مسکو ۱۵۴ عضو مجلس اعیان انگلیس را از ورود به روسیه منع کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای از اعمال ممنوعیت ورود ۱۵۴ عضو مجلس اعیان انگلیس به روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو (به تلافی تحریم‌ های اعمالی علیه سناتورهای روسی) ۱۵۴ عضو مجلس اعیان بریتانیا را از ورود به روسیه منع کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: کار بر روی گسترش فهرست تحریم های حقیقی انگلیس ادامه خواهد یافت. در واکنش به تصمیم لندن در ماه مارس مبنی بر قرار دادن تقریباً تمامی اعضای شورای فدراسیون روسیه در فهرست تحریم‌ ها مسکو نیز در اقدام متقابل، تحریم‌ هایی را علیه ۱۵۴ عضو مجلس اعیان وضع کرده است.

پس از اینکه دولت روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰) عملیات نظامی ویژه خود را آغاز کرد، محور غربی به بهانه های مختلفی به اعمال تحریم های گوناگون علیه مسکو روی آوردند.

مسکو نیز در اقداماتی متقابل، به تلافی تنش آفرینی های کشورهای مذکور پرداخت؛ در همین ارتباط، مسکو در روزهای اخیر از تحریم ۹۶۳ آمریکایی خبر داد و اعلام کرد که مانع از ورود آن ها به روسیه می شود. در میان تحریم شدگان آمریکایی می توان نام افرادی مانند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «هانتر بایدن» پسر وی، «لوید آستین» وزیر دفاع، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «آلخاندرو نیکلاس مایورکا» وزیر امنیت داخلی آمریکا را مشاهده کرد.

اقدام مسکو در واکنش به وضع تحریم بانک مهم روسیه از سوی طرف غربی به انجام رسید.

گفتنی است که مسکو تا کنون بارها اعلام کرده است که در صورت پایبندی اوکراین به شروط شروط مسکو در خصوص امنیت روسیه، حاضر است عملیات نظامی ویژه خود را متوقف کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس