و الان تعداد آنها بالا رفته است، سازمان هدفمندی یارانه‌ها فهرست‌ متقاضیان جامانده یارانه را دریافت می‌کند و به ما ارائه می‌کند و اگر جزو ۹۰ درصد مردم باشند، به آنها یارانه‌ةای کمک‌معیشتی را از اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌ پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین دسته دوم کسانی هستند که در دهک ۱۰ درآمدی یعنی پردرآمد هستند و شناسایی شدند، تعدادی از آنها تا فروردین‌ یارانه می‌گرفتند و از اردیبهشت‌ماه نگرفتند. آنها درخواست بازنگری داشتند، بدین ترتیب کسانی که درخواست داشتند به دستور رئیس‌جمهور یک‌ماه یارانه معیشتی آ»ها پرداخت شده اما مسدود است تا بررسی شود.

بیشتر بخوانید:

حذف واسطه‌ها از زنجیره کالای اساسی با اصلاح یارانه‌ها

وی گفت:‌ یک ماه فرصت برای بررسی نهایی تقاضاها وجود دارد و افراد می‌توانند به وب‌سایت وزارت کار به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و درخواست بازنگری داشته باشند.

وزیر کار این را هم گفت: تقاضای کسانی که بررسی شده و جزو ۹ دهک کم‌درآمد باشند به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و به زودی برایشان پیامک ارسال می‌شود. همچنین افراد می‌توانند شناسنامه اقتصادی خانوار خود را ببینند و اگر درخواست بازنگری دارند، در سامانه حمایت اعلام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره گلایه برخی از بازنشستگان که فرزند آنها دارای درآمد شده و یارانه معیشتی آنها حذف شده است، گفت:‌ بخش زیادی از این اعتراضات درست است، یا مثلا کسانی که خودرو داشتند و به صورت قولنامه‌ای فروخته‌اند و یا براساس اطلاعات پلیس راهور هنوز ماشین به نام فرد قبلی است، ما اصل اعتراض‌ را بر صحت می‌گذاریم و به آنها فرصت می‌دهیم سند به نام خریدار خودرو صادر کنند یا اینکه فرزند خانوار که بزرگ شده و خانواده مستقل تشکیل داده است، اما پرونده یارانه‌اش را جدا نکرده، خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل دهد و مستقل شود تا بتوانیم به سرپرست خانوار یارانه معیشتی بدهیم.

وزیر کار این را هم گفت: ‌کسانی که فرزند بزرگ دارند و می‌خواهند پرونده یارانه‌ای خانوار آنها جدا شود و یا کسانی که با حساب شخصی خود کار اقتصادی انجام می‌دهند، باید حساب فردی از حساب تجاری آنها جدا شود، به عنوان مثال کسانی هستند که حساب کارپردازی اداره با شماره حساب فردی آنها انجام می‌شود. به آنها هم فرصت می‌دهیم شماره حساب شخصی خود را از حساب تجاری و اداری جدا کنند.

وی همچنین اظهار داشت: تعدادی از طلاب هستند که وجوه شرعی به حسابشان واریز می‌شود که آنها باید به دفتر مراجع تقلید ارجاع دهند، آنها هم باید حساب فردی خود را از حساب وجوه شرعی جدا کنند، اگر این اتفاقات بیفتد، اکثر این متقاضیان جزو ۹۰ درصد مردم قرار می‌گیرند و یارانه شامل حالشان می‌شود.

وزیر تعاون تأکید کرد: دولت نمی‌خواهد حتی یک نفر از ۹ دهک کم‌درآمد جامعه حقش ضایع شود و یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. البته یارانه‌ای که فعلا واریز علی‌الحساب است و اگر جزو ۹۰ درصد باشند بعداً قابل برداشت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ارشاد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    16 0
    آقای وزیر زندگی پیچیدگی های خودش را دارد اگر کسی با ملاک شما دهک دهم باشد ولی بستگان هرماهه پولی بعنوان کمک برایش واریز میکنند تا بتواند مشکلاتش را حل کند چه میکنید ؟ لابد این کمک را جزو درآمدش حساب میکنید ؟ اصلا به هزینه متفاوت خانواده ها اعتقادی ندارید . چرا میخواهید بخاطر یارانه آبرو و حیثیت خانواده را برباد دهید ؟ خوب میدانید که ثروتمندان ازشما زرنگترند مثلا پزشکان کارتخوانها را ازمطب جمع کرده اند ،برج سازان و افرادمتمکن (همانهایی که از پرداخت مالیات فرارمیکنند ) شناسایی درامدشان در توان شما نیست . تمام مانورشما روی کارمندان و بازنشستگان حقوق بگیر است .
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      12 0
      واقعا اینهمه ازمون وخطا وبازی باروح وروان مردم میکنید گرانی روز افزون مردم راکلافه کرده این دوزار را که میخواهید بدین که چندبرابرش حق مردمه را بااینهما اشتباه وحق وناحق میدید دولت قبل هم اشتباهات عجیب درحذف افراد داشت مبلع یارانه را به مساوات بین همه مردم تقسیم کنید کاری که درتمام دنیا انجام میشه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    14 2
    اصل دادن صدقه با هر نامی غلط است. حق ملت را نه بصورت صدقه بلکه بروش عزتمند و درست باید به مردم بدهی
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 3
      تو نگیر/ همه جا همینه/ یه نمونش سنگاپور
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 2
    به این میگن سرنا رو از سر گشادش زدن . خب پروفسور، 10 درصد جامعه میشه 8 و خورده ای میلیون نفر که احتمالاً بیشترش اشتباه محاسباتی دولت باعث شده که در دهک 10 قرار بگیرند. حالا دولت بیاد بگه که حذف 4-5 میلیون نفر ارزش این همه بحث و جدل و سامانه و سیستم بررسی مجدد و غیره رو داره که اینهمه از دولت و وزارتخانه ها انرژی بگیره؟
  • حسین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    اکر مانند قبل این وزارتخانه نمیتواند شناساییکند کنار برود بیش ازاین افتضاح نکند
  • علی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    اقای وزیر راه این تقسیم یارانه نه عدالت است و نه باسم عدالت اجرا می‌شود.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 0
    یارانه حق هر ایرانی است با این تورم واوضاع اقتصادی قطع یارانه یعنی نارضا یتی ودشمن تراشی مراقب باشید
  • DE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 0
    یارانه حق تمام ایرانی هاست ، فقیر یا دارا ..چون مسبب گرانی ها خود شما هستید و این کمترین غرامتی است که به مردم باید بدهید . باید ! مطمئن باشید ثروتمندان کشور ، هرگز بدنبال گرفتن یارانه و سؤال جواب هایش نمی روند . کسی که تقاضای یارانه می کند بدون شک زندگیش لَنگ است .. اما کشور و درآمدهایش ، ارثیه گوارای ! پدری شماست و ملت را بر این تاراج حرام حقی نیست ..
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 0
    من نمی دانم بازنشستگان چطودی به دهک دهم راه یافته اند فک کنم به خاطر پاداش پایان خدمت که به انها دادهاند چون با ان نمی توانسته اند چیزی خریداری کنند در سپرده قرار داده تابتوانند ارزش ان را حفظ کنند که با این تورم مانند گلوله برف اب میشه که حتی نمی توانند جاهاز دختر وخرج عروسی پسرشان را بدهند ولی کارمندان بانک باید یارانه بگیرند .محاسبات شما اشتباه است واین ارز ترجیهی مال تک تک مردم است
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 0
    این نادان ها اینو هم بدونن که یکی مثل ما قرعه کشی خانگی داره.بخاط اینکه ماهیانه سی میلیون پول مردم میاد تو حساب و میره یارانه رو قطع کردن.
  • رسولی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    از این وزیر جوان که بدون هیچ سابقه مدیریتی و وزارتی شد وزیر وزارتخانه ایی که میلیون ها سرپرست خانواده و کارگر عضو این وزرارتخانه هستند و هر تصمیم درست واشتباه بگیرند در سفره میلیون هانفر دیده می شود.از ایشان سوال شود من کارگری که در ماه سوم سال هستیم و یک ریال به حقوق من و امثال بنده اضافه نشده و داریم با همان حقوق سال قبل و با تورم کمر شکن الان داریم خرج می کنیم از کجا بیاریم خرج زن و بچه را بدهیم.شما شاید شکمت سیر باشد آقای عبد الملکی فکر قشر ضعیف کار گر را نمی کنی.با همه انتقاداتی که به دولت قبل دارم اما در ماه اردیبهشت حقوق را اضافه و مابه التفاوت ان را هم پرداخت می کرد. چرادولت دارد دست دست می کند و حقوق ناچیزی که با این تورم می خواهید اضافه کنید پرداخت نمی کنید
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    باسلام یارانه حق همه ی مردم هرکشوری است .اگر کسی اموالی داره از راه نامشروع به دست نیاورده .زحمت کشیده .یکی که نه درس خونده .نه کار کرده .و.......فقط تن پروری وعیش ونوش پرداخته ...به اون یارانه میدن ...به کسی که با هزاران بدبختی کاری داره واموالی .ازحق خودش محرومه ...اینه عدالت ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 0
    این یارانه نیست بلکه مابالتفاوت ارز ترجیخی است. حق تمام ملت ایران است..
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 0
    حرف نفت نزن خانواده ۳ نفری دونفر کار می کنند هشت گرو نه مانده بعد اون معاون بیسواد میگه اگر وام دریافت کردی و داری قسط می دهی حتما یک چیز سرمایه ای خریدی اخه احمق با ۱۰۰تومان زرنگ باشم اونه روی پول پیش خونه گذاشته ام با دزدی که شما راه انداخته ایدبعد با این بهانه که گردش حساب داری یارانه را قطع نموده‌اند همگی دزد و پدرسوخته اید خدا از شما دزد ها نمی گذرد
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 0
    چرا یارانه نظامی ها قطع نشده چون به انها نیاز دارید
  • سید جعفر حسینی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    هیج بر رسی ندارند فقط اتفاقی بعضی ها رو وصل می کنند. تا مردم اعتراضی نکنند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    7 3
    نفسای اخرتونه
    • ابوالفضل IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      6 0
      ای جان اصل مطلب رو گفتی
  • ابوالفضل IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 1
    نود درصد جامعه جزو نه دهک پایین شدن یه درصد معروف هم که براشون فرقی نداره
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      یک دهک برادر نه یک درصد
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    یارانه حذف ارز باید بطور مساوی بین همه افراد تقسیم بشه البته خیلی بیشتر ازاین رقمهای مسخره که دارید به مردم میدین الان همه چیز چندبرابرشده روغن ۵۰۰درصد ارد وگندم وماکارونی و..۴۰۰درصد لبنیات بالای ۲۵۰درصد تخم مرغ گوشت ومرغ و..اینها به کنار چرا خیلی شیک ومجلسی اجازه دادین شوینده ها برن بالا دستمال کاغذی پوشاک لوازم خانگی خیلی زیر پوستی رفت رو قیمتشون اونم ازبازار ماشین که قیمت ماشین ۱۰برابر قیمت واقعی شده بیسکویت رو نامردها ۲۰۰تا۳۰۰درصد کشیدن روش صابون توبازار نیست بستنی فسقلی که تادوسال پیش ۵۰۰تومان بود شده ۵۰۰۰تومان !!!!!! اصلا دیگه کسی میتونه بااین هزینه غذا مراسم ازدواج بگیره رستورانها هم که منوی جدیدشون رعب اوره قنادها هم به بهانه افزایش قیمت روغن ارد وشکر قیمتها رووحشتناک کردن اونوقت شما برای ۳۰۰هزارتومان که تازه ۱۰۰تومانش ازقبل میدادین دارید مردم را زجرکش میکنین
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    من اگر جای عبدالمکی بودم و میخواستم به نود درصد یارانه دهم به همه میدادم چون این ۱۰ درصد به این همه دیوانسالاری نمی ارزد ولی بجای این کار از همه ی مردم در هر دهکی خواهش میکردم اگر این ماهی ۳۰۰ تومان ارزش خاصی در سبد زندگی شما ندارد ثبت نام نکنید یا انصراف بدهید و به آنها قول بدهید این مبالغ را به نیابت از آنها به دهک یک و دو بدهید مطمئن باشید حداقل ۵ تا ۷ درصد جامعه محترمانه این کار را خواهند کرد ولی در کل به صاحبان ماشین های میلیارذی و خانه های بالای ۱۰ میلیارد و یا تجمیع ۱۰ میلیارد در چند واحد و ...... را نیز با پیامک لیست دارایی هایشان را جلوی چشم شان بگذارید که اگر انصراف ندادند خجالت بکشند و انصراف دهند و در کل دادن ۹۰ درصد یارانه منطقی نیست وقتی حدود ۷۰ درصد مالک هستند و ۳۰ درصد مستاجر واقعی و نه مستاجری که واحد دارد و به هر دلیل مستاجر است مستاجری خصوصا در شهرهای بزرگ بار سنگینی دارد بیمه بیکاری به جوانانی که واقعا جویای کار هستند و کاری نیست یا متاهلینی که کارشان را از دست داده اند
  • DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    یک سئوال از مسئولین محترم یارانه دارم. ایرانیان مقیم خارج از ایران ( بعلت تامین بودن بیکاران از طریق بیمه اجتماعی این کشورها) منطقیه که یارانه به اشون تعلق نمی گیره چطوریه یک عده از راه دور از طریق خانواده هاشون بطور مثال ساکنین استرالیا که از هر نظر تامین هستند ،یارانه می گیرن؟ ممنون میشوم بیان بشه که اداره امار چرا مانع این تبعیض نمی شه؟ برای اینکه مسئولین هر دوره سلیقه ای برخوردنفرمایند،، لازمه مجلس محترم قانون روشنی برای این موضوع تصویب بفرمایند.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    راجع به خودرو لطفا در کنار واگذاری خودروها که مجبور به سند رسمی باضافه مخارج که بر عهده شان میماند . به نوع و مدل خودرو هم توجه صورت بگیرد . مثلا یکی سه خودرو بنامش هست و در واقع یکی از آنها در اختیارش هست و بقیه را به فرزند که جدا شده واگذار یا به نزدیکان فروخته و سند بنام نکرده و همه آنها جمعا قیمتشان شاید بپای یک خودروی متوسط ساخت داخل برسد بخاطر سال تولید ، توجه فرمایند . اگر ملاک تعداد خودرو بنام است .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    درود خدا بر شما
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    زمانی چنان انتقاد می کرد. که انسان فکر می نمود. دانشمند است و اقتصاد را درست می کند. ه
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    شما به هیچ عنوان اجازه حذف یارانه بعض از افراد جامعه را بهر دلیل ندارید این کار ناعادلانه وغیر شر عی است دلیلش رفتار امام علی(ع) با برادرش عقیل است که وقتی به دلیل عیالمند بودن سهم بیشتری از بیت المال خواست چگونه با او رفتار کرد اگر بیت المال است سهم همه است بطور مساوی !!! وحق قطع آن را ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس