کد خبر 1379844
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
اوکراین

دفتر زلنسکی در واکنش به اظهارات کیسینجر مبنی بر واگذاری بخشی از اراضی به روسیه برای پایان دادن به جنگ با به کار بردن الفاظ رکیک گفت شما احمق‌هایی که قلمرو اوکراین را معامله می‌کنید، به جهنم بروید.

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا و یکی از کارشناسان بلندپایه مسائل ژئوپولتیک مبنی بر این که  اوکراین باید واگذاری بخشی از اراضی‌اش به روسیه را بپذیرد و جنگ را به پایان برساند، خشم ریاست‌جمهوری اوکراین را برانگیخت تا جاییکه دفتر ریاست‌جمهوری این کشور اروپایی در واکنش به اظهارات کیسینجر گفت که با چنین پیشنهاداتی به جهنم بروید.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، «الکسی آرستوویچ» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین برای انتقاد از کسانی که در غرب از کی‌یف می‌خواهند به خاطر صلح بخشی از خاک کشور را به روسیه واگذار کند، به الفاظ رکیک متوسل شد.

آرستوویچ روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای گفت: «با چنین پیشنهاداتی به جهنم بروید، شما احمق‌هایی که قلمرو اوکراین را معامله می‌کنید! دیوانه شده‌اید؟ کودکان ما در حال از دست دادن جان خود هستند، سربازان ما با بدن‌های خود، جلوی خمپاره‌ها و گلوله‌باران را می‌گیرند و آن‌ها (غربی‌ها) به ما می‌گویند که چه طور سرزمین خود را قربانی کنیم. چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد».

مشاور زلنسکی از منطق «ناله کردن» برای اینکه اوکراین را به کنار گذاشتن آرزوهایش ترغیب کند و به روسیه سرزمین‌هایی را که ظاهراً می‌خواهد، بدهد، زیرا چنین امتیازاتی به کی‌یف اجازه می‌دهد «یک صلح جامع برقرار کند و به تجارت عادی بازگردد»، انتقاد کرد.

«میخائیل پودولیاک» یکی دیگر از مشاوران زلنسکی نیز روز گذشته در کانال تلگرام برخی از غربی‌ها را بعنوان «لابی‌های حامی روسیه در اروپا» خواند و نوشت: «ما شهروندان، سرزمین ها یا حاکمیت خود را نمی فروشیم. این یک خط قرمز واضح است. پودولیاک گفت که جامعه اوکراین بهای وحشتناکی را پرداخته است و به کسی و هیچ دولت و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد حتی گامی در این مسیر بردارد. هر کسی که خواستار چنین سازش هایی باشد، «پاسخی اصولی» از کی‌یف دریافت خواهد کرد».

پودولیاک در ادامه گفت: «در حالیکه هیچ کس خواهان یک اقدام نظامی طولانی یا بحران غذایی نیست اما کوتاهترین راه برای پایان دادن به جنگ از طریق تسلیحات، تحریم‌ها و کمک مالی به اوکراین است».

مشاور زلنسکی ادامه داد: «اوکراینی ها از کی یف دفاع کردند، سه منطقه را آزاد کردند و در حال تکمیل آزادسازی منطقه چهارم هستند. امروز همین افراد به ما پیشنهاد می دهند که شرق و جنوب را به روسیه بدهیم. از راهنمایی متشکرم، اما احتمالاً اسلحه به دست خواهیم گرفت».

کیسینجر، سیاستمدار ۹۸ ساله که روز دوشنبه (دوم خرداد ماه۹ در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس صحبت می‌کرد تأکید کرد عدم آغاز مذاکرات با روسیه و ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز علیه مسکو می‌تواند در بلندمدت عواقب فاجعه‌باری برای ثبات اروپا داشته باشد و گفت: «لازم است مذاکرات ظرف دو ماه آینده آغاز شود، قبل از اینکه جنگ به ایجاد تنش‌ها و تحرکاتی منجر شود که نتوان به آن‌ها غلبه کرد».

هنری کیسینجر اضافه کرد: «در وضعیت ایده‌آل، خط ممیز بایستی بازگشت به وضعیت موجود قبلی باشد. ادامه دادن جنگ فراتر از این نقطه به آزادی اوکراین مربوط نخواهد شد بلکه جنگ جدیدی علیه روسیه خواهد بود».

بر اساس این گزارش، اوکراین قبلاً تأکید کرده بود که با هیچ پیشنهاد صلحی که به مرزهای قبل از ۲۰۱۴ احترام نمی گذارد، موافقت نمی کند. مسکو نیز تصریح کرده است که استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین وضعیت کریمه بعنوان یک منطقه روسیه قابل بحث نیست.

روسیه در اواخر فوریه، به دنبال عدم پایبندی اوکراین به اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی مسکو، به کشور همسایه حمله کرد. مسکو از همان زمان از اوکراین خواسته که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ائتلاف نظامی ناتو نخواهد پیوست و از طرف دیگر، کی‌یف تأکید دارد که حمله روسیه به اوکراین بی‌دلیل بوده است و برخی گزارش‌ها را مبنی بر این که کی‌یف قصد دارد با توسل به زور، جمهوری‌های دونباس را بازپس گیرد، رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    37 15
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 6
      مگه نمیدونیهر که تو این منطقه طرفدار اسراییل باشه و از پایگاه امریکا حمایت کنه روسیه سر به نیستش میکنه برا همینه که ما باید از فلسطین حمایت کنیم بالاخره زمان گورباچف معامله شدهایم
    • محمد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 2
      مثل بعضي ها كه گاوهاي سياه وحشي با چشم هاي قرمز پر خون با شاخ هاي بلند نوك تيز را براي كشتن و دريدن شكم انسانهاي بي گناه و زن و بچه ها پرورش ميدن كه تا الان هم باعث قتل و عام و آوارگي ميليونها انسان بي دفاع شدن پوتين جانور درنده و وحشي سردسته اونها و حاميانش پشت سرش در حال كشتار انسانها تازه لذت برده و ميخواد از اتم براي يك كشتار گسترده و وسيع استفاده كنه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    10 9
    پر بی راه نمی گویند غربی ها اوکراین میراث اتحاد شوروی است و ادعاهای زیادی در این بین طرح خواهد شد باید یک جوری به تفاهم برسید در این که میراث خواری را صلح آمیز به لمبانید -
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    22 7
    کنیاک مشاور دلقینسکی..غربی‌ها را بعنوان «لابی‌های حامی روسیه در اروپا» خواند و نوشت: «ما شهربندان، سرزمین ها یا حاکمیت و قدرت و پطت و مقام خود را نمی فروشیم مگر به صهیونیستها و امریکا زیرا قبلا هم خودمان را فروخته ایم و ارباب ما هستند.. این یک خط قرمز واضح است. کنیاک گفت که جامعه اوکراین بهای وحشتناکی را بخاطر کودتای رنگین و مخملی نارنجی جورج سوروس صهیونیست پرداخته و الان متوجه شدیم کلاه رفته سرمون سوروس همون روس هستش .اون با کودتای مخملی کل اوکراین را نابود کرد این با اسلحه. مرگ بر پوتین و دشمنان خبیث و خائن پوتین که به اندازه لاکپشت هم شعور ندارند.ما به کسی و هیچ دولت و هیچ کشوری مگر صهیونیستها و امریکا اجازه نمی‌دهیم حتی گامی در این مسیر بردارد. هر کسی که خواستار چنین سازش هایی باشد، «پاسخی اصولی» از کی‌یف دریافت خواهد کرد». زیرا ما الان با خالی کردن کل زرادخانه های چهل کشور در اوکراین به نیابت صهیونیستها و ناتو و امریکا داریم با روسیه میجنگیم.‌ اوضاع خر اب شد همه در میریم اسراعیل پناهنده میشیم. ۲۰۰۰۰۰ تا همین اخیرا رفتند. و بیست میلیون هم مردم غیر صهیونیست اوکران دررفتند. پودولیاک در ادامه گفت: «در حالیکه هیچ کس خواهان یک اقدام نظامی طولانی یا بحران غذایی نیست اما کوتاهترین راه برای پایان دادن به جنگ از طریق تسلیحات، تحریم‌ها و کمک مالی به اوکراین است
  • سلام IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    11 7
    بعد عمری تازه یک حرف حسابی زده
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 2
      احسنت ، اومدم همینو بنویسم!!!
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      0 1
      چرند گفته. و داره برای ملتش فیلم بازی میکنه. اراده از خودشون ندارن،اگر امریکا و غرب تصیمی بگیرن این کی باشه،که بخواد سر سوزی حرفه اضافه بزن. اصلا این لوده رو گذاشتن،که غلام حلقه به گوششون باشه،حسابی هم ازش اتو دارن. به هر حالا همین رژیم مفلوک و هم امریکا و غرب، اشرار و کفار زمین هستن و منطق هاشون هم مثل ارازل اوباش هاست.
  • MD ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    27 5
    با این حساب اگه زلنسکی زیاد رو مواضع خودش پافشاری کنه توسط دوستان اروپایی اش حذف میشه و فردی رو که نرمش داره به جاش میارن چون کم کم دارن به عمق فاجعه پی میبرن
  • بهرام IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    19 5
    سلام ای اوکران عاشق غرب به هوش باش ودور وبرت راه نگاه کن وازکوتاه آمدن روسیه(شوروی)کستاخ نشوچون توباپدرت درگیر شده ای ونمی فهمی! اروپا وآمریکا همان کشورهایی هستند که به دون هیچ حقی به لیبی حمله کردندوتمام زیرساختهای آن رانابود کردند. سوریه وعراق وافقانستان رابه بین! قاره آفریقا رابه بین! اگردیربه جنبی نوبت تووخوداربابانت است که تاوان همه ظلمهایشان راپس دهند! آمریکا واروپایت درفلسطین کشوری درداخل کشور ایجاد کردند! آیا برای انها این کارها خوب است وبرای روسیه صاحب اوکران بداست! خیلی مدعی شده ای گویا وقت روفتن به جهنم است ای خود خواه وپرمدعا وطغیانگر
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    28 58
    احسنت بر زلنسکی و اوکراینی‌های وطن دوست
    • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      17 5
      احسنت بر دلقینسکی و اوکراینی‌های وطن دوست . مرگ بر پوتین و دشمنان خبیث و کوته فکر و نوکر صفت و گوش و چشم بسته پوتین. رَنده باد رژیم آپارتاید و نوکرانش. روسیه شکست خورده و تا چند روز دیگه دلقینسکی با موتورگازی میره مسکو را فتح میکنه .چی داری میگی جلوی روس کوتاه بیان .اصلا به شما چه مربوطه دعوای یک استان با مرکزیت و دولت مرکزی خودش . قرنها اوکراین جزئی از شوروی بود و در هر تجاوزیی شوروی میکرد لشکر اوکراین صف اول بودند. روسها ذوب آهن اصفهان را ساختند زمانی که هیچ دولت غربی حاضر نبود به نوکرش ممرضا شا صنعت مادر بدهد زیرا آنها یک ایرانی وابسته و عقب افتاده میخواستند که نفت و گاز و معادنش را غارت کنند و بهش جنس و اسلحه بفروشند تا براشون در منطقه مزدوری کنه .ولی شوروی چون خودش بیشتر از ایران نفت و گاز و معدن داره علاقه ای به عقب نگه داشتن و سواری بر ایران نداشت و نداره نه اینکه آدمهای خوبی بودند اونها دوستی ایران براشون از همه چیز مهمتره اینطوری میدونند ایران پلی از خلیج فارس به شمال ایران و حمله به روسیه توسط قوای جانی و وحشی و غارتگر گدای نفت و گاز و معدن غربیها و امریکا نمیشه. کل وجود غربیها و تاریخ پر از جنایت اروپا و امریکا مخصوصا انگل لیس آلمان نازی نازی نازی چه بچه خوبیه برای صهیونیستها و فرانسه و.. از قرنها غارت و دزدی در افریقا و برده داری و کشتن میلیونها انسان و آسیا خصوصا خاورمیانه سیاه است . .زمان شوروی لشکر اکراینی ها ۵۰۰۰ نفر مزدور اوکراینی فرستادند کمک صدام سالها با ما میجنگیدند. دوش به دوش مزدوران منافقین از طویله اشرف در عراق . برای همین استکه الان هم کلی از طرفداران دلقک صهیونیست در اینرنت همان دوستان اوکراین و دلقینسکی یعنی منافقین و سازمان فاضلابی منافقین هستند که شبانه روز مفت و مجانی از سایت های اینترنتی ایران سوء استفاده میکنند و به دین و دیانت و انقلابیون و طرفداران جمهوری اسلامی توهین میکنند زیرا کسی ارزشی برای سایت خود منافقین قائل نیست لجن پراکنی آنها را بخواند حتی ضد انقلاب هم آنها را وطنفروش و مزدور و صدامی میداند. برای همین تنها راه نشان دادن خود رسوخ و نفوذ در رسانه های ایران است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    9 24
    و همراهان و هم پیمانان پوتین هم به جهنم بروند!
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      12 0
      دوست عزیز چند روز بیشتر به آغاز تابستون باقی نمونده . خیلی ها صندل میپوشن تا پاهاشون خنک باشه پوتین مال زمستونه
    • DE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 0
      دوست عزیز چند روز بیشتر به آغاز تابستون باقی نمونده . خیلی ها صندل میپوشن تا پاهاشون خنک باشه پوتین مال زمستونه./ خب چرا به این لشکر مزدور و ۴۰۰۰۰ چهل هزار تروریست های داعشی و نئو نازیست های مانند خودت خل و چل نمیگیه با دمپایی و صندل بجنگند همه شون پوتین پوشیدند . حتی بدون پوتین جنگ کردن هم براشون غیر قابل تصوره. کل سربازان دنیا رزمندگان خلبانان ..‌همه پوتین میپوشندچه تابستون چه زمستون تا اصلا بتونن راه بروند ولی حتی یک نفرشون نمیتونه دلقینسکی بپوشه . همه عالم بهش میخندند.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    28 2
    مگه غرب گرایان نمی گفتند روسیه شکست خورده
  • عبدالله IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    17 2
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • فدایی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    6 3
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ IR
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    21 3
    کیسینجر خوب می داند که دولت فعلی اوکراین و دلقک زلنسکی چه وطن فروشهایی هستند که این پیشنهاد را داده است و خیلی راحت همه چیز را در مورد اوکراین افشاء کرده است و خیلی ساده به دلقکینسکی می گوید که بازی تمام شده و اوکراین نابود شده است و غرب هم بیشتر از این هزینه ای برای اوکراین پرداخت نخواهد کرد و هرکاری لازم باشد می کند که دلقکیسنکی را به پای میز تسلیم منتقل کند.
  • ش. AE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    13 2
    روسیه تمام چیزهایی که در نظر داره به انجام می‌رسونه دقیقا سناریوی سوریه اینکه سران کی یف وطن پرست شدن باید به کارهایی که علیه روسیه کردن فکر کنند تعدادی زیادی از آنها حتی در روسیه شرکتهای بزرگ دارند یکی از این به اصطلاح وطن پرستها پرشنکو ریس جمهور سابق که همیشه مست در جلوی دوربینها ظاهر میشد غرب گوشت جلوی توپ میخواد که موفق شده. واین جنگ دقیقا سوریه ۲ نامیده میشه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    20 3
    روسیه داره کم کم اوکراین رو می بلعه.
  • مهدی قاسمی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    15 2
    لذت ببر آقای زلنسکی، کسینجر که این حرف ها را می زند از بزرگان و تئوری پرداز ان ناتو است. همان ناتویی که شما به خاطر عضویت در آن قبر خودتان را کندید.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    13 3
    جناب زنلکسی یادت همین ایران قبلاز شروع فتنه امریکا واروپا چقدر به توتوصیه کرد دردعوای بین دوطرف تبهکار خودترا وارد معرکه نکن اینه اصلا انسانیت وشرافت حلیشان نیست می خواستن انرژی وقدرت تسلیحاتی روسیه را بدون صرف هزینه انسانی خودشان توسط مردم بدبخت اکراین تخلیه بشود مثل ایجاد جنگ بین ایران وعراق
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    12 2
    آمریکا دوست مناسبی برای هیچ کسی نیست حتی صهیونیسم جنایتکار.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    63 3
    کییفو بدم ، خارکیف بدم ، دومباسو بدم ، کدوومممو بدم !!! همشون بده ، نوش جوونت عمو پوتین
    • من IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      2 0
      عمو پوتین ؟ خخخخخ مگه ایران کسی نبود مجبور بودی به پوتین بگی عمو جون اینقدر از این عمو و عمه ها و خاله ها تو ایران داری بست نیست ؟
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      2 0
      آهاااا، اودسا رو هم بدم
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    22 2
    زنده باد پوتين خيلي باهوشه
  • پوتین ارباب عرازشیه US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 18
    شکست روسیه حتمی است من از اولین روز حمله به اوکراین این را میدانستم چون من پای منبر اینجور سایت های نمی نشینم من اطلاعات خود را از سایت خود روسی دریافت میکنم لطفا برای ارتش شکست خورده و پوشالی روسیه که تمام گردان زرهی خود را ازدست داده و به دنبال ورود تانک های فرسوده به جنگ هست تبلیغات نکنید تا عده ای سینه زن زیر علم ارباب پوتین خوشحال شوند و عرازشیه از شکست ارباب نامید نشوند کسینجر پیر خرفت برای خود گفته ملت اوکراین با تمام وجود مقاومت میکنن فیلمی دیگر از ورود تانک های فرسوده روسیه وارد میدان جنگ شدن از مدل تی ۶۲ https://youtube.com/shorts/NkOeYkbza7E?feature=share
  • پوتین ارباب عرازشیه US ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 17
    شکست روسیه حتمی است من از اولین روز حمله به اوکراین این را میدانستم چون من پای منبر اینجور سایت های نمی نشینم من اطلاعات خود را از سایت خود روسی دریافت میکنم لطفا برای ارتش شکست خورده و پوشالی روسیه که تمام گردان زرهی خود را ازدست داده و به دنبال ورود تانک های فرسوده به جنگ هست تبلیغات نکنید تا عده ای سینه زن زیر علم ارباب پوتین خوشحال شوند و عرازشیه از شکست ارباب نامید نشوند کسینجر پیر خرفت برای خود گفته ملت اوکراین با تمام وجود مقاومت میکنن فیلمی دیگر از ورود تانک های فرسوده روسیه وارد میدان جنگ شدن از مدل تی ۶۲ https://youtube.com/shorts/NkOeYkbza7E?feature=share
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      4 0
      برگرد این مزخرفات تو همون کانالهای ابکی میلیتاری نشخوار کن اره روسیه شکست خورده از وضعیت دونباس معلومه اینقدر زجه زن :)
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    11 1
    بعد ۳ ماه تبدیل ب خرابه و ویرانی کشیدن و شخم زدن کشورت توسط وعده های دروغین غرب و آمریکا اکنون حرف آخرت شده به جهنم بروید !! زلیلنسکی وطنفروش خاک برسرت و برسر امثالت و حامیان و طرفدارنت هنوزم ک هنوزه دست از غربگدایی پرهیز نمی کنند
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    8 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    11 57
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    10 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    دستمال کاغذی های جدید از نوع زلیلنسکی با بسته بندی و روکش ناتو
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    هدف از جنگ اوکراین فقط 4 کشور المان ژاپن ایتالیا و فرانسه ژنرال پتن هست دول محور همان ها که باید از لحاظ اقتصادی نابود شوند تا امریکا و انگلیس دوباره پیروز شوند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    خیلی باحالی تو مردک دلقک ذلیلنسکی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    "البقاء للة ، إنا اللة و إنا الية راجعون" بازگشت ب سوی او.......آقا تسلیت ماراهم بپذیرین
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 2
    درود بر اوکراین دلاور
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 3
    درود بر روسیه خخخخخ غربگداهای بدبخت، مگه نگفتم کفگیر اروپا و آمریدکا به ته دیگ رسیده از لحاظ تسلیحات و بودجه و ترس از عمو پوتین، حالا نتیجه گرفتی دلقنسکی، روسیه تا خار کیف و اروپارو از جمله ترکیه نراره ول کن نیست، خیال کردی عمو پوتین از تجهیزات مدرن علیه خار کیف استفاده کرده نه، از حداکثر سوخو 27 استفاده کرده که مال دهه 1980 هستش، هنوز دیدی روسیه از جنگ الکترونیک و توپخانه هوشمند و پاغند نسل 2020، یا دیگر ادوات نظامی جدید که مال حداقل 2000باشه استفاده کنه خخخخ بمیرید غرب پرستان، این جنگ برای ما تازه خیلی نفع داشت چون روسیه از سوریه رفت و کاملا سوریه دست ما هستش، آمدن جنجالی و بی سر و صدای بشار اسد برای دیدار با رهبری معنیش چی بود، خاک بر سر هرچی غرب پرسته خخخخ
  • مقدس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    خاك بر سر تاجزاده و حجاريان و زيباكلام و مجيد انصارى و خاتمى و بقيه ارازل و اوباش تبهكار . چشمهايتان را خوب باز كنيد ببينيد عاقبت و پايان كار و بازيچه شدن و دل بستن به غرب و صهيونيست يعنى همين اين يارو دلقكنسكى تمام كشورش نابود شده تمام غلات آنجا را صهيونيست ها و انگل ستان دارند غارت ميكنند زنان و دخترانشان سر از فاحشه خانه هاى غرب در آوردند كودكانشان را صهيونيست ها بردند و در انتهاء نسخه اصلى خوبى براى اين تبهكاران نئونازى پيچيدند .
  • سیاوش IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 2
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین و طرفدارانش در اقصی نقاط جهان درود بر زلانسکی درود بر اکراین قهرمان
    • DE ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      1 1
      دودود بر دلقینسکی و اوکراینی‌های وطن دوست که ۲۰۰۰۰۰۰۰ بیست میلیونشون فرار کردند. . مرگ بر پوتین و دشمنان خبیث و کوته فکر و نوکر صفت و گوش و چشم بسته پوتین. رَنده باد رژیم آپارتاید و نوکرانش و منافقین و بهایی ها . روسیه شکست خورده و تا چند روز دیگه دلقینسکی با موتورگازی میره مسکو را فتح میکنه. خدا کنه روسها نامردی نکنند به موتورگازیش موقع برگشت بنزین بدهند مجبور نشه پیاده برگرده.نترسید نترسید ما همه رو هم هستیم. نه ایرانی نه لبنانی جانم فدات اوکراینی با اون چشمهای آبیت مو طلایی کجایی . زک مشت اراذل و اوباس بیشخصیت وطنفروش کشور ایران را حاضرند به یک دلقک بفروشند تا با آنها مانند کاغذ توالت خودش را پاک کند.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      درود ومرگ بیفایده است تحلیل بده اگه هم حرفی نداری هیچی نگو
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    اکراین اگر جنگ رو تموم نکنه و کوتاه نیاد روسیه خودش مناطق مورد نظرش رو تصرف میکنه و بعد با یک همه پرسی به روسیه ملحق میشن حکومت اکراین هیچ پشتوانه مردمی نداره مردم یا رفتن اروپا پناهندگی بگیرن یا خیلی راحت در کنار نیروهای روسی زندگی میکنن آمریکاست که بر طبل جنگ میکوبه و اروپا رو هم جلو انداخته و داره اکراین رو نابود میکنه داره میشه افغانستان اروپا
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    2 0
    ترکیه مزدور اسرائیل است ،واسرائیل ترکیه واردوغان را تحریک کرده که به یونان حمله کند ،چون اسرائیل قصد اشغال اروپا و ایجاد جنگ و نا امنی در اوکراین واروپا را دارد تا درسایه ایجاد جنگ ونا امنی در اروپا انتقام هولوکاست از اروپا را بگیرد، کهنه سربازان اسرائیل برای اشغال اروپا در اوکراین می جنگند ،بلافاصله که کهنه سربازان اسرائیل در اوکراین جا پاشون محکم بشه، اسرائیل با متحدین منطقه ای که دارد من جمله ترکیه ،اوکراین واذربایجان وکشورهای جان فدای عربی به اروپا یورش خواهند برد واروپا را اشغال خواهند کرد وبه انتقام هولوکاست کل مسیحیان اروپا را نسل کشی خواهند کرد و اسرائیل کوره های آدم سوزی واردوگاههای کار اجباری را برای مسیحیان کشورهای اروپایی به راه خواهند انداخت وبلایی بدتر از فلسطینی ها را بر سرکشورهای اروپایی خواهند اورد ،نمونه کوچکش کشتن خبرنگار مسیحی در فلسطین توسط اسرائیل وقتل وعام 25کودک ومعلم مسیحی در امریکا که توسط عوامل نیابتی اسرائیل در امریکا اخیرا حادث شد وبه رگبار بسته شدند، اسرائیل ویهودیان هیچ گاه کوره های ادم سوزی یهودیان واردوگاههای کار اجباری یهودیان در اروپا را فراموش نمی کند و روز شماری می کند برای انتقام از اروپا ومسیحیان اروپا والان وقت انتقام اسرائیل از اروپا وانتقام هولوکاست از اروپا رسیده ، پدر بزرگ ومادر بزرگ زلنسکی یهودی رئیس جمهور اوکراین به گفته خود زلنسکی در هولوکاست کشته شده اند توسط هیلتر وزلنسکی خائن باهمدستی با اسرائیل قصد انتقام هولوکاست از مسیحیان اروپا دارد ، اسرائیل سگ پادووش اردوغان رو تحریک کرده برای حمله به یونان ،ویونان دروازه ورود به اروپاست، اسرائیل غده سرطانی بدخیمی شده که اکنون به قلب اروپا متاستاز کرده. اگر امریکایی ها واروپایی ها به این خطر بیخ گوششان یعنی اسرائیل پی نبرده اند یا خیلی احمقند یا مسئولینشان خائنند.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    4 0
    طبق خیر گذاری اسپوتینک روسیه که میتونید برید بخونیدش الان، به گزارش اسپوتینک نظامی های روسیه اعلام کردند پهباد بیرق دار زدنش بسیار آسان هستش، و دراین 3 ماه حدود 90 فروند پهباد بیرق دار توسط ارتش روسیه منهدم شدن، خداوکیلی این خبر اسپوتینک هستش، حالا پان ترک ها دچار سوزش میشن یا نه که حتما میشن به من ربطی نداره
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    خاک بر سر زلنسکی احمق صهیونیست پرمدعا و پر توقع! که فکر کرده خری هستش ! گر کشورهای اروپایی از روز اول برای این جنگ بیخود اسلحه و یورو و دلارتزریق نمی کردند یک ساعت زلنسکی دوام نمیاورد. کشورهای اروپایی اگر عاقل باشن هیزم کش چنین جنگ مخربی نمی شن زیرا این جنگ فرسایشی گسل های نهفته اختلافات کشورهای اروپایی رو به قلیان درخواهد اورد و باید منتظر درگیری و جنگ های بعدی و بالکان های بعدی شد که کل اقتصاد و تجارت اروپا رو ویران خواهد کرد! و صدها میلیارد یورو زیان رو کشورهای اروپایی باید نوش جان کنن! میلیون ها نفر بیکار خواهند شد! کدام کشور اروپایی تاب و توان اینو داره بازیچه دست هوس های احمقانه زلنسکی بشه؟ اگر اروپایی هابی عقلی کردند و خرشدن که هیچ ! بالاخره این اش تلخی است که اول خود باید نوش جان کنن. تا حالاش هم بیخودی از زلنسکی حمایت احمقانه شده. واقعا جا داره یک عده سیاست مداران اروپایی عقلشون رو بدن دست یک دلقکی جیب خالی پر توقع ندن!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    چقدر بهد بابا پوتینت گفت بچه بیا پایین سرم بردی حرف گوش نداده شانس بیاری تورا تحویل پوتین ندهد ویا یشب گرای کشتنت را مثل معمر قذافی به مخالفانت ندهد چون این امریکایها بادوستانش مثل انداختن ته سیگار عمل می کنند وازتو فقط بعنوان یک مزدور جهت تضعیف قدرت روسیه استفاده کردن ونه ترحم به اشغال کشورت ونه به کشته شدن واواره شدن مردم مظلوم ان کشور فکر کردی مملکت داری مثل دلقکبازی ات درسینما است
  • Fara hare IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    خدایی ش این کمپ نشینان تیرانا تلاویو اعتدال ریاض نشین چقدر مفلوکند.برا خودشون کامنت فیک بازی ارباب پوتین ارباب بایدن راه انداختند فک میکنین واقعاً ما ایرانیا هم مثل خودشان نوکر این و آن وبن سگمان و....هستیم.وباورشان میشه که واقعا با کامنت فیک گذاری کسی تو ایران واقعاً اربابش پوتین بشه.البته تعجب از مشرقه که چرا اینها رو به اسم ایرانی نشر میده.اره تو ایران سگ غربگدا که چه عرض کنم چون غرب اندازه سگ اینها رو قبول نداره.جانور غربگرا زیاد داریم ولی ارباب پوتین بازی که این مفلوکان راه انداختن خنده داره و مشرق ابله هم هی نشرشان میده
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 3
    امریکا و کشورهای قدرتمند غربی در دنیا نباید در مقابل تجاوز و جنایات پوتین کوتاه بیان وگرنه روسیه به بقیه کشورهای همسایه هم تجاوز خواهد کرد. فعلا که روسیه در باتلاق کشور ضعیف اوکراین گیر کرده. پوتین در شروع تجاوز فکر می کرد چند روزه این کشور اشغال کند.
  • نیماص IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    این نشان می دهد روسیه باید هر طور شده است دولت اوکراین را ساقط کند و این دولت را با دولتی دست نشانده عوض کند و اینکار جز با فتح کیف ممکن نیست
  • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    اکراینی ها فرار کردن به اروپا و مزدورها دارن بجاشون می‌جنگند دلقک احمق صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس