لبنان

یکی از سیاستمداران برجسته لبنانی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سفیر عربستان در بیروت اعلام کرد، این سلاح مقاومت است که مانع از فتنه‌افروزی در لبنان و بازگشت شبه نظامیان قاتل به آن می‌شود.

به گزارش مشرق، روز گذشته «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان در خلال استقبال از برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور در منزل خود در منطقه «الیرزه»  مجددا شروع به مداخله در امور  سیاسی لبنان و نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور کرد.

سفیر عربستان اعلام کرد که «کسانی که در انتخابات شکست خوردند نماد خیانت و صنعت مرگ و نفرت هستند».

این سخنان ولید البخاری واکنش شخصیت‌ها و نیز رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در لبنان را برانگیخت و اعلام کردند، این اظهارات سفیر سعودی مداخله مستقیم در امور لبنان تلقی می‌شود و عربستان پیش از انتخابات مبالغ هنگفتی به برخی از نامزدهای مخالف مقاومت پرداخت کرده بود و تلاش داشت متحدان خود را وارد پارلمان لبنان کند.

در این میان «وئام وهاب» رئیس  حزب توحید عربی و وزیر سابق لبنان  واکنش تندی به این سخنان سفیر عربستان نشان داده و با انتشار توییت‌های متعددی خطاب به ولید البخاری اعلام کرد، نمادهای خیانت و صنعت مرگ مهمانان شما هستند جناب سفیر. نمی‌دانم علت دشمنی شما با لبنانی‌هایی که عربستان را رایگان و بدون مطالبه کیسه‌های پول دوست دارند چیست.

بیشتر بخوانید:

سلاح فتنه باید برچیده شود نه سلاح مقاومت

وی با انتشار توییت دیگری اعلام کرد، در میان مهمانان شما کسانی هستند  که بیش از پنج هزار نفر را قربانی و ملت را قتل عام کرده و اموال آنها را دزدیدند و ملت را محتاج افرادی همانند شما کردند.

وئام وهاب با انتشار یک توییت دیگر تاکید کرد، این طرف‌ها اگر می‌توانستند همه ما را قبل از انتخابات می‌کشتند اما این سلاح مقاومت است که آنها را از انجام این بازی که کاملا به آن تسلط دارند باز می‌دارد. همچنین باید بدانید این سلاح مقاومت است که از بازگشت شبه‌نظامیان قاتل به داخل لبنان و فتنه‌انگیزی در آن جلوگیری می‌کند.

این اظهارات مداخله جویانه سفیر عربستان در حالی است که این کشور و سفارتخانه آن در بیروت ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات لبنان با صرف هزینه‌های هنگفت کمپین بزرگی برای مقابله با حزب‌الله در انتخابات تشکیل دادند.

آمریکا و عربستان سعودی که از زمان شکست مهره‌های خود در انتخابات ۲۰۱۸ در صدد راه‌اندازی کمپینی برای تاثیرگذاری بر فضای پارلمانی لبنان بودند، بعد از اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در این کشور و با رخنه به اعتراضات و تحریف آنها سرمایه‌گذاری بزرگی برای انتخابات ۲۰۲۲ انجام دادند. البته ریاض و واشنگتن در این بین سعی داشتند لبنان را به انتخابات زودهنگام بکشانند که موفق نشدند.

تلاش‌های آمریکایی-عربی در جهت مهندسی روند و نتایج انتخابات پارلمانی لبنان به رهبری واشنگتن و ریاض انجام شد؛ زمانی اهداف و ابزارهای این دو مشابهت بیشتری پیدا کرد که تضعیف گروه‌های سیاسی ملی‌گرا (مانند جنبش آزاد میهنی) و احزاب مقاومت (نظیر جنبش حزب‌الله و جنبش امل) به عنوان سیاست مشترک‌شان انتخاب شد. متفرق کردن آراء لبنانی‌های طرفدار متحدان حزب‌الله و تقویت پایگاه اجتماعی احزاب تندرو و همسو با سیاست‌های عربی-صهیونیستی هدف اصلی سفارت‌خانه‌های ریاض و واشنگتن در بیروت بود.

در شرایطی که دشمنان مقاومت یعنی محور سعودی-آمریکایی-صهیونیستی و مهره‌های آنها از سال ۲۰۱۸ برای شکست حزب‌الله در این انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند اما هدف مورد نظرشان محقق نشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    7 0
    خدا ریشه آل سعود رو از روی زمین برداره انشاالله،هر جا فتنه ای علیه مسلمانی اتفاق می افته پای این رژیم کثیف وسطه،به اسرائیل و آمریکا میشه اعتماد کرد ولی به این شیاطین نه
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    4 0
    عربستان توسط " تولید بخاری " از صفر تا صد در امور داخلی لبنان دخالت میکنه آنوقت ایران را به دخالت در این کشور متهم میکنه ؟!!!؟ لعنت بر آل شرور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس