.

خبرگزاری دولتی TASS روسیه گزارش می‌دهد که از هفته دوم نبرد ارتش این کشور در خاک اوکراین، نیروی هوایی روسیه از آخرین محصول هوافضای این کشور یعنی جنگنده نسل پنجم پنهانکار Su-۵۷ استفاده کرده است.

سرویس جهان مشرق _ در هشتاد و هشتمین روز از جنگ اوکراین، ارتش روسیه همچنان در تلاش است تا در جبهه شرقی و منطقه دونباس خطوط دفاعی ارتش اوکراین را در هم شکسته و به پیشروی خود برای تصرف کامل استان لوهانسک ادامه دهد.

در حال حاضر عمده درگیری ها در اطراف شهر سورودونتسک و غرب پوپاسنا به سمت شهرک سولدار ادامه دارد. در سایر مناطق اوکراین نظیر جبهه خرسون یا حومه خارکیف تغییر خاصی در وضعیت میدانی نبرد صورت نگرفته است.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود

خبرگزاری دولتی TASS روسیه گزارش می‌دهد که از هفته دوم نبرد ارتش این کشور در خاک اوکراین، نیروی هوایی روسیه از آخرین محصول هوافضای این کشور یعنی جنگنده نسل پنجم پنهانکار Su-۵۷ با کد ناتو "Felon" به معنی "جنایتکار" استفاده کرده است.

تحولات روز هشتاد و هفتم جنگ اوکراین:

تلاش امریکا برای شکستن محاصره دریایی اوکراین/ عبور ارتش روسیه از خط اول دفاعی اوکراین در جبهه شرقی/ خروج آخرین دسته از اسرای منطقه آزوفستال +نقشه و تصاویر

جنگنده سوخو ۵۷ که در میان روسها به "قاتل زیبا" مشهور است هنوز به تولید انبوه نرسیده و تنها ۵ فروند از آنها در خدمت نیروی هوایی روسیه قرار دارد اما قرار است با تکمیل آزمایشات و تخصیص بودجه کافی تا پایان سال ۲۰۲۴، نیروی هوافضای روسیه ۲۲ فروند هواپیمای Su-۵۷ دریافت کند و تا سال ۲۰۲۸ تعداد آنها به ۷۶ فروند افزایش پیدا کند.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود/ بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو؛ ترکیه اجازه نمی‌دهد، روسیه شیر گاز صادراتی به هلسینکی را قطع کرد +تصاویر

گفته می‌شود نیروی هوایی روسیه از این جنگنده در خارج از حریم هوایی اوکراین و در نقش سرکوب پدافندی و شلیک موشک های ضد رادار استفاده کرده است. پیش از این نیز جنگنده سوخو۵۷ در جنگ سوریه در چند ماموریت ازمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود.

بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو

هنگامی که در اواسط جنگ اوکراین دولت های فنلاند و سوئد به شکل رسمی قصد خود را برای عضویت در ناتو اعلام کردند، مسکو هشدار داده بود که این اقدام کشورهای اسکاندیناوی بدون عواقب نخواهد بود.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود/ بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو؛ ترکیه اجازه نمی‌دهد، روسیه شیر گاز صادراتی به هلسینکی را قطع کرد +تصاویر

حال روز گذشته اعلام شد که شرکت گازپروم به دلیل خودداری فنلاند از پرداخت بهای گاز روسیه به روبل، عرضه این سوخت به شرکت گازوم فنلاند را به طور کامل متوقف کرد. بنابراین قطع صادرات برق و گاز به فنلاند را می‌توان پاسخ مناسب روسیه به الحاق فنلاند به ناتو دانست. لازم به ذکر است که شرکت گازپروم حدود یک ماه پیش صادرات گاز به کشورهای لهستان و بلغارستان را نیز به دلیل عدم پرداخت بهای گاز از سوی این دو کشور با روبل متوقف کرده بود.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود/ بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو؛ ترکیه اجازه نمی‌دهد، روسیه شیر گاز صادراتی به هلسینکی را قطع کرد +تصاویر

از سوی دیگر موضع دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز در خصوص بحث عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تغییر نکرده است؛ آنکارا اصرار دارد که تا زمانی که دو کشور فوق اقدام به حمایت از گروه های تروریستی نظیر PKK و YPG می کنند این کشور نمی‌تواند با عضویت آنها در پیمان ناتو موافقت کند؛ هر چند به نظر می‌رسد پافشاری ترکیه بر سر این موضوع بیشتر به منظور کسب امتیازاتی در بحث تحریم های اعمال شده علیه این کشور در حوزه نظامی باشد، اما به هر ترتیب اگر رای ترکیه تغییر نکند، نتیجه آن برای کشوری نظیر فنلاند به مثابه بازی دوسرباخت خواهد بود، جایی که آنها موفق به عضویت در پیمان نظامی ناتو نشده اند و همزمان تهدید نظامی روسیه و قطع صادرات گاز به کشور خود را متحمل شده اند.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود/ بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو؛ ترکیه اجازه نمی‌دهد، روسیه شیر گاز صادراتی به هلسینکی را قطع کرد +تصاویر

اثبات چندین باره اهمیت حفاظت اطلاعات در میدان جنگ

روز گذشته ویدئویی عجیب توسط منابع اوکراینی منتشر شد که یک بار دیگر اهمیت حفاظت اطلاعات و عدم انتشار تصاویر آنلاین از میدان نبرد را اثبات کرد.

قاتل زیبای روسی به نبرد با ارتش اوکراین می‌رود/ بازی دوسر باخت فنلاند برای عضویت در ناتو؛ ترکیه اجازه نمی‌دهد، روسیه شیر گاز صادراتی به هلسینکی را قطع کرد +تصاویر

ظاهرا خبرنگار یک شبکه خبری روسی که در جبهه نبرد شرق اوکراین در کنار قوای ارتش روسیه حضور داشت اقدام به انتشار آنلاین تصاویر شلیک یک واحد خمپاره انداز ۲۴۰ میلی متری مدل Tyulpan روسی از کنار ساختمانی در این منطقه می‌کند. با توجه به وضوح تصویر ساختمان مربوطه و پوشش گیاهی مجاور آن، حتی یک کاربر ساده فضای مجازی نیز توانایی مکان یابی دقیق موضع توپخانه ارتش روسیه را پیدا خواهد کرد و این کار برای ارتش اوکراین که تحت پوشش اطلاعاتی کامل ناتو قرار دارد بسیار ساده تر نیز هست.

نتیجه این اشتباه بزرگ خبرنگار روس چنین می‌شود که بلافاصله توپخانه ارتش اوکراین با دریافت مختصات دقیق محل استقرار تیم خمپاره انداز ارتش روسیه، اقدام به گلوله باران این منطقه و نابودی خمپاره انداز مربوطه می‌کنند و احتمالا برخی از افراد حاضر در این نقطه نیز کشته و زخمی شده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    42 41
    گاو ها بلوند....
    • NL ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      45 38
      نگران گاو شیرده روسیه باش مستعمره روس
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 10
      با این وضعیت بوجود آمده، طعمه خوبی برای اروپایی ها هستیم
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 6
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      13 23
      باور بفرمایید پوتین با این افراطی گری که نظم جهانی رو بهم میزنه باعث میشه خود روسیه هم تجزیه بشه اونام چند منطقه میشه الان مناطق غیر روس بروید مردم رو می بینید
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 1
      ۱۳:۰۱ حداقل این همه کپی نزن مطلب علاوه بر این که چرت وپرت هست دوستان هم گفتن زیاد تو ذهنش نزنید بچه خوش باشه برا خودش
    • محمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 0
      اين جنگنده به هيچ عنوان رادار گريز نيست يه سرچ بفرمائيد متوجه خواهيد شد در ضمن خيلي از تبليغات در مورد جنگنده بزرگنمايي شده و واقعيت ندارد اتفاقأ دنيايي از مشكلات ريز و درشت در اين جنگنده وجود دار
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    99 80
    دورد بر مردم اوکراین مرگ بر پوتین جنایتکار وطرفداران کثیفش
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      14 3
      موافق هستم. مرگ بر طرفداران قدرت های جنگ طلب. منجمله منافقین که خیل زیادی از مردم شریف ایران رو در مناطق و برهه های مختلف به شهادت رساندند. ولی این قسمت که رصد نیروهای اوکراینی رو نشون می داد خیلی جالب توجه بود. شبیه به این برای توی سوریه هم اتفاق افتاده بود. از یک پیام توی شبکه اجتماعی!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      26 72
      کثیف آنهایی هستند که چشم بر جنایات۷۰ساله اسراییل و غرب در فلسطین بسته اند...تو خودت مظهر کثافتی
    • DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      دورد بر مردم اوکراین که با انقلاب مخملی و کودتای جرج سوروسی نئونازیست ها و دلقینسکی دست نشانده صهیونیست را بر گرده خودشان سوار کردند. و کشور خودشان را نابود کردند و ۲۰۰۰۰۰۰۰ بیست میلیون نفر فرار کردند. مرگ بر پوتین جنایتکار ومخالفین کثیفش که تمام ما داعشی ها را در سوریه از بین برد . پوتین قاتل هزاران داعشی باید در دادگاه میانمملی محکوم شود . امریکا و صهیونیست سالهاست عزادار کشته شدن داعشی های امریکایی توسط روسیه هستند.
    • UA ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      23 12
      انشالله این پرنده ها تمامی پایگاه های آمریکا را در اروپا را بزنند بخصوص پایگاه های آمریکا در آلمان چون آلمان مرکز صهیونیست ها هم هست. بایستی طوری سر صهیونیست ها بخوره که چند قرن برند زیر زمین و دیگه در نیایند
    • نظر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      28 13
      لعنت بر طرفداران آمریکا و شرکای خبیثش
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      22 6
      به کثافتی تو غربگدا نیستن که بعد از 40 سال سختی و تحریم بجای آنکه اگر یکی به روسیه میگی ده تاهم به غرب بگی، فکر شرق رو تخریب میکنی.
    • سیدحسن IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 0
      دورو برهمه مردم جهان مشکل بر سران هست
    • میثم IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      18 9
      ر ......! ولی بدان که اوکراین با رئیس جمهور یهودیش منطقه امنی برای آزمایشگاه های ضد انسانی آمریکا شده بود. و حالا که دستش رو شد. دارد به اوکراین کمک می کند تا نیابتی با روسیه سر شاخ شود. کار پوتین کار درستی بود. و دست های پنهان ضد بشری غرب را رو کرد. به همین خاطر غرب پرستها که تیرشان به سنگ خورد.
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      10 7
      در نهایت با تمام ندانم کاریها و اشتباهات عالیجناب پوتین پیروز خواهد شد بعد از درو شدن داعشیهای وهابی نوبت داعشیهای صلیبی هست که تا و مار شوند
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      86 44
      ۱۲:۴۶ خیلی هم دلتون برای فلسطین نسوخته فلسطین را فقط کردین ابزاری برای منافع خود همینطور که شما الت دست روسیه هستیدیا اکراین الت دست غرب پس ببند دهنتو.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    22 20
    ترکیه وسط جنگ داره لج بازی میکنه. کاملا مشخصه قرهنگش چندین پله پایین تر از ناتوی آریایی هست.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 20
    ترکیه وسط جنگ داره لج بازی میکنه. کاملا مشخصه فرهنگش چندین پله پایین تر از ناتوی آریایی هست.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      13 6
      مرگ پان ترکیسم نزدیکه
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 1
      خدایا این ابلهان رو از ما نگیر همیشه شاد شیم
  • US ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    16 22
    بیچاره توده ای ها و عرازشیه که اربابشون شب و روز داره چک میخوره و بغض نوکران برای ارباب حالت غمگین و ناراحت ایجاد کرده این جنگ هم با شکست روسیه تمام میشه و شما هم فراموش میکنید
    • DE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      29 43
      دوستان دقت بفرمایید وقتی مطلبی در مورد رژیم آپارتاید نوشته میشود یا در مورد دلقک صهیونیست و کودتای مخملی صهیونیستی جورج سوروسی در اوکراین. بهایی ها وظیفه دارند آنرا به کجراهه ببرند و با فشار و زور و تهدید و ارعاب و رو کم کنی ...و روش بزرگنمایی و نمایش وضعیت داخلی و مشکلاتی که اتفاقا هم رژیم بهایی پرور شاه خائن وهم رژیم آپارتاید با نفوذ خود روی سیاستنداران امریکا و اروپا بر ای ایران درست کرده است متمرکز کنند. زیرا مرکز بهائیت در دنیا در مناطق اشغالیست و هرجا رژیم جعلی میرود بهاییان هم همراه او هستند. لذا مواظب بهایی ها و مسلک وابسته آنان باشید. بسیاری از آنان و داعشی ها اکنون در سایت ها ضد روسیه مینویسند جون با دلقک صهیونیستها در افتاده است. و قبلا هم داعش کشی میکرد و هنوز در سوریه ادامه دارد. مرکز جهانی بهائی نام مرکز مسلکی و اداری مسلکی بهائیت در اسراییل است. مرکز جهانی متشکل از ساختمان های مرکز جهانی بهایی یعنی گور بهاءالله در شهر عکا، گور باب در کوه کرمل در شهر حیفا و نیز ساختمان‌های گوناگون دیگری از جمله بیت العدل اعظم می‌باشد. حالا چرا نام های عربی '؟؟؟ مگر نه اینکه بهایی ها در ایران ادعای پیغمبری کردند چرا همه چیزشون و کتابهاشون به عربی بود؟ برای گول زدن مردم ساده لوحی که اگر دوتا عرب به هم فحش هم میدادند فکر میکردند اینها دارند قرآن میخونند . مرکز جهانی بهائیت محل زیارت بهاییان محسوب می‌شود. لذا میترسند ، چون‌ با نابودی اسقاطیل اینها هم نابود خواهند شد. بسیاری از کامنت ها را مینویسند به نفع صهیونیست ها ودر راه شکست انقلاب اسلامی سالانه‌ هزاران میلیارد تومان خرج میکنند.‌عین صهیونیستها و دست در دست آنان به ثروت اندوزی مشغول هستند. حالا روی دختر باباش و لوس بابا هم نفوذ دارند و باهاش هم رفیق هستند
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 6
      جناب بی مغز !اگر به محال ،روزی همین ژاپن با امریکا درگیر جنگ شود !ما باید ناراحت بشویم !؟یا متهم به این شویم که ژاپن پرست هستیم !
    • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      23 4
      تو چکمه پرست با وی پی ان المان امدی یک چرتی بنویسی بری یک لوح نوشتی که اصلا ان را نخواندم جز هزیان گویی، تو فکر کردی من به خزعبلات توی توده ای اهمیت میدهم
    • DE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 58
      US ۱۷:۴۶ - /تو چکمه پرست با وی پی ان المان امدی یک چرتی بنویسی بری یک لوح نوشتی که اصلا ان را نخواندم جز هزیان گویی، تو فکر کردی من به خزعبلات توی توده ای اهمیت میدهم--//بسیار خوشحالم زدم به هدف / روزیکه من در سایت کمتر از 50 تا 60 منفی جمع نکنم آنروز را موفق نمیدانم زیرا اولا چه منفی چه مثبت تعداد بازدید کننده در سایت را نشان میدهد . بععضی اوقات یک نفر از آلبانی مثلا درروز چند هزار بار در سایتهای اینترنت منفی میزنه یا برا خودشون مثبت میزنه خب چه اشکالی داره به نفع صاحب سایت خخخخ همچین طرف خیط شده که نگو خب ما هم برای همین خیطی مینویسیم خو والا به جان جان کریه
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 2
      ۱۸:۰۷ سایت که خوبه بازدیدکننده هم داره ولی اینقدر شر و ور تحویل میدی که منفی میخوری بالاخره همه که چرت وپرتای تو را نمیخونن مال بقیه میخونن چشمشون به مال تو هم میفته دیگه هر سایت وتیتری 40 الی50نفر بازید کننده داره.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 6
    خون اوکراین
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    48 63
    خاک بر سرتان که علنا از تجاوز روسیه حمایت میکنید
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      20 7
      اکراین نوکر امریکا و آمریکا دشمن خونی ملت ایران روسیه دشمن اکراین و آمریکاست پس روسیه میشود دوست ما
    • AE ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      18 3
      بهتر نیست گفته بشه همه جا ثبت بشه که خاک عالم بر سر کسانیکه طرفدار غرب جنگ افروز هستند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      12 2
      خاک بر سر کسی که به جای اتکا به خود در برابر دشمن چشمش دنبال بقیه است. اگر فنلاند و اوکراین به دنبال اقتدار خود می‌رفتند امروز نه از روسیه می‌ترسیدند و نه منت ناتو رو میکشیدند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 1
      همانطورکه علناازارمنیهاحمایت کردندوبه ارمنیهاکمک نظامی ومستشاری ومالی وتسلیحاتی وجاسوسی کردندونیروی نظامی به ارمنستان فرستادند.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 4
    به زودی هدف قرار خواهد گرفت
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    30 3
    کاملا مشخص است که آمریکا خواهان جنگ جهانی سوم است.
  • مهدی NL ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    فیلم آخر را با دقت ببینید. هدفی که مورد اصابت قرار گرفته، خمپاره انداز خودکششی نیست. به قسمت عقب خودرو دقت کنید! لوله قطور و بلند خمپاره انداز به چشم نمی خورد. علاوه بر این، خود خبرنگار حاضر در صحنه، در آخرین پست خود به این نکته اشاره کرده که اساسا آن موقعیت هدف گرفته آن موقعیتی نیست که خمپاره انداز خودکششی در آن قرار داشته است. به گفته او پیش از شروع فیلمبرداری از صحنه عملیات، خدمه خمپاره انداز با او توافق کرده بودند که پس از ترک صحنه به پخش تصاویر اقدام کند. نتیجه این که، دقایقی پیش از پخش تصاویر آتشباری، خمپاره انداز به همراه خدمه موقعیت را ترک کرده بوده.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    20 13
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 10
      خسته نشدی اینقدر این چرت و پرت رو تکرار میکنی
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 6
      تهاجمی که تو با این کامنت به مردم‌کردی،روسیه به اوکراین نکرد
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 10
      بسه دیگه صدبارتکرارکردی خسته نشدی
    • یزدان IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      توچرا این چرند را همه جا کچی میاندازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 47
    حالا همش از روسیه طرفداری بکنید، به نفع امنیت ملی ایران نیست.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 63
    نگفتیم از غرب حمایت کنید اونها وحشی مدرن هستند اما ازین روسیه هم نباید حمایت کنید چکاری برای ما کرده تابحال مگر اینکه به نفع خودش بوده؟ حتی حاضر نیست با ما اتحاد ایجاد کنه، البته حق داره چون با اینکارش به علت اینکه ما معادلات جهانی رو خیلی پیچیده میکنیم ضرر میکنه. در اینصورت، حمایت همیشگی ما از روسیه، چه معنایی میده!
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 8
    روس ها فکر منافع ملی خودشان هستند ودارند بازار نفت و گاز ایران را ک به سختی نفس میکشد را میکشند و ما هم باید فکر منافع ملی خودمان باشیم و گازمان را سریعتر به اروپا صادر کتیم
    • DE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      34 73
      روس ها فکر منافع ملی خودشان هستند ودارند بازار نفت و گاز ایران را ک به سختی نفس میکشد را میکشند و ما هم باید فکر منافع ملی خودمان باشیم و گازمان را سریعتر به اروپا صادر کنیم/خخخ عمو کلاس چندمی نقاشی و کاردستی هم دارید ؟ بیایم به اروپا گاز بدهیم تا گازش قطع نشده مردمش بریزند‌در خیابانها علیه کمکهای میلیاردی به دلقینسکی دلقک صهیونیستها در اوکراین .که نه تنها اوکراین را از بین برد بلکه گاز و نفت مفت روسیه را هم خودش از دست داد هم اروپا. تا چند ماه دیگر بین کشورهای اروپایی و مردم اروپا و میلیونها آواره اوکراینی همه چیز به هم میخورد. الان آلمان داره برای لهستان گربه میرقسونه میگه من اسلحه مفت بهت نمیدم .چون لهستان خود را خلع سلاح کرد و اسلحه هاش را فرستاد دلقینسکی . خوب بهترین موقعیت است برای آلمان یه رقیب خلع سلاح شده داشته باشد . اسلحه های امریکایی هم چند صد میلیارد دلار پول باید بدهی کشور ورشکسته لهستان از کجاش پول بیاره . عجب اوضایی داره اروپا پیش میاد والا مشتعلی.
    • DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 53
      شنیدید ؟ هرچه زودتر به اروپا گاز بدهید که تند تر بره چون داره یواش یواش گازش تموم میشه ملتش علیه کمک های صدها میلیارد دلاری به دلقینسکی یریزند در خیابونها . فقط ۲۰۰۰۰۰۰۰ بیست میلیون وکراینی در رفتند و آوار شدند روی سر اروپایی ها.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 5
    همش آهن قراضه است و با موشکهای سوپر استینگر راحت متلاشی میشن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 10
    فقط یکی واضح توضیح بده که چرا بعضی ها در ایران روسیه رو بزک می کنن یا ارتش شکست خورده اون را فاتح جلوه بده
  • ب IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 3
    خبر رسیده که پوتین خواهان پایان جنگ شده و گفته این یارو که هی میگه گاوهای بلوند دهن ما رو سرویس کرد بی خیال اوکراین اصلا عضو ناتو هم بشه بشه فقط از دست این یارو راحت بشیم
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 22
    جنگ نشان داد اسلحه های غربی ها بسیار پیشرفته تر هستند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 9
    در برابر اف 15 هیچی نیست. اف 15 سلطان بی رقیب آسمانها
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 6
    قاتل هیچ وقت زیبا نیست مگر در فرهنگی که که از انسانیت بویی نبرده باشد.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 2
    یعنی از فنلاند بدبخت تر و وابسته تر خودش. برای خاطر رضایت آمریکا منافع خودش را له کرد.
  • نیما IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    باخت باخت
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 8
    توپهای هدایت لیزری وماهواره ای به اوکرایین دادن برای همین خیلی دقیقن باکوادکوپر روشون لیزر میتابونن وتوپ خانه به دقت از ۴۰ کیلومتری منهدمش میکنه
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      زیاد فیلم تخیلی نگاه نکن دوست من!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    15 0
    خوب حالا ایران هم باید با قطر وعربستان توافق کنه که شیر نفت وگاز را روی(استکبار غرب،امریکا اروپا اسراییل)قطع کند نه اینوه به بهانه بازیها درقطر ونوبت حجاج در مکه وبهانه تله برجام ورفع تحریم،ایران را بکشانند برای توافق با عربستان وقطر -همین کارهایت که شرقیها متحد نمیشوند وغربیها هی مثل گاو شیرده متطقه مفت میچاپندتا هرکاری هم که دوست دارند میکنند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن ها است همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند در راه ازادسازی گروگان ها همیشه مردم عادی می میرند ایراد ندارد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 1
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 3
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • ارش IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    ما هم با جنگنده هامون به جنگ اوکراین بریم الان روسیه که نمیتونه ما کاررا تموم میکنیم و اوکراین با خاک یکسان کنیم .مرگ بر اروپا و امریکا و اسرائیل و عربستان و امارات و قطر و هر کشوری که با امریکا راابطه دارد
  • یا لثارات الحسین NL ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    انتقام خون حاج قاسم شادی دل مومنان و عذاب روح اشرار است.این رو همیشه اینجا میذارم تا قبل از سالگرد سوم سردار انتقام و حذف قاتل عملی بشه...یاحق
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 0
      درود و احسنت
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    جنگ اوکراین فقط 4 بازنده دارد المان و فرانسه و ژاپن و انگلیس که نفت و گاز را گرانتر می خرند همان 4 کشوری که در جنگ جهانی نابود شدند و الان با یک سیاست پیچیده ای دارند خودشان را نابود می کنند اما روسیه و امریکا که فروشنده نفت و گاز هستند دارند در سایه افزایش قیمت انرژی قدرت پیدا می کنند باید این چهار کشور این جنگ امریکایی را با تحریم خود امریکا تمامش کنند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • آخرالزمان IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    کابوس جهود صهیونیست و مزدوران فارسی زبونشون تازه شروع شده.بخونید...در آخرالزمان جنگ بزرگی روی خواهد داد که هر دو طرف باطل هستند! در بحبوحه این جنگ فتنه آذربایجان شکل خواهد گرفت و آنقدر در قرقیزیا کشته خواهند شد که اجسادشان همه درندگان و لاشخورها رو سیر خواهند کرد.فتنه سفیانی عراق و شام را دربرخواهد گرفت وآنگاه سپاهی از شرق رو بسوی فلسطین و کوه صهیون و آرماگدون خواهند رفت که هیچکس جلودارشان نیست.لشکرسفیانی آنگاه بسمت عربستان لشکر خواهد کشید و در زمین فرو خواهد رفت در برابر لشکر یمانی.با پیروزیهای سپاه خراسانی که در دست راستش عارضه ایست ندایی از مکه برخواهد خاست که این منم قائم آل محمد(ص) و امام غائب ما روحی له الفدا رخ خواهند نمود...
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 3
    اینجوری که رسانه های غربی میگند روسبهمدام کشته میده وتلفات پس چرا شهر های اکراین سقوط می کنه نه روسیه ?
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    چرخش بچرخه
  • saeed IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    اوکراین حقشه وقتی سربازاش تو جنگ عراق حضور داشتند وزن بچه های بی گناه رو میکشتن باید فکر این روزها میکردند بازم اوکراین حقشه چون انبار تسلیحات وموشک های اتمی دو دستی تحویل روسیه آمریکا داد در مقابل پیمان دفاع از اوکراین روسیه چندین بار از حکومت وقت اوکراین خواست امنیت مرزها رو تضمین کنه با به پیوستن به ناتو و از قبل هم قرار نبود ناتو به شرق گسترش پیدا کنه خوب معلوم هست هدفشون روسیه وچین هست دوابر قدرت نظامی اقتصادی
  • saeed IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    اوکراین حقشه وقتی سربازاش تو جنگ عراق حضور داشتند وزن بچه های بی گناه رو میکشتن باید فکر این روزها میکردند بازم اوکراین حقشه چون انبار تسلیحات وموشک های اتمی دو دستی تحویل روسیه آمریکا داد در مقابل پیمان دفاع از اوکراین روسیه چندین بار از حکومت وقت اوکراین خواست امنیت مرزها رو تضمین کنه با به پیوستن به ناتو و از قبل هم قرار نبود ناتو به شرق گسترش پیدا کنه خوب معلوم هست هدفشون روسیه وچین هست دوابر قدرت نظامی اقتصادی
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 5
    غرب اگه ده تا شر داشته باشه چهارتا خیر هم داره. مثل همین اینترنت که دارید ازش استفاده میکنید روسیه همش شره
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    ترکیه بخوبی میدونه ضرر فنلاند و سوئد برایش از روسیه بیشتره اونقدری درک کرده که تمام پلها رو با روسیه خراب نکنه
  • حسام IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 1
    روسها تا زمانی که منافعشان اقتضا میکند متحد هستند و بعد از ان خدا رحم کند !
  • سرباز ولایت IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    ترکیه هم از آخور میخوره هم از توربه
  • حسن IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    بالاخره چی میشه؟
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 2
    مرگ بر هرچی غربگراهای کثافت و اوکراین نابودشده ومنافقین داخل کشورمان
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    ارزش و جایگاه این پرنده میشود از تعداد کامنت های مخاطبان فهمید ک چقد سلاح تأثیر گذار و باارزشی است ک همه را بسمت خودش خیره و جلب توجه کرده چه با کامنت های منفی از دشمنان چه از طرف متحدان
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 36
    ۱۶:۴۰ رفیق بنظرم اشتباهی زدی ، غرب اگ از ده تا خیر منفعتش واسه خودشان باشه از هر خیرشون ۴ تا شرشون واسه دیگران ایجاد کردن ، همین اینترنتی ک شما براش میبالی و خیری توش میبینید این خیر الان وارد همه ای خانه ها و در دست گوشی همه ای بچه ها ریخنه کرده تا نسبت برا خودشان سلاح نرم و رسانه ای برای تهاجم فرهنگی ایجاد کردن تا از طریق او افکار عمومی و شستشویی مغزای گنجشک و فندقی امثال شماها را بسمت خودشان جذب و سپس با میل و اراده ای خودشان تحریک بسمت منافع شون کنن و ایجاد اخلال و نا آرامی در امنیت کشورای تضاد خودشون شوند
    • جواد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 1
      پس غلط میکنی با اینترنت غرب خبر میخونی و کامنت میزاری .گمشو برو رادیو گوش کن
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 1
      ۱۸:۵۷ شستشوی مغز مال امثال شماها هست عزیز که دارن کشور را به یغما میبرن حالیت نیست یا خودت را زدی به کوچه علی چپ
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 10
      احسنت! فساد اخلاقی و میل به زندگی حیوانی در غرب و غربپرستان بیداد مبکنه! اما اگر بلحاظ تاریخی جوامع متفاوت را مورد بررسی و تحقیق قرار بدهید،در حقیقت سرعت و روند به انفعال و عجز رسیدن بشر را تسریع کرده و این ربطی بشر فاسد غربی یا کاسه لیسان غرب ندارد و بلکه تحت مدیریت قدرتی فرا بشری مدیریت میشود،اما دجال غرب قبل از انفعال خود،دست و پا و تقلای زیادی خواهد داشت و افراد احمق اهل بزم و خوشگذرانی را باخود بجهنم خواهد برد!
  • علی IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 2
    جدا فکر می کنید با این تصویر موقعیت توپخانه روس ها لو رفته . بدجوری اشتباه می کنید .
  • رشاش FI ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    جد و آبادش تروریست است! این فاشیست اردوغان خودش سوپر تروریست است با اربابانش ناتو و آمریکا.کردهای سوریه بعنوان شهروند درجه دو همیشه شناخته میشدن شناسنامه ملی نداشتن یعنی بعث سوریه بهشان نمیداد این هم روزش که به این روز افتاد.ترکیه ارتجاع هم بیست میلیون به عدد ۲۰ میلیون کرد دارد میگوید کرد وجود ندارد.ایران زور ندارد برگرداند همه کردها ایرانی هستند هر کس نوروز را پاس میدارد..
  • AU ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    "قاتل زیبا" عنوان بسیار بدی است. قاتل همیشه منفور است. در گزینش عناوین دقت کنید.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    دیگ به دیگچه میگه روت سیاه .ترکیه خودش بدترین تروریست است وکشورش جای فراریها وسایتهای قمار وشرط بندی فساد بیکرانش از فیلمها وسریالهایش میبارد به خدا فسادی که ترکیه به تنهایی دارد کل اروپا وامریکا ندارند فنلاند وسوئد به کرات سالم تر از ترکیه هستند هرچی خلاف وهنرپیشه فراری ودزد و...جایگاهش ترکیه است درضمن پوششهای افتضاح ترکیه را زنان سوئد وفنلاند ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس