احتمال اعزام کماندو‌ها و تفنگداران دریایی به سفارت آمریکا در کی‌یف

روزنامه آمریکایی از احتمال اعزام کماندوها و تفنگداران دریایی آمریکا به سفارت این کشور در «کی‌یف» برای حفظ امنیت این مکان دیپلماتیک خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده در حال بررسی برنامه‌هایی برای اعزام نیروهای ویژه به «کی‌یف»، پایتخت اوکراین برای محافظت از سفارت تازه بازگشایی شده خود هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، شبانگاه یکشنبه به وقت تهران نوشت، این پیشنهادها هنوز به «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده ارائه نشده است. به گفته مقامات آمریکایی، اگر او این پیشنهاد را تایید کند، نیروها فقط برای دفاع و تامین امنیت سفارت آمریکا در کی‌یف مستقر خواهند شد.

به نوشته این منبع خبری، در صورت اعزام نیروهای آمریکا به سفارت ایلات متحده در کی‌یف، این رویداد تشدید کننده اوضاع است، زیرا قبلا بایدن متعهد شده بود که هیچ نیروی آمریکایی را به اوکراین اعزام نکند.

به نوشته وال استریت ژورنال، برنامه ریزی اولیه در پنتاگون و وزارت امور خارجه برای اعزام احتمالی ده‌ها نیروی ویژه که می‌توانند امنیت سفارت را تقویت کنند یا در صورت نیاز می‌توانند برای استقرار آماده باشند، در حال انجام است.

علاوه بر استفاده از نیروهای ویژه برای تامین امنیت سفارت، مقامات در حال بررسی بازسازی یک یگان امنیتی از تفنگداران دریایی هستند، که به طور معمول امنیت سفارتخانه‌های آمریکا را در سراسر جهان تامین می‌کنند. تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به وزیر دفاع  آمریکا ارسال نشده است.

منابع خبری به تازگی از بازگشت برخی اعضای سفارت آمریکا  به «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر دادند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت، «کریستینا کوین» دیپلمات ارشد ایالات متحده (کاردار) در اوکراین و تیمش یکشنبه گذشته وارد کی‌یف شدند. بازگشت اعضای سفارت آمریکا در اوکراین مصادف با  بزرگداشت «روز پیروزی» در اروپا  بود.

خبرنگار نشریه «پولیتیکو» نیز در این زمینه در توییتی نوشت که برخی اعضای سفارت آمریکا در اوکراین  پس از دو ماه و نیم  ترک کی‌یف، به محل کار خود بازگشتند شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چندی قبل وعده بازگشایی سفارت ایالات متحده در کی‌یف را داده بود. وزیر خارجه آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای درباره تعطیلی سفارت این کشور در کی‌یف گفته بود: «به صورت موقت فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی‌یف را به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه (در مرز اوکراین) متوقف کردیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    به روسیه پیشنهاد می کنم سفارت آمریکا را بمباران کند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      اره جون عمه ات
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      تفنگداران فضایی اش را هم بفرستد.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 0
    به نظر بیشتر میرن،که کارهای مخفیانه و زیرپوستی انجام بدن،امریکا و غرب عاشق اینجور کارها هستن! راستی چه خبر از راکی رامبو؟! نیستش بفرستیدنش؟! چرا 40 میلیارد دلار هزینه کردید. اون میفرستادید یک طنه! کار انجام بده!
  • ش. AE ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 1
    دقیقا تاریخ تکرار میشه در سوریه هم بعد از شروع جنگ نیروهای ویژه روسیه به دمشق رفتن و جنگ تا الان ادامه دارد
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس