کد خبر 1378002
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
جزئیات جدید از تیراندازی در ساختمان اداره‌کل اموال و‌ املاک بنیاد مستضعفان ایلام/ گروگانگیری در کار نبود

دادستان استان ایلام جزئیات پرونده حادثه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر از کارکنان این اداره را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، عبدالوهاب بخشنده ‌در تشریح حادثه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر از کارکنان این اداره، اظهار کرد: نکتۀ مهمی که در حادثه‌ تیراندازی ساختمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان به‌درستی بیان نشده استفاده از عنوان نادرست کلمه «گروگانگیری» است.

بخشنده در بیان نحوه‌ ورود ضارب به ساختمان این اداره‌کل گفت: ازآن‌جایی که ضارب از کارکنان این اداره‌کل بوده برای ورود به ساختمان با مانعی مواجه نشده است.

وی با ابراز اینکه ضارب پس از ورود به این ساختمان دو قبضه نارنجک و سلاح گرم در یک‌ کیسه برنج مخفی کرده بود ادامه داد: ضارب در طبقه همکف این اداره، کارکنان را به‌سمت طبقه بالا هدایت کرده بود.

وی با بیان اینکه ضارب پس از حضور در طبقه دوم سراغ مدیر را گرفته اما با درب بسته مواجه شده بود، افزود: یکی از کارکنان به‌قصد میانجیگری سعی در متقاعد کردن مدیر داشته که ناموفق بوده است.

دادستان ایلام در ادامه گفت: پس از آنکه ضارب از باز شدن اتاق مدیرکل ناامید شده بود ضمن شکستن بخشی از درب اتاق، نارنجک را به داخل اتاق مدیر هدایت کرد که مدیر و یک خانم که به اتاق وی پناه برده بود مصدوم شدند.

بخشنده با اشاره به فاصله‌ درب اتاق تا میز مدیریت مدیر که نسبتاً زیاد است، گفت: مدیر از ناحیه ران و خانم همکار از ناحیه فک در انفجار نارنجک آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس گفته‌ مجروحان این تیراندازی، ضارب پس از آنکه نارنجک را به داخل اتاق مدیر پرتاب کرد با این تصور که آنها را کشته است اقدام به تیراندازی با کلاشنیکف به‌سمت کارکنان کرد که سه نفر از این کارکنان در محل حادثه و دو نفر در بیمارستان جان باختند.

بخشنده راجع به نحوه‌ خودکشی ضارب گفت: بر اساس گفته‌های مجروحان این حادثه، ضارب پس از تیراندازی به‌سمت کارکنان و تنگ دیدن عرصه توسط پلیس به خود شلیک کرده به زندگی خود پایان داد که جزئیات بیشتر پس از بررسی پزشکی قانونی، نظر بازپرس ویژه قتل و تصاویر دوربین‌های محلی اعلام خواهد شد.

دادستان ایلام با یادآوری اینکه بر اساس گفته مدیران بنیاد حقوق کارکنان به‌موقع پرداخت شده است اضافه کرد: دلایل این تیراندازی اختلافات شخصی بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی کارشناسی دلایل احتمالی این تیراندازی توسط بازپرس ویژه قتل که در محل حضور داشته است ادامه دارد و دو معاون دادستان نیز به‌موقع در محل جرم حضور داشته‌اند، افزود: نتیجۀ نهایی تحقیقات پس از بررسی تصاویر دوربین‌ها، ریز مکالمات و اظهارات مجروحان و نظر همکاران قضایی و کارشناسان جنایی مشخص خواهد شد.

بخشنده در ادامه گفت: نیروی انتظامی به‌موقع در محل حاضر بوده و به وظیفه‌ سازمانی خود عمل کرده است و قصوری از سوی نیروی انتظامی محرز نشده است.

وی در خصوص عدم حضور روانشناس و اورژانس اجتماعی در صحنه جرم گفت: متأسفانه عدم حضور به‌موقع اورژانس اجتماعی و اورژانس ۱۱۵ در محل تیراندازی برای انتقال مصدومان گزارش شده است و دلایل این امر در دست کارشناسی است.

دادستان ایلام ابراز کرد: در بررسی سوابق محکومیت ضارب دو مورد محکومیت وجود دارد که البته با توجه به مرور زمان محکومیت کیفری مؤثر محسوب نمی‌شوند.

وی خطاب به مردم شریف ایلام گفت: بخش عظیمی از مطالبی که در سطح فضای مجازی در خصوص این حادثه منتشر شده است سندیت ندارند و قابلیت پاسخگویی ندارند و باید اجازه داده شود کارشناسان ویژه دستگاه قضایی با اطمینان خاطر تمام جزئیات را بررسی کنند.

وی در پایان با تسلیت درگذشت تعدادی از کارکنان بی‌گناه اداره‌کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و ابراز هم‌دردی با خانواده‌های داغدار آنان تأکید کرد: این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضایی تمام توان و تلاش کارشناسی خود را برای بررسی زوایای این حادثۀ غم‌انگیز بدون اغماض‌ و کوتاهی به‌کار خواهد گرفت و نتیجه را بدون کم‌وکاست به اطلاع عموم‌ خواهد رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 9
    بنیاد مستضعفان!!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 0
      چهار سال قبل برادر صنعتی شریفی ما را ریس شرکت ....... وابسته به بنیاد مسکن مشهد اخراج کرد جایش یک خانم لیسانسه دانشگاه ازاد قوچان گذاشت کارکنان شرکت شاهدند هفته ای چند ساعت جلسه خصوصی کاری در اتاقش با ان خانم داشتند اختلافشان با برادرم سر واگذاری زمینهای قاسم اباد مشهد بود که قرار بوده برای محرومین مسکن ارزان بسازند اما با توسعه شهر و ترقی زمینها ریس شرکت انرا به مزایده گذاشته بود از طریق بازرسی کل کشور اقدام کرد اما به نتیجه مشخصی نرسید الان با دو بچه و 44 سال سن کار و بار درستی ندارد ریس ان شرکت تا الان فکر نکنم رنگ نماز جمعه دیده باشد ولی برادر ما هر هفته نماز جمعه حرم شرکت میکند ادم یاد از خود گذشتگی مادر واقعی سر داستان دو نیم کردن کودک میافتد مشرق امیدوارم سانسور و قیچی نفرمایید
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 2
      بله بنیادی که در مدیر ان بروی کارمند بسته است تا جاییکه او مجبور است با نارنجک اتاق مدیر را منفجر کند!!!! آقای فتاح کجاست کمی به او امید داشتیم!
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 3
      جوک قرن!
    • عبداله IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 0
      بنیاد مسکن کاشان هم ... البته ما از طریق مراجع قانونی اقدام کردیم( دادگستری و اداره بازرسی) ولی هییییچ فایده ای نداشت و کسی اقدامی در جهت تخلفات صورت نداد.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 10
    این کار اسراییل بوده و بس
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    15 1
    مدیر جانباز هم شد !!!!!!
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      و چه دردناک و تاسف بار که گاهی شهروندان انقدر نا امید میشوتد
    • GB ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 0
      آفرین چه دقتی
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    فقط از معصومیت مدیر و بقیه گفتید از دلیل کار و انگیزه ی این کار که مسببش همون مدیر هست هیچی نگفتید
  • كريم IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 4
    پناه مي بريم به خداوند متعال. آيا با اين عمل احمقانه، مشكل اين آدم جنايتكار حل شد؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 0
    لعنت به اون مدیر
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 0
      ولی بهترکه ندید بعد از اون همه ظلم احتمالی، برخیها هنوز به اومی تازند
  • دلسوز IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 0
    متاسفانه این اتفاق یک کاستی بزرگ را آشکار کرد و اونهم نبود روانشناس و تیم اورژانس اجتماعی برای چنین مواقعیست.اگر یک تیم بامهارت اورژانس اجتماعی بموقع سر میرسید چه بسا میشد جلوی این حادثه دردناک را گرفت. ضمن اینکه ما در ایلام خبرهای واقعی از این اتفاق را میشنویم. این آقایی ک دست ب چنین اقدامی زده ب گواهی کسانیکه میشناختنشون،شخصیتی موجه داشتن و مدیرکل اداره شون در طول یکی دو سال گذشته خیلی اذیت و تحقیرشون میکنه.ک درنهایت ب نقطه انفجار میرسه و.....!پدر این کشور را مدیران نالایق درآوردن
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 1
      سلام دوست عزیز. بنده هم کارمند بنیاد مستضعفان هستم. این موضوع نیاز به روانشناس نداره، ریشه یابی مسئله به موضوع انتصاب رئيس بنیاد از طرف مقام معظم رهبری داره، متاسفانه وقتیکه هیأت امنای بنیاد بدون شناخت کافی فردی را بعنوان رئیس بنیاد به حضرت آقا معرفی می‌کنند، اون شخص که از طرف ایشون بعنوان رئیس منصوب میشه، متاسفانه در همه شؤون بنیاد خود را فعال مایشا دانسته و فارغ از قوانین موجود اداری و استخدامی، هر فردی با هر سطح علمی را در بنیاد منصوب می‌کند و فرد منصوب هم خارج از حدود اختیارات قانونی الخصوص در زمینه های اداری و استخدامی، افراد تازه ای را بجای کارمندان موجود در سازمان بکار می گیرد. در این مسئله هم دقیقا همین اتفاق افتاده است. ضارب از کارکنان بسیار خوب حوزه سازمان اموال و املاک بنیاد بوده و حتی یک سال بعنوان رزمنده مدافع حرم با تکفیری ها جنگیده است. این مرحوم در سال گذشته تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود به کارمند رسمی را داشته که با توجه به قوانین موجود می توانسته رسمی شود، ولی مدیرکل خاطی به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات استخدامی از رسمی کردن آن مرحوم خودداری و در عوض اجرای قانون نسبت به تعلیق از کار ضارب اقدام و همزمان فرد دیگری را بجای ایشان بکار گمارده و او هم طاقت نیاورده و اقدام قتل کرده است. این نقیصه در همه دوره های معرفی رئیس جدید بنیاد وجود داشته و هرگاه رئیس جدید وارد سازمان می شده 180 نفر را فقط بعنوان مدیر از خارج از سازمان بنیاد برای 180 شرکت زیرمجموعه آن وارد می کرده و طبیعتا این 180 مدیر نیز هرکدام حداقل 4 نفر را با خود به سازمان بنیاد تحمیل می کرده است، و اینجاست که به کاذمندان قدیمی بنیاد ظلم می شده است که این موضوع در دوره آقای فتاح بسیا بسیار شدیدتر و بی قانونتر صورت گرفته است. طوریکه حتی یکی از همکاران ستاد بنیاد اقدام به شکایت از بنیاد نموده و حکم ابطال دو بخشنامه غیرقانونی و خارج از حدود اختیار مسؤلین بنیاد مستضعفان را گرفته اما این دستگاه با ایجاد روابط ناسالم با برخی افراد در دیوان عدالت از اجرای کامل و منطقی رای صادره توسط هیات عمومی محترم دیوان عدالت اداری استنکاف و حقوق قانونی کارمندان بالای 30 سال سابقه بنیاد را نداده و ایشان را وادار به بازنشستگی می‌کند و کارمندانی که حاضر به بازنشستگی نباشند را با ابزارهای به ظاهر قانونی می چزانند
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 1
      این آقایی ک دست ب چنین اقدامی زده ب گواهی کسانیکه میشناختنشون،شخصیتی موجه داشتن و مدیرکل اداره شون در طول یکی دو سال گذشته خیلی اذیت و تحقیرشون میکنه.ک درنهایت ب نقطه انفجار میرسه و.....!پدر این کشور را مدیران نالایق درآوردن
    • DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      دایره حفاظت ادارات حقوق می گیرن که اختلافات داخلی رو رفع کنن و از ایندسته جنایات پیشگیری کنن! اجازه ندن کیسه برنج و غیره داخل اداره برده و عملیات داعشی تروریستی رخ بده. بازرسی بدنی برای پیشگیری از این مورد جنایت هاست. بد نیست در مورد بعضی از کارشکنی های کارمندان زن سازمان عمران پردیس تهران مسئولین امنیتی هر چند وقت بشکل یک ارباب رجوع خودشون شخصا یک سرو گوشی اب بدن و ببینن چند تا کارمند زن اونجا چه بلایی سر مردم میارن و مردم رو بیخودی ناراحت میکنن! وظیفه ما گفتن و کار مسئولین حفاظتی ذره بین انداختن و نظارت و رسیدگی بیشتر روی کارمندان خاطی اونجاست.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    البته دادستان محترم به این نکته مهم که مدیر معزول چه بلایی سر ضارب آورده و چطور او را از نان خوردن انداخته و عرصه را آنچنان تنگ کرده که باعث شده چنین جنونی به اوست دهد و مرتکب جنایت شود نکرد!!!!و احتمالا هرگز هم پرده های پنهان این ماجرا کنار نمیرود و از آنجایی که ضارب محکوم است چون قتل مرتکب شده خانواده بینوایش هم سکوت میکنند و پی گیر ماجرا و محاکمه مدیر بی کفایت و نالایق معزول نمیشوند و چند صباح دیگر ایشان رو به مدیریت مکان دیگرمیگمارند و دوباره روز از نو و روزی از نو !!!البته که کائنات و جهان هستی نظم دارد و به راحتی از ظلم و بی داد و فساد انسانها نمیگذرد!!
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 0
      مثل قضیه اوکراین و روسیه شده...الان روسیه حکم همون ضارب رو داره که همه بهش میتازند، چون جنگ رو شروع کرده! ولی ناتوی آمریکایی حرامزاده، در حقیقت جنگ رو شروع کرده.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    مدیر بوده؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    همه رو کشت الا اصل کاری رو
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    دقیقا این مشکل شخصی چه بوده؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    این شد نتیجه ی بررسی بعد از چند روز؟ اگه بینل بر بیان اصل موضوع بود همون روط اوب نشخص بود
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    سر و ته کلام این اقا معلوم نیست چه گفته
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    بالاخره باید مدیر را اخراج کرد مدیری که ناتوان است بدرد مدیریت نمیخورد اگر مدیر با حوصله و سعه صدر گره از کار این پرسنل میگشود هیچ وقت کار به اینجا نمیرسید
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 3
    قاتل قبلا در یک تیم فوتبال باخت شده و مدیراداره به تیم برنده تبریک‌گفته عقده ای شده
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    حداقل 50 سال ایلام رو عقب برد استان های غربی کم ناامنی دارند این هم مزید بر علت شد بعد میگن چرا سرمایه گذار فرار میکنه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    ایلام استان مافیا و فامیل بازی و طایفه گریه
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    نیروی انتظامی وظیفه اش را انجام داد؟! اگه نبود چی می شد دیگه؟!
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    آدم سالم با جنایت جان دیگران را نمی گیرد
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 1
      تا حالا کسی را که در اثر ظلم و بی عدالتی دیوانه شده باشد ندیدی!؟؟؟ کسی ادعا نکرد او سالم بوده قطعا آدمی که اینچنین خود و خانواده اش را نابود می‌کند سالم نبوده !!
  • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    دراستان های غربی وخوزستان جرم وجنایت بیداد میکنه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 0
      سیاه نمایی ممنوع!! تا دیروز تهران و تهرانی را جانی و خلافکار معرفی میکردید و نسبت به پایتخت نشینان فحاشی!! حالا استانهای غربی و جنوبی؟؟؟ حق ملت بزرگ ایران که ۴۰ سال است تمان حملات بیگانه و قدرت‌های جهانی است اینگونه قضاوتها و تهمت زدنها نیست! ایرانی شریف و اصیل و البته زخم خورده و مظلوم است! اکنون همین ایرانی که دل شما را زده بهشتی است برای آوارگان افغانستانی!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    فطعا همه علت کشتار صارب را میدونند بحز مردم
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    الحمدلله که مدیر کشته نشده. میتونند ازش استنطاق کنند ببیند مشکل چه بوده. در ادارات مديران خودشان را خدا و بقیه را مخلوق فرض می کنند
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    بنياد مستضعفين ؟ مالك بزرگترين و لاكچري ترين پاساژهاي شهرك غرب و بسياري مغازه و املاك تجاري و مسكوني بزرگ در بهترين موقعيت ها در تمام محله هاي تهران و شهرستانها بزرگترين و بنام ترين كارخانه ها خدايي زشته خيلي زشت به اسم مستضعف به كام ؟؟؟جالبه كه اين نهاد جداگانه عمل ميكنه و هيچ وقت درآمد خودش اعلام نكرده و نميكنه دقيقأ مثل بعضي از نهادها و ارگانهاي  ديگه كه احتمالأ درآمد اونا بيشتر از دولت است و معلوم نبست اين درآمد هاي كلان چي ميشه بعد تازه دنبال شفافيت در عملكرد مراكز اقتصادي هستن نهادهايي كه كسي جرأت نزديك شدن به اونا نداره
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      اضافه كن ستاد اجرايي فرمان امام را !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس