خبر خوب|درمان قطعی سرطان مزمن خون با پیوند سلول‌های استخوانی

عضو انجمن خون و آنکولوژی کشور گفت: با پیشرفت‌های علمی کشور و ورود شرکت‌های دانش بنیان درمان قطعی و کامل در سرطان خون ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، احسان زابلی عضو انجمن خون و آنکولوژی کشور در همایش یک‌روزه تازه‌های تشخیصی در درمان سرطان مزمن خون که در ساری برگزار شد، گفت: با پیشرفت‌های علمی کشور و ورود شرکت‌های دانش بنیان درمان قطعی و کامل در سرطان خون ایجاد شده است.

وی با اشاره به رونمایی از یک داروی دانش بنیان امروز در ساری، افزود: داروی کارفیلزومیب توسط شرکت نانوالوند در فروردین سال ۱۴۰۰ برای اولین بار در کشور تولید شد و امروز به ۷۵ فوق تخصص و متخصص آنکولوژی از استان‌های تهران، اصفهان، گلستان، مازندران و ... معرفی شد.

عضو انجمن خون و آنکولوژی کشور اضافه کرد: این دارو در درمان نوع خاصی از سرطان خون به نام مالتی پل میلوما کاربرد دارد.
زابلی ادامه داد: مازندران از استان‌های پر خطر در ابتلا به سرطان بوده، اما با تجویز داروهای جدید بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان خون درمان می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به سرطان خون در مازندران ثبت شده است که از این میزان ۳۵۷ نفردرمان مزمن سرطان خون CML دارند.

قاسم جان بابایی فوق تخصص در درمان سرطان نیز با بیان اینکه تولید این دارو باعث ارز آوری به میزان بیش از هفتاد و یک میلیارد تومان در سال برای کشور شده است، گفت: درمان‌های خوراکی جدید در شفا و بهبودی سرطان خون مورد بحث و بررسی در همایش قرار گرفت.

در این همایش پژوهشگران در خصوص آخرین یافته‌های تحقیقی در درمان سرطان خون، شیوه‌های دریافت درمان شیمی درمانی، خدمات پس از درمان در پیگیری هرگونه نتایج آزمایشگاهی تاکید کردند.

قوام زاده پدر علم آنکولوژی و پیوند مغز استخوان نیز در این همایش، مازندران را یکی از استان‌های پیشتاز در درمان سرطان عنوان کرد و گفت: از سال ۶۹ تاکنون با انجام پیوند استخوان رفته رفته دانش‌ها برلی درمان سرطان خون در کشور افزایش یافته بگونه‌ای که هم اکنون با تولید داروهای جدید در شرکت‌های دانش بنیان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان خون افزایش چشمگیری یافته است.

وی با انتقاد از برخی چالش‌ها در فرار نیروهای جوان و متخصص در حوزه سرطان از کشور بیان کرد:تمهیدات لازم برای پرورش دانشمندان جوان باید اندیشیده شود؛ چرا که با سرمایه گذاری کشور به جایگاه‌های علنی رسیده اند و بهره گیری از توان خدمتی آنان در داخل کشور باید فراهم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس