گلایه یک پیشکسوت از روند آماده سازی تیم ملی/ برگزاری یک بازی در فیفادی اگر با برزیل هم باشد، فایده ندارد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برگزاری یک دیدار دوستانه در فیفا دی حتی با برزیل هم باشد، به تیم ملی کمک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، محسن بیاتی‌نیا در خصوص لغو دیدار تیم ملی مقابل اکوادور و فراهم نشدن شرایط دیدار با سنگال در فیفادی آتی اظهار داشت: باید به این موضوع نگاه کنیم، مشکلاتی که برای آماده‌سازی تیم ملی وجود دارد، به چه دلیل است. بعضی از این مسائل فوتبالی نیست و همه چیز را نمی‌توانیم به گردن فدراسیون و مدیرانش بیندازیم. محدودیت‌هایی برای کشورمان ایجاد شده که باید با آنها کنار بیاییم یا اتفاق دیگری را رقم بزنیم. در حال حاضر ایرادی به فدراسیون و تیم ملی نمی‌گیرم، زیرا برگزاری دیدارهای تدارکاتی در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار گرفته است و  عملا گاهی مواقع نمی‌توانیم بازی دوستانه برگزار کنیم.

وی افزود: به هر حال با توجه به اینکه برخی مسائل از حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال خارج است، شرایط برگزاری دیدارهای بیشتر برای تیم ملی در این فیفا دی فراهم نشده است.

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه برگزاری فقط یک دیدار دوستانه در خرداد چه آسیبی به تیم ملی می‌زند، گفت: این موضوع صد درصد به تیم ملی ضربه می‌زند. مگر می‌توان بدون تمرین کردن مسابقه داد یا بدون آماده‌سازی مناسب انتظار داشت تیم ملی در جام جهانی نتایج مناسبی کسب کند. خنده‌دار است که آماده‌سازی نداشته باشیم و بخواهیم در جام جهانی نتایج خوب کسب کنیم. چه زمانی فوتبال ما می‌خواهد بین‌المللی شود و نشان بدهد از همه لحاظ غنی است.

بیاتی‌نیا درباره اینکه آیا بهتر نبود در شرایط فعلی کشورمان، از گذشته برنامه‌ریزی‌های منظم‌تری برای دیدارهای دوستانه تیم ملی در نظر گرفته می‌شد تا کار به دقیقه ۹۰ و شرایط فعلی نرسد، پاسخ داد: وقتی معامله‌ای انجام می‌دهیم شرایط ۵۰-۵۰ است. برخی مسائل را یکطرف ماجرا می‌خواهد و دیگری نمی‌خواهد و یا اینکه هر دو سر یک موضوعی توافق دارند و سر یک بحث دیگر توافقی وجود ندارد. هر کدام از طرفین ۳۰ تا ۳۵ درصد در بحث مذاکره نقش دارند. وقتی فدراسیون ما به یک کشور پیشنهاد بدهد اگر طرف مقابل موضوع را قبول نکند، کار تمام می‌شود. همان گونه که اگر ما قبول نکنیم، مذاکره به اتمام می‌رسد. این را قبول دارم که باید خیلی‌ زودتر به فکر بازی‌های دوستانه می‌افتادیم. البته هیچ وقت سعی نکردیم قبل از درمان پیشگیری کنیم. در مورد بازی‌های دوستانه هم مدام گفتیم وقت داریم، یک ماه، ۲۰ روز، ۱۰ روز دیگر می‌توان بازی را نهایی کرد. درنهایت کار به جایی رسید که اکنون فقط می‌توانیم یک بازی دوستانه انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: هیچ جای دنیا این گونه نیست و همه چیز روی نظم و انضباط و برنامه‌ریزی پیش می‌رود. بازی با کانادا هم خیلی به ما کمک خواهد کرد، البته به این بستگی دارد که این بازی در چه شرایطی برگزار شود و چه اتفاقاتی در کنارش بیفتد. امیدوارم که این بازی پس لرزه و یا پیش لرزه‌ای برای تیم ملی نداشته باشد.

بازیکن اسبق فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی کانادا تیم خیلی غنی نیست که بخواهیم با بازی کردن به آن افتخار کنیم و بگوییم کار شاقی انجام دادیم. فقط شباهت سبک بازی کانادا با آمریکا به سود ما است، در غیر این صورت برگزاری یک دیدار دوستانه حتی مقابل برزیل هم نمی‌تواند به ما کمک کند. باید دست کم قبل از جام جهانی ۵-۴ بازی دوستانه برگزار کنیم. متأسفانه در اولین فیفا دی که زمانش از ایام فیفادی‌های دیگر بیشتر است فقط یک بازی دوستانه می‌خواهیم انجام دهیم و این موضوع کمکی به تیم ملی نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس