روسیه

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی است نیروهای روسیه در حال خروج از پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه و اعزام به جنگ در اوکراین هستند.

به گزارش مشرق، باگذشت سه ماه از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، کشورهای غربی به سردمداری آمریکا در تلاش برای القای به بن‌بست رسیدن روسیه در جنگ اوکراین هستند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد که ارتش روسیه از چند هفته پیش شروع به خروج تدریجی نیروهای خود از مناطق جداگانه در سوریه، به ویژه از پایگاه هوایی «حمیمیم» در جنوب شرقی لاذقیه نموده است.

بیشتر بخوانید:

زاخارووا:مصادره دارایی‌ها روسیه از سوی هر کشوری تلافی می شود

این مقام ارشد اما با هویتِ مجهولِ پنتاگون، که نام یا سمت وی فاش نشد، به شبکه «اسکای‌نیوز» گفت  عملیات عقب‌نشینی شامل هزاران واحد از پیاده نظام، نیروی هوایی و مهندسی ارتش روسیه مستقر در سوریه است.

وی در ادامه ادعاهای خود توضیح داد: «وزارت دفاع روسیه برنامه‌های خود برای عقب‌نشینی از سوریه را به دولت دمشق اطلاع داده است... تا حضور خود (نیروهای سوری) را در شمال و شمال شرق به منظور آمادگی برای احتمال تغییرات شرایط امنیتی میدانی فعال کند».

بر اساس این گزارش، مقام مذکور اظهار داشت: «تصمیم وزارت دفاع روسیه بر اساس دستورات مستقیم کرملین برای تقویت جبهه اوکراین با نیروهای بیشتر روسی، به ویژه در جبهه‌های دونتسک و لوهانسک است زیرا جنگ اوکراین نیاز به استفاده از حدود ۷۰ درصد از قابلیت‌های رزمی انسانی مسکو را دارد».

این مقام پنتاگون در پایان افزود: «خروج مستمر روسیه از داخل سوریه، بزرگترین عقب‌نشینی از زمان مداخله مسکو در مناقشه سوریه در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود، اقدامی که روسیه نتوانست تجربه کنترل هوایی خود از سوریه را به اوکراین منتقل کند».

متحدان اوکراین در حالی سعی در القای خروج روسیه از سوریه دارند که پیش از این رسانه‌ها و برخی کشورهای غربی از تشدید عملیات نظامی در شرق اوکراین خبر داده بودند.

روز سه‌شنبه بود که وزارت دفاع انگلیس با اشاره به تشدید عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس، گفت تمام استان لوهانسک در شرق اوکراین در معرض تصرف توسط روس‌ها قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    8 4
    این آقا عین واقعیت را گفته، قبل از تجاوز روسیه به اوکراین مقامات آمریکایی از نزدیکی حمله روسیه به اوکراین خبر می‌دادند، پوتین هم انکار میکرد یعنی دروغ می‌گفت و مقامات رژیم تهران هم دروغ های پوتین را تایید میکردند و دست بسته در خدمت پوتین هژتند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      عالیجناب پوتین کارش را در سوریه تقریبا تمام کرده و در اکراین هم مشغول درو کردن ورژن بلوند داعشیهاست و البته پایگاه دریایی طرطوس و پایگاه هوایی لاذقیه با تصویب پارلمان سوریه به مدت پنجاه سال در اختیار روسیه است
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس