کد خبر 1379319
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
بازآماد انقلابی!

این روزها در ایران چه خبر است؟ یک سرود انقلابی به صورت یک گفتمان حماسی در سراسر کشور در حال فراگیری است!

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: این روزها در ایران چه خبر است؟ یک سرود انقلابی به صورت یک گفتمان حماسی در سراسر کشور در حال فراگیری است! جذابیت‌های معنوی آن به قدری است که از مرزهای کشور فرا رفته و صدای آن از کشمیر تا سوریه و از آنجا در برخی کشورهای آفریقایی و حتی اروپا شنیده می‌شود!

این سرود انقلابی «گفتمان مهدویت» را از زیر سقف گفت‌وگوهای علمی و نظری بیرون آورده به خیابان‌ها و میادین شهرها در قاب انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

این سرود خاستگاه فکری و معنوی دهه نودی‌های انقلاب است و با کنش و جاذبه جادویی خود سه نسل انقلاب گذشته انقلاب اسلامی را به دنبال خود می‌کشد.

تحلیل محتوایی این سرود خیلی مبهم، پیچیده و گنگ نیست. روشن و شفاف می‌گوید؛ عصر ما عصر امامت و ولایت است. این زمان صاحب دارد و باید از صاحبان غاصب آن «تبری» جست و در حوزه «تولی» به صاحب آن خود را «بهنگام» و «انقلابی» حفظ کرد.

مفاهیم بکر و بدیع و پرجاذبه این سرود نوعی بازتولید مفاهیم عمیق انقلابی بیانیه گام دوم است.

بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری چهار کلمه حق دارد که با بازخوانی آن در تحلیل سرود انقلابی «سلام فرمانده» خالی از لطف نیست.

۱- شناخت عظمت انقلاب اسلامی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ بشر 

۲- شناخت عظمت راه طی شده و کارکردهای انقلاب اسلامی به عنوان زمینه‌ساز ظهور تنها منجی بشریت حضرت مهدی (عج)

۳- عظمت نقش نیروهای انقلابی و جهادی در پدیداری انقلاب اسلامی

۴- عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم که نتیجه آن بدون شک فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت است.

بیش از ۴ دهه از حیات بالنده انقلاب اسلامی می‌گذرد امروز نسل چهارم انقلاب به میدان آمده است و خطاب به مولای خود صاحب زمان (عج) فریاد می زند؛ «با این دستان کوچکم یاریت می‌کنم دعایت می‌کنم و مثل حاج قاسم سردارت می شوم». این سرود یک «عهدنامه» است که تمامی آرمان و آرزوهای چند نسل از انقلاب اسلامی را در خود جای داده است. نسل چهارم انقلاب پیام رهبری را در بیانیه گام دوم خوب دریافت کرده است. این سرود یک زلزله گفتمانی است به‌زودی به‌دلیل دربرگیری و انطباق آن با آمال و آرزوهای بشریت پنج قاره جهان را فتح خواهد کرد.

ارتش رسانه‌ای آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و بوق‌های تکراری آن در میان قارون‌های عرب سخت به وحشت افتاده‌اند و با تخطئه کودکانه و ابلهانه این سرود دارند خاک به چهره خورشید می‌پاشند.

آنها از اینکه این سرود در جایگاه «بازآماد انقلابی» در ایران، منطقه و جهان قرار گرفته است سخت به هراس افتاده‌اند، این سرود یک سرود «رهایی» و «آزادی» در قالب الهیات رهایی‌بخش ملت‌های جهان است.

دشمن با تمام وجود دارد حس‌ می‌کند. این سرود به جنگ سه خصلت و کارکرد رسانه‌های کفار و مشرکین در عصر ما آمده است؛ خصلت اعراض از حق، خصلت تکذیب حق و خصلت استهزاء حق.

این سرود فقط یک «صوت» نیست. حرکات بدن به‌ویژه اشکی که بر گونه‌های زیبای این نسل به هنگام اجرا می نشیند نشان صدق و صفا در عهد و پیمانی است که انسان با خدای خود دارد.

این سرود یک درک و تفسیر روحانی و معنوی از سه مفهوم «هستی»، «تاریخ» و «انسان» است و مرز خود را با تفکر الحاد، کفر و شرک جهانی که در سکولاریسم و لائیسم ظهور یافته، ‌مشخص می‌کند.

صدای آمریکا در یک دست و پا زدن بیهوده در تخطئه این سرود می‌گوید؛ این سرود تشویق به نظامیگری و خشونت است. همین حرف از بوق‌های آنها در اروپا و در داخل تکرار شده است.

از عمر کشوری به نام آمریکا ۲۳۹ سال است که می‌گذرد. مطابق تحقیقات تاریخی وبگاه usfacts آمریکا ۹۳ درصد عمر خود را در جنگ با ملت خود و ملت‌های جهان به‌سر برده و میلیون‌ها تن را در  پنج قاره به خاک و خون کشیده همین تحقیق نشان می‌دهد آمریکا فقط در سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۴۰ در دوران رکود بزرگ بدون جنگ بوده و هیچ دهه‌ای را بدون جنگ سر نکرده است. اخیرا رئیس ستاد مشترک ارتش تروریستی آمریکا اعلام کرده است:

«هر پیشرفت نظامی که طی ۷۰ سال گذشته داشته‌ایم به سرعت در حال توقف است آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهان نیست»

آمریکا با این ریخت و قیافه میلیتاریستی از یک سرود انقلابی که حکایت از آمادگی چند نسل برای دفاع از حق و دفاع از مظلوم و یاری امام زمان (عج) دارد می‌ترسد. جالب اینجاست که مایک پمپئو وزیرخارجه سابق خود را می‌فرستد به آلبانی در کمپ منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار شهید ترور آغشته است به تروریست‌های منافق روحیه و به ملت ایران و به منتخب ملت چنگ و دندان نشان بدهد!!

انگلیسی‌ها که آوازه قتل و غارت آنها در پنج قاره در قرن ۱۹ و ۲۰ گوش فلک را کر کرده است همین هفته گذشته در پارلمان خود بازی مضحک و شرم‌آور نوشتن قانون اساسی برای آینده ایران را به نمایش گذاشت.

پیام آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در واکنش به سرود انقلابی «سلام فرمانده» این است که برای حفظ سلطه خود حاضریم از بدنام‌ترین گروه‌های ضدانقلاب و حتی تروریست‌های منافق حمایت کنیم اما حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی را به رسمیت نشناسیم.

سرود «سلام فرمانده» خط درگیری با دشمن و مرز نسل آینده کشور را با عناصر خواب‌زده و گیج و ویج را نشان می‌دهد.

این سرود نشان می‌دهد درگیری اصلی با دشمن کجاست و به کسانی که در جنگ شناختی حنجره خود را به دشمن وام می‌دهند هشدار می‌دهد.

کاروان عظیم سرود سلام فرمانده پس از اجرای یک مانور حماسی در اغلب شهرهای ایران و کشورهای منطقه فردا به ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌رسد. مردم ایران و جهان فردا شاهد یک همسرایی حماسی از یک سرود الهی خواهند بود که روزبه‌روز جای خود را در قلوب مسلمین جهان و آزادی‌خواهان دنیا باز می‌کند.
آنچه امروز جهان استکبار را به وحشت انداخته، این است که می‌بیند  دهه نودی‌ها در ایران با سرود «سلام فرمانده» مشغول غوطه‌وری خود در «خرد انقلابی» در بستر ادب و حماسه ایران و جهان است این پدیده را نوعی «بازآماد انقلابی» تعبیر و تفسیر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    20 22
    ما تو ایران هنوز این سرود رو نشنیدیم
    • US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 1
      حتی یه بخش هاییش رو؟
    • رحیم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 8
      داشتی در برنامه شبکه ماهواره ای راجبش بحث میکردی.
    • ناصر IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      9 5
      سرود «سلام فرمانده» خط درگیری با دشمن و مرز نسل آینده کشور را با عناصر خواب‌زده و گیج و ویج نشان می‌دهد
    • قاسمی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      7 8
      نشنیدی یا خودتو به نشنیدن زدی. شاید هم راست میگی، الآن آلبانی هستی
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      8 6
      انگلیسی‌ها ک هفته گذشته در پارلمان خود بازی مضحک و شرم‌آور نوشتن قانون اساسی برای آینده ایران را به نمایش گذاشت./// ما هم تو مجلس خودمون باید هیئتی رو مامور نوشتن قانون اساسی برای انگلیسی های وحشی بکنیم چون انگلیس قانون اساسی نداره (کمتر کسی اینو میدونه). ضمنا چیزی که عوض داره گله نداره. خدا انگلیسی هارو برای نوکری ما خلق کرده. هم نوکرای حرف شنوی خوبی هستن. هم کلفت های مبادی آدابی.مارجری زودباش.پس این چایی من چی شد؟!
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      تو تهران چند میلیون مرفه پولدار شاسی و خارجی سوار بی مشکل اقتصادی و ماکارونی راحت تهیه کن هستند چند میلیون هم مردم معمولی پراید سوار ماکارونی سخت گیر بیار و گمنام و پرکار مثل شهید صیاد خدایاری حالا این چند نفری که نوشتن برید فکر ماکارونی مردم باشید فردا چشمشان را باز کنند ببینند کدام گروه برا این سرود جمع میشن یا صاحب الزمان ادرکنا
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 0
      شنیدیم ولی راستش خوشمان نیامد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    30 24
    بی اغراق بعد از هر بار دیدن این سرود اشکم حاری می شود نمی دانم جه رازی دارد شاید خلوص تیت سازندگانش و یا پاکی خوانندگانش و یا مخاطب خاصش
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 7
      انگلیسی‌ها ک هفته گذشته در پارلمان خود بازی مضحک و شرم‌آور نوشتن قانون اساسی برای آینده ایران را به نمایش گذاشت./// فقط اقدام متقابل. عین ماجرای نفتکش انگلیسی که تو خلیج فارس در عوض شرارت انگلیس ها در مدیترانه انجام دادیم. این بهترین تو دهنیه.
  • ایمان IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    18 11
    دقیقا
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    17 18
    خدا حفظت کنه استاد انبارلویی.‌‌.. بهترین تحلیلی بود که تا امروز برای سلام فرمانده خواندم.... این سرود یک زلزله گفتمانی است به‌زودی به‌دلیل دربرگیری و انطباق آن با آمال و آرزوهای بشریت پنج قاره جهان را فتح خواهد کرد....
  • یک معلم IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    22 23
    به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی ....سلام فرمانده
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    22 18
    اصلا هنه حرفهایت درست اما کودک ۵ تا ۹ سال چه درکی از آنها دارد تو رو به خدا با ۴ تا روانشناس کودک مشورت کنبد تا شاید دنیای بچه ها را کمی بهتر بفهمید .
    • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      23 12
      اخلاص وعشق درکلام بیش ازهمه برقلب کودکان می‌نشیند مهرامام زمان به کودکان درقلب آنان نفوذ می‌کند وبذچشم اشک می‌آورد ناخودآگاه ولی درک اینها ازعهده قلبهای گناهکار خارج است هروقت این شعرذامیخوانند من وپسر 10 ساله ام اشک میاید
    • چشم برزخی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      6 5
      حتی نوزاد انسان هم با صداهای اطراف خودش ارتباط می گیره ! به همین دلیل بعد از تولد در گوشهای نوزاد ازان و اقامه خوانده می شه
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 7
      اولا هیچ کسی نمی تونه ادعا کنه که روانشناسه. اینها هم فقط مدرک روانشناسی رو گرفتن و مدرک دلیل بر فهم همه زوایای یک انسان نیست حتی یک بخش کوچک. وقتی پای صحبت این قشر به اصطلاح روانشناس هم میشینی میبینی خودشون هم نیازمند یک ماوراالطبیعیه ایی هستند تا مشکلات خودشون رو حل کنند.
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 4
      بچه ۵ و ۹ ساله هم به اندازه خودش درک و شعور داره و این زمزمه ها و نجواهای عاشقانه با امام زمان کاملا در لوح وجودش و فطرت پاکش نقش می بنده این که دیگه روانشناسی نمی خواد کمی آشنایی با دستگاه خلقت انسان و فطرت خداجوی انسان کافیه
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 4
      الان اگه اینا بریک زده بودن یا یه ترانه آمریکایی خونده بودن بازم اینو می گفتی؟
    • ........ IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 2
      آخی تو چقد ماهی ! خب بچه های تو اراجیف ساسی وتتلو را بخونند نیازی به روانشناس هم ندارند وبا علم واگاهی کامل میخونند .عزت زیاد .
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    15 17
    درود. حسابی هم دشمن سوز شده
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    15 9
    عصبانی که میشن این مجری و کارشناس های تلویزیون های بیگانه کلی خوشحال میشیم
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    35 15
    سرود خیلی قشنگیه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    17 7
    السلام علیک یا صاحب الزمان . سلام فرمانده
  • فرهنگ IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    24 41
    آقای محترم شکم مردم نان می خواهد نه سرود .
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 6
      آورین آورین. منم مثل تو معتقدم هدف از خلقت چیزی نیست جز شکم !! # من میخام کوفت کنم.
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 9
      هههه.از روی غیظ و کینه گفتی ها ولی چه ربطی داشت گودرز به شقایق؟!!
    • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 1
      با سلام خدمت آقای فرهنگ همانطور که بیان داشتید شکم مردم نان می خواهد بر منکرش لعنت . اما بسیار بسیار فرا تر از سخن شما دین هم به آن اشاره میکند لا معاش له لا معاد له اگر کسی معاش نداشته باشد دنبال آخرت نیست . آموزه های دینی به ما تعلیم داده که بایستی در دنیا زندگی کنیم و البته زیبا تر از زندگی بندگی است و انسان خود را همواره در محضر رب العالمین ببیند و خدا را حاضر و ناضر بر اعمالش بداند . اسلام دین معاش و معاد است و نبایستی از هیچیک غفلت کرد و البته کسانی که دنیا را برای آخرت ترک کرده اند و بالعکس هردو گروه مردود و مذموم است . این وظیفه حاکمیت و دولت مردان نظام است که معاش مردم را به سهولت فراهم کند و با تمام توان در خدمت مردم باشند و هر گونه دغدغه و استرس و اظطراب و گرانی و نگرانی را از جامعه بر طرف کنند و از سوئی حکومت تکلیف دارد که قاطبه مردم را نسبت به وظیفه الهی و پرداختن به معاد و وظیفه شناسی دینی دعوت و ترغیب نماید و اساس نظام اسلامی بر پایه معاش و معاد مردم معین شده است و لا غیر . بنابراین هم نان مردم مهم است و هم همان سرود حماسی و معنوی که دل های میلیون ها نفرانسان های دلداده و پاک و موحد حتی خارج از کشور را به همدیگر گره زده است و بالاتر از هزاران کتابی است که تاکنون نوشته شده است .
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    20 22
    یعنی از آبادان و سقوط هواپیما و ساختمان خبری نیست
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 8
      برادر یک بار برای همیشه شما و کسانی دیگه ای که مثل شما فکر می کنند، بیایید دست از خلط کردن مسائل با هم بردارید، اگر صحبت از همدلی و اتحاد زیر پرچم انقلاب و تلاش برای زمینه سازی ظهور می شه این معنی اش این نیست که ما چشممون رو به بعضی مسائل و مشکلاتی که داریم بستیم، اگر ناکارآمدی ها و عیب هایی در ساختار اداری کشور هست، اگر به دلیل جراحی نشدن بیماری های مزمن اقتصاد کشور در سال های گذشته امروز با تورم و مشکلات دیگه روبرو هستیم، این ها به دلیل اینه مسئولین کشور که از قضا منتخب خود ما بودند، اون طور که باید به وظیفه شون عمل نکردن. این چه ربطی داره به فرهنگ انتظار، به انتظار موعودی که با اومدنش همه مشکلات از اساس حل خواهد شد، انشاالله.
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 6
      نه برادر من اونها هم مهمه. هر چیزی جای خود
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      یعنی از آبادان و سقوط هواپیما و ساختمان خبری نیست]] راستی از آمریکا چه خبر؟ فعلا تو تگزاس ارباب پیشرفته تون 20 تا بچه دبستانی رو سلاخی کردن.هفته پیشم یه موبور وحشی پیشرفته! 13 نفر رو سلاخی کرد. تو آمریکا سالی 40 هزار نفر با اسلحه به قتل میرسن (تو گوگل بخون). اوه چه پیشرفته! طویله از آمریکا امن تره!
  • FR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    30 9
    چه نوشته زیبایی
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    5 10
    صاحبان و حامیان اصلي و واقعی انقلاب را به حاشیه راندید
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 2
      خدا شفات بده.........
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      فکر نکنم صاحبان انقلاب لیبرالهای بهائی مرتد و مریم قجر یهودی باشند!
  • فرزاد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    19 13
    ما باید خودمان را آماده ظهور حضرت آقا امام زمان(عج)کنیم انشاالله اسلام ناب محمدی (ص)عالم گیرخواهدشد سرسوزنی شک نکنید این وعده الهی است .یاالله
  • رسول IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    9 4
    خوب پشت سر این سرود کاستی ها را مخفی میکنید خوب است
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 5
    صلی الله علیک یاصاحب الزمان ارواحنافداه
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 6
    چه سرود زیبایی،حتی کودک پیش دبستانی هم میتواند درکش کند،خوشش می آید چون مطابق فطرت انسان است.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    4 2
    ماهم این سرود را نشنیدم
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      دوست من بیماری خطرناکیه
  • صالح IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 6
    صدای سوزش شیطان از عمق جهنم در بهشت ایران به گوش میرسد
  • محمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 5
    سلام فرمانده عزیز رهبری عزیزمان وسلام برسردار دلها قاسم سلیمانی عزیزمان
  • حسین IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 6
    انقلاب شد که فقط شعار بدهیم. تا کی؟
  • کورش IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 8
    ولی دشمنان خیلی از این سرود خیلی سوخته اند و هرچی تلاش میکنند تلاششان بی فایده است.
  • حمید IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 6
    مشت تو دهن همه دنیا میزنیم
  • ریی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 5
    با سرود ایران امارات نمیشود
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 3
      هههه. چشمت افتاد به 2تا خیابون و برج خلیفه کره جنوبی ساز خیال کردی امارات عددیه؟!! امارات ماهواره سازه؟ امارات موشک سازه؟ موشک بالستیک می سازه؟ موشک کروز می سازه؟ امارات کشتی سازه؟ امارات زیردریایی سازه؟ امارات راکتور اتمی سازه؟ امارات یه کشور بند انگشتیه که آمریکا روزی چند میلیون بشکه نفتش رو می بره و در عوض فروشگاههاش رو پر از جنس می کنه. از پوشک تا هواپیما. البته تا وقتی نفت داره. اگه حسرت امارات رو داری از ایران برو امارات زندگی کن و لطفا دیگه هیچوقت برنگرد. با کیا شدیم 80 میلیون.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 2
      تودیگه کی هستی ؟برات متاسفم که بدنبال این هستی ایران امارات بشه . جهان بدنبال اینه که ببینه چرا ایران اینقده در عرصه جهانی قدرتمند عمل میکنه ؟ بعد تو بدنبال این هستی که ایران بشه امارات؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    10 0
    شماهم دلتون خوشه یک روز مثل کارگر حقوق نجومیت بگذار کنار ویکماه روزی 100تومان بگذار تو جیبت تازه اگر هر روز کار باشه بعد برو مغازه ویکماه هم از همسرت دور شو تا بفهمی مجردها چی میکشند اونوقت بیا این صحبتها را بکنم تا قبولت کنیم فقط یکماه نه بیشتر
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 2
      چند برابر حرفهایی که زدی صیاد خدایاری و چند میلیون انقلابی گمنام که با پراید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند عمل کردند حجت بر همه تمامه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    9 0
    با از گرد و خاک خفه شدیم نفس نمی تونیم بکشیم ول کنید این رو .
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 0
    کلی فسفر سوزند
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 6
    سرود باید از دل خوانده شود.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 2
    شعر و ترانه دوره ای داره و به سرعت فراموش میشه . در مجموع به گفته سعدی عمل کنید: عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
  • احمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 1
    بازاین سرودخوندش
  • محمدی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    این سرود رو نیارید دیگه
  • محمدی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    10 1
    گند این سرود رو در نیارید دیگه خاهشا
  • رضا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    7 2
    خداى من ! براى يه سرود ببين چه الم شنگه اى به پا كرده اند ! هر روز در يك شهر يا روستا ! چه خبره بابا ؟! چه خبره ؟! مگه نمايش سيركه ؟! عجيب تر از اينهاخوشحالى اين پيرمرده ! انگار اوضاع شيكمش روبراهه و از فروش ماكارونى بصورت نخى در بقالى ها خبر نداره !
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 4
      تو فقط دنبال ماکارونیت باش ،زیاد فکر نکن داداش.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    9 0
    هیچی خبری نیست جز اینکه یک شبه قیمت محصولات چنبرابر شده.
  • سعید IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    12 0
    بله اما چرا در مدارس بچه ها را زنگ تفریح به این مار وادار می کنید اختیاری کنید کنید آنهایی که تمایل داشتند بعد از ساعت درسی بمانند و بخوانند در این صورت فرمایش. شما جنبه واقعی پیدا می کنند
  • داریوش IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    11 1
    فکر گردم در مورد گردوخاک که مدتی هست دیگه هر روزی شده و اتفاق آبادان و کشته شدن کلی از هموطنانمان در روزهایی که خاک نفس مردم را بریده
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 10
    درودخدابراستادشهادت طلب انبارلویی .آفرین
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    9 1
    با تحریک احساسات مردم وضعیت درست میشه؟
  • محمد IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 1
    سلام آریایی
  • علیرضا IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 0
    ایکاش یه شیر پاک خورده ای پیدا میشد برای بدبختی مردم
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    7 0
    موقتی واحساساتی....
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    10 2
    سرمایه‌گذاریاتون روی بچه‌های زیر ۱۳چارده! سال جواب نخواهد داد!!!
  • Bb IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    6 2
    این بنده خدا نو ایران زندگی میکنه یا از مریخ اومده؟
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 4
    با سلام در اوایل انقلاب نفس زکیه امام خمینی ره چنان تحولی ایجاد کرد که قابل وصف نیست. در آن دوره پاسخ مردم به امام خود با زبان فطرت بود و از قضا پدیده های فرهنگی محمل مناسبی برای بیان احساسات و ایمان و تعهد مردم با اسلام و ولایت بود. صداقت و ایمان و تسلیم به اسلام و امام همه گیر و مواج بود و آنچنان توفنده و پرخروش بود که در یک دهه تاریخی تمام اشکال ظلم و جنایت دشمنان ریز و درشتی اسلام را در هم کوبیدند و با خون و جان و مال و آبروی خویش ارادت خود را با اسلام و ولایت نشان دادند. لیکن در سیرعقلانی و تطور حکمرانی برخی از کوته نظران عقل و عقلانیت خود را حواله به غرب کردند و در دل تاریک تفکرات اداری و اقتصادی و ادبیات حکمرانی چون توسعه و سایر مفاهیم مردم مومن را زیر بار گران فروشی فکری قرار دادند و بازار حقه باران سیاست از چپ و راست را گرم تر نمودند و مردم را بتدریج به توده متحیر تبدیل نمودند. اما امروز و در این مقطع یک پدیده فرهنگی با امواج و پیام های سحرانگیز خود مجددا خاک غفلت را از سر و روی مردم و نسل های نو رسیده می زداید و آنها را با زبان فطرت بسوی اسلام و ولایت دعوت می کند و هیجان وصف ناپذیری در دل مریدان به اسلام ایجاد می کند، ولی معذالک قوه عقلانیت حکمرانی دولت کماکان غرب زده و اسیر یافته های لیبرالیستی و مدرن دیار کفر است. خوب است همزمان با این تحول فرهنگی و معرفت شناسانه در نکوهش عقل آفت زده غرب نیز تلاش نماییم. فوری ترین کار تحریم سیاست تعدیل به عنوان سرپلی برای استحاله انقلاب اسلامی است.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      1 7
      بعضی مشکلش تو این دنیا فقط ماکارونیه. ... چرا بیخود خودتو خسته می کنی؟
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    8 3
    نه اخوی اینها فقط پوسته هست تو بطن‌همه جا فساد اکثر مسئولین نجومی بگیر و اشراف و دنبال پست و مقام‌ همه صبح که از خواب پا میشن دنبال اینن که چجوری سر هم ککلاه بذارن
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 3
      شما خودت پاک هستی و تقوا داری که فقط غر میزنی؟
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 7
    سلام فرمانده یک سرود مهدوی عالمگیر میشود کور شود چشم حسود و بد خواه و دشمن رذل
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 2
    شما حقوق مزایا وانواع سهمیه وامتیازاتت براه وبموقع هست-خبرها را ازما میپرسی!؟ خبری نیست
  • شهروند IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 4
    اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 0
    چه خبر!؟
  • DE ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    چی بگم والا
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    اینطوری ها هم نیست
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 6
    بیست و شش هزار نفر و سلام فرمانده
  • سرودی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    والا خوب خدتونو تحویل میگیرید.
  • ابهری IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 1
    سلام فرمانده در مورد امام زمان در نیمه شعبان سروده شد. بسیارعالی بود
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 1
    درود. سرود عالی ای بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس