کد خبر 1380241
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
شولتز: پوتین نباید این جنگ را ببرد

صدراعظم آلمان طی سخنانی با تمرکز بر مسئله درگیری ها در اوکراین اعلام کرد که اروپا و جامعه بین المللی در نقطه حساسی قرار گرفته اند و روسیه باید بفهمد که نمی تواند چیزی را به دیگران دیکته کند.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر «داووس» در سوئیس به مسئله درگیری ها در اوکراین پرداخت.

شولتز در این باره مدعی شد: یک قدرت هسته‌ای بزرگ طوری رفتار می‌کند که گویی حق دارد مرزها را دوباره ترسیم کند. پوتین (رئیس جمهور روسیه) خواهان بازگشت به نظمی در جهان است که در آن قدرت هر چه را بخواهد دیکته می کند و در آن خبری از آزادی، عزم و حاکمیت برای همه نیست.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم اجازه دهیم که پوتین برنده این جنگ شود. مسئله این است که به پوتین بفهمانیم که صلح دیکته‌ شده ای وجود نخواهد داشت. هم اوکراین و هم ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم.

صدراعظم آلمان همچنین هشدار داد که اروپا و جامعه بین المللی در نقطه حساسی قرار دارند و جهان از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین تغییر کرده است.

شولتز مدعی شد که نه تنها اوکراین در معرض خطر است، بلکه سیستم همکاری بین المللی که پس از دو جنگ جهانی شکل گرفته نیز در معرض خطر است.

وی که به دلیل تعلل در ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته، خاطرنشان کرد که آلمان اکنون دستخوش تغییر عمده ای در سیاست دفاعی خود شده است.

شولتز گفت: برای اولین بار، آلمان به یک منطقه جنگی سلاح، از جمله تسلیحات سنگین، ارسال می‌کند.

دولت آلمان همراستا با هم پیمانان غربی خود در ناتو و دیگر ائتلاف ها، مسکو را به بهانه عملیات نظامی اش در اوکراین هدف تحریم های متعدد قرار داده و در تلاش است تا دیگر کشورهای اروپایی در تحریم سوخت های فسیلی روسیه از جمله نفت و گاز نیز با خود همراه نماید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    6 0
    جناب صدر اعظم، رژیم جعلی کودک کش شیطانی صهیونیستی هم «باید بفهمد که نمی تواند چیزی را به دیگران دیکته کند». از حمایت و نوکری این رژیم خونخوار و ننگ تاریخ بشریت دست بردارید و بخشی از کشور خودتان را به آنها هدیه کنید، نه سرزمین آبا و اجدادی فلسطینی ها را! جناب صدر اعظم، جنایت و کشتار دسته جمعی در جنوب غرب آسیا را متوقف کنید!
    • ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      4 1
      این بدبخت به لفظ صدر اعظم است او استاندار آمریکا در استانی بنام جرمن است او در اسارت یانکی ها است عروسک کوکی آمریکائیها است جرمن ها بعد از جنگ دوم ملت شکست خورده ای هستند که با دستان رژیم هیتلری تسلیم آمریکا هستند و فعلا هم ملت آلمان در اسارت آمریکا هستند اروپا بخصوص فرانسه و انگلیس نیز اسیر دستان آمریکا است.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • م IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    پوتین با این کار دوست ودشمن را معلوم کرد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 0
      واقعأ که دم پرزیدنت پوتین گرم که کلأ دست این اراذل غربی و نوکراشونو رو کرد!!! معلوم شد هم ورزش سیاسیه هم همه چی!!!
  • حسين DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    در دنياى كنونى دولتى مزدورتر و سر سپرده تر از دولت فعلى آلمان وجود ندارد،يك دولت سراپا وابسته و نوكر صفت حتى در تاريخ آلمان بعد از جنگ جهانى دوم هم سراغ نميتوان گرفت،در عمل مجموعه اين دولت كارمندان دون پايه يانكيها و صهيونيستها هستند.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    ولی پوتین باید این جنگ را ببرد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 0
    با این موضع گیری ها داستان و روایت جنگ دوم جهانی ، احتمالا جعلی هست . شاید روسیه بتنهائی مانع اصلی پیروزی آلمان (هیتلری) بقول لاوروف یهودی در اصل صهیونیست ها برای سیطره بر جهان که در اینجا روسیه بعنوان بزرگترین کشور غنی و دارای ثروت با مقاومت و بیش از بیست میلیون کشته آنانرا ناکام گذاشت ، انگلیس ، سرزمینی که آفتاب در آن غروب نمیکرد تسلیم خود کردند و همه چیز به آمریکا واگذار کرد و از آن زمان مانند سگ پاسبان در کنار آنان قرار دارد .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    چه کینه ای . شاید مرکل بخواست خود و یا دیگران کنار رفت تا اینگونه خود و آلمان را حقیر نسازد و فردی جانشین وی باشد که مطیع اوامر باشد
  • عبدالشهید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    نازی های هتیلر یهودی حاکم بر آلمان هنوز از شکست هتیلر به دست روس ها کینه دارند و بخاطر همان کینه به شدت با پیروزی روسیه بر حاکمان نازی اوکراین مخالف هستند و هر روز تسلیحات پیشرفته تری برای دولت نازی و فاشیست اوکراین ارسال می کنند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    کدو حلوای ، لازم بشه ی جنگ جهانی دیگه شبیه جنگ جهانی دوم رآه اندازی کنید تا دوباره حالیتون کنیم چه کسی حرف اول و آخرو میزنه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    شولمغز ، با پدرتون مؤدبانه و با احترام رفتار کنید
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    شولتز: پوتین نباید این جنگ را ببرد/// چخه آلمانی بدبخت. بجای اینکه گنده تر از دهن گشادت حرف بزنی 2 کار انجام بده.1_ آلمان 77 ساله که مستعمره آمریکاس و آمریکا دهها هزار سرباز تو آلمان داره. اگه وجود داری سربازای آمریکارو بیرون کن و پایگاههای آمریکارو ببند و اعلام استقلال آلمان کن و بگو آلمان دیگه مثل ژاپن و کره جنوبی نوکر و مستعمره آمریکا نیست. 2_ یه فکری به حال این زبون مسخره آلمانی بکن. آختونگ پاختونگ با اسامی و صفات سه حالته (مذکر_مونث_مخنث!!) هم شد زبون؟ یا زبونتون رو انگلیسی کنین یا روسی!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    آقا اجازه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس