کد خبر 1378417
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸
ورود «زبان فرانسه» به مدارس غیردولتی از مهر 1401

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ورود زبان فرانسه به مدارس متوسطه اول از مهر ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ورود زبان‌های خارجی به مدارس غیردولتی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره انحصارزدایی از زبان‌های خارجی، اظهار کرد: از مهر امسال برای پایه هفتم، آموزش زبان خارجه را برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه زبان‌هایی ارائه می‌شود؟»، ادامه داد: زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و روسی مدنظر بود اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فعلا درباره محتوای زبان فرانسه اعلام آمادگی کرده است است.

محمودزاده با بیان اینکه این طرح از مهر امسال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، گفت: پیش‌بینی کردیم که از هر استان، یک مدرسه تحت پوشش قرار گیرند که استان‌ها تقاضای دو مدرسه را دارند؛ ضمن اینکه برخی از مدارس غیردولتی هم احتمال دارد که به این موضوع بپیوندند. 

وی تصریح کرد: بر این اساس طرح آموزش زبان فرانسه به طور آزمایشی در برخی مدارس غیردولتی از مهر امسال اجرا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    واقعا جای تاسف داره!! چهل و اندی ساله بخاطر آموزش‌های نادرست فارغ التحصیلای دبیرستان که فقط توی مدرسه آموزش زبان انگلیسی رو دیدن قادر به گفتن یک متن درست و حسابی به زبان انگلیسی نیستن حالا میخوان زبان فرانسه رو بیارن
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    مگر قرار نیست مطالب بی فایده را از درس مدارس حذف کنیم؟ یکی از بزرگترین دلایل غربزدگی در ایران تدریس زبان های غربی و بخصوص انگلیسی در مدارس است. در اسناد لانه جاسوسی پس از انقلاب دیده می شود که سفیر آمریکا نسبت به تدریس زبان انگلیسی در مدارس ایران حساس بوده. خاصل اینهمه هزینه چیست؟ هدف از تدریس زبان چیست؟ آیا چیزی بجز توانایی از بهره مندی از علم دنیاست که امروز بیشتر بزبان انگلیسی منتشر می شود؟ شما در ژاپن _با آن سیستم آموزشی عالی و بینظیر_ در مواجهه با مردم عادی حیرت می کنید که از عهده یک مکالمه ساده بزبان انگلیسی برنمی آیند.از یک دانشگاهی ژاپنی علت را جویا شدم. گفت ما در ژاپن یک کمیته مرکزی داریم که دائما" کتاب های خوب منتشر شده در جهان را بررسی و کتاب های لازم را _توسط مترجمین حرفه ای و با کیفیت عالی _بزبان ژاپنی ترجمه و در اختیار عموم مردم قرار می دهد به این ترتیب دیگر لازم نیست تک به تک مردم ژاپن سالها از عمر خود را برای "یادگیری نصفه و نیمه" یک زبان خارجی تلف کنند. او مثال متروی توکیو را زد. گفت این سیستم مرکزی اصل کار جابجایی در توکیو را برعهده دارد و گفت فکرش را بکن اگر قرار بود هرکس با ماشین خودش در توکیو جابجا شود چقدر هزینه بیشتر می شد و نتیجه چه بود. بودجه وزارت آموزش و پرورش ژاپن ثروتمند یقینا دهها بار بیشتر از بودجه نحیف آموزش ماست.پس چرا ما با این بودجه ناچیز و "تبعات بشدت منفی فرهنگی" کاری را می کنیم که حتی ژاپنی های ثروتمند هم نمی کنند؟ با گذشت دهها سال و صرف وقت و هزینه برای آموزش تفاوت on time و in time چه چیزی عاید دانش آموزان ماشد؟ کجای زندگی صرف فعل "آینده در گذشته" بدردشان خورد؟ مگر قرار نیست مطالب بی فایده را از درس مدارس حذف کنیم؟ چرا ما یک کمیته مرکزی برای انتخاب کتاب های خوب دنیا تشکیل نمی دهیم؟ چرا بجای 6 سال _و بلکه 12 سال_آموزش زبان سنگین 3 یا 4 سال آموزش سبک زبان با هدف مکالنه روزمره را انتخاب نمی کنیم؟ نگاه بدست ننه (ژاپن عاقل) کن.مثل ننه غربیله کن.پشت پرده تدریس سنگین زبان انگلیسی در مدارس دوره پهلوی یک هدف سیاسی و فرهنگی (شیفتگی به غرب) قرار داشته که متاسفانه عده ای "کورکورانه" بدنبال تداوم آن هستند. چند سال قبل سفارت فرانسه جلوی توزیع کتابی بزبان فارسی در کشور افغانستان (نه فرانسه) را گرفت زیرا نمی خواستند فرهنگ ایرانی در افغانستان
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 3
    سلام بهتر هست با زبان چینی و روسی و هندی و.... شروع کنیم، نه یک زبان غربی!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 0
    جالبه د رانگلیس زبان چینی می خوانند به خاطر آینده جهان و ما که چین برایمان یک شریک راهبردی است زبان فرانسه؟ چرا همیشه در زبان عقبیم؟
  • حسن+ يك IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 1
    اقا چقدر اين تصميم گيران حقير و خود كم بين هستند مگه فرانسوي ها و انگليسي ها و .... زبان فارسي را در كتاب هاي درشون تدريس ميكنند پس چرا ما بايد زبان اونها را ياد بگيريم ممكنه بعضي از كودن فكران بگن كه زبان اونها بين المللي هست خوب بياييد با توليد علم و تلاش زبان فارسي را بين المللي كنيم تا اونها مجبور بشن فارسي ياد بگيرن تو صدا و سيما فوتبال اروپا را نشان ميده مگه اروپايي ها فوتبال ايران را نگاه ميكنند يا ورزش اول ما كه كشتي هست را نگاه ميكنند بياييد اين تفكر خود حقير بيني را عوض كنيم
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 0
      ای برادر داغ دل منو تازه کردی.غربگداهای نفوذی تو تلویزیون وول میزنن. دلیل پخش فوتبال غربی و بخصوص باشگاهی انگلیس تو تلویزیون ما همون دلیل پخش سریال ها و فیلم های آمریکایی و غربی تو قبل از انقلابه یعنی دلیلش اینه که مردم از غرب خوششون بیاد و سمپات غرب بشن. گزارشگر پیزوری تلویزیون ما بجای منچسترسیتی میگه "من سیتی"!! آخه تو ننه ت انگلیسیه یا بابات؟ این اداهای کوفتی دیگه چیه؟ اون یکی بجای 3 گله شد میگه هت تریک کرد! زهرمار هت تریک کرد. امثال این نفوذی ها هروقت بخوان مستند علمی پخش کنن یا از تولیدات BBC پخش می کنن یا از تولیدات آمریکا! انگار هیچکس تو دنیا مستند علمی نمی سازه جز غربی ها و جز انگلیس و آمریکا. لابد نه چین نه ژاپن نه کره و نه روسیه مستندسازی بلد نیستن فقط انگلیس و آمریکا بلدن!! انگلیس حاضره یه پول دستی بده تا فیلم هاش از تلویزیون ایران پخش بشه.
  • کامران IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    زبان فرانسوی امروزه کاربرد زیادی ندارد بهتر است زبانهایی مثل چینی در مدارس تدریس شود.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    زبان فرانسه آخه بچدرد میخوره وقتی نود درصد مقالات عملی دنیا به زبان انگلیسی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس