کد خبر 137916
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

بيشتر انسانها تقريبا بطور روزانه از اينترنت استفاده مي‌كنند اما تاكنون هيچ كس از شكل واقعي آن باخبر نبوده و اكنون يك طراح گرافيك با همكاري مجله فورچون و يك شركت اطلاعات مخابراتي و زيرساخت به طراحي نقشه‌اي از كابل‌هاي فيبر نوري اينترنت در سراسر جهان پرداخته است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، نيكولاس رپ با كمك شركت ارتباطات جيوتل نقشه كابل‌هاي فيبر نوري و سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي(GIS) كه انسانها را در سراسر جهان به هم ارتباط داده، تهيه كرده‌است
 
اين نقشه به نمايش موقعيت‌هاي اصلي براي كابل‌هاي فيبر نوري پرداخته كه با سرعت بسيار بالاي خود بخش بنيادي اينترنت را تشكيل داده‌اند.



اين نقشه همچنين نشان دهنده زيرآبي بودن بيشتر جهان آنلاين در زير بزرگترين اقيانوسهاي جهان است.

اين كابلها به انتقال اطلاعات به شكل نور در شهرهاي بزرگ مانند هونگ‌كونگ و نيويورك در چند ميلي‌ثانيه مي‌پردازند.
 
به گفته رپ، اگر اينترنت يك پديده جهاني است، به دليل اين كابلهاي فيبر نوري بوده كه در زير اقيانوسها قرار دارند.

اين طراح گرافيك در توضيح چگونگي كاربرد اين كابلها گفت: نور از يك لبه وارد شده و از لبه ديگر بيرون مي‌آيد كه اين لوله‌ها را به مجرای اصلي اطلاعات در دهكده جهاني تبديل مي‌كند.

وي افزود: براي انتقال نور در مسيرهاي بسيار طولاني، هزاران ولت برق از ميان غلافهاي مسي كابلي به بازگوكنندگان نيرو ارسال مي‌شود كه هر كدام به اندازه و شكل يك ماهي تن باله‌آبي 272 كيلوگرمي هستند. هنگامي كه يك كابل به كناره مي‌رسد،‌وارد يك ساختمان موسوم به يك «ايستگاه فرود» شده كه به دريافت و انتقال فلاشهاي نور ارسالي از ميان آب مي‌پردازد.

رپ گفت: خطوط فيبرهاي نوري در ادامه به مراكز كليدي موسوم به «نقاط مبادله اينترنت» متصل مي‌شوند كه در اكثر موراد به جغرافيا و جمعيت بستگي دارد.
 
ايده اين نقشه‌ها براي توضيح چگونگي كاركرد اينترنت در يك شيوه آسان براي درك عموم بوده است.
 
ديو درازن، از شركت جيوتل اظهار كرد: بيشتر افراد هيچ اطلاعي در مورد شكل زيرساختهاي ارتباطي جهان ندارند. با گشودن اين مقاله و نقشه‌ها، آنها حتما متعجب خواهند شد چرا دقيقا اينترنت به شكل يك نقشه درآمده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس