کد خبر 1377986
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
دادستان کرج: متهمان پرونده کثیرالشاکی "آی دیجی" بازداشت شدند

حسن مددی از بازداشت متهمان پرونده کثیرالشاکی سایت idigi.ir در کرج خبر داد و گفت: چهار متهم این پرونده یک زن و شوهر و دو فرد دیگر بودند که شب گذشته توسط پلیس فتای کرج بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه دادستان کرج افزود: در این پرونده زن و شوهری اقدام به تأسیس شرکت با مسئولیت محدود با نام «آیینه دیجیتال آینده‌اندیش» با سایت «آی دیجی» در کرج می‌کنند و پس از اجاره ۶ واحد در یکی از مجتمع‌های بزرگ تجاری کرج، اقدام به اخذ «ای نماد» از وزارت صمت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه این شرکت علاوه بر ثبت در اداره ثبت شرکتها، مجوز کسب‌وکارهای مجازی و مجوز اعتماد ملی (ای نماد) را داشته است بیان کرد: متهمان از اعتماد مردم به «ای نماد» سوءاستفاده می‌کنند و در ادامه این افراد اقدام به جذب مشتری در قالب فروش خودرو، موبایل، لپ‌تاپ و انواع لوازم خانگی و الکترونیک از طریق اینستاگرام و سایت شرکت می‌کنند.

وی با ابراز اینکه این شرکت با شگرد فروش با مبالغ پایین‌تر از بازار اقدام به ترغیب مشتریان به خرید می‌کرده است متذکر شد: شرکت مذکور در مدت فعالیت خود سفارش‌ها را تأمین می‌کند اما در ادامه با نوسان ایجادشده در بازار، در تأمین سفارش‌ها دچار مشکل می‌شود و فعالیت‌های غیرقانونی آن آغاز می‌شود.

مددی در تبیین جزئیات فعالیت این افراد گفت: با توجه به اینکه فروشندگان در یک روش، از خریداران به‌ازای سفارش، بخشی را در قالب نقد و مابقی را با چک دریافت می‌کردند وقتی که با مشکل نقدینگی روبه‌رو می‌شوند اقدام به عرضه چک‌های مشتریان در بازار می‌کنند، از طرف دیگر وقتی با درخواست مشتریان برای تأمین سفارش‌ها روبه‌رو می‌شوند اعلام می‌کنند که توان تأمین ندارند و باید سفارش لغو شود تا وجه را برگردانند در حالی که این وجوه و چک‌ها در دست افراد ثالث بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه "تاکنون نزدیک به ۶۰۰ شاکی در حدود ۱۷۰۰ سفارش برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه کرده‌اند"، تصریح کرد: این افراد با توجه به عدم توانایی در وجوه دریافتی از مردم متواری می‌شوند که با شکایت شاکیان، به‌منظور تسریع در رسیدگی و شناسایی و بازداشت متهمان، پرونده به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج ارجاع شد و متهمان پس از دو ماه پیگیری دستگاه قضایی توسط پلیس فتای کرج بازداشت شدند.

وی با اظهار اینکه ارزش سفارشات و ادعای شاکیان پرونده نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است، گفت: برای متهمان به‌اتهام خیانت در امانت و عدم تحویل مبیع با وجود دریافت ثمن و عدم ایفای تعهد، مطابق ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیک پرونده تشکیل شده و تحقیقات در حال انجام است.

مددی از مردم خواست در خریدهای خود فریب قیمت‌های پایین فروشندگان و تبلیغات را نخورند و حتماً از مراکز معتبر اقدام به خرید قسطی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 9
    فقط ایرانی ها
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    فکر کردم نوشته عیسی آل کثیر
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    کلی تبلیغ تو سطح شهر کرج داشتند .البته سودهای خوبی هم بابت فروش اقساطی می گرفتند که دست کمی از نزولخواری نداشت .
  • ایرانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    وقتی ای نماد داشته نباید اعتماد کنیم؟ دستگاههای نظارتی باید قوی عمل کنند که کار به اینجاها نرسد! حالا هم دستگاه قضایی باید قاطعانه و حکیمانه و سریع عمل کند...
  • صدر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    غیر از نماد الکترونیکی و Https و تعداد فروش بالا اعتبار از نظر شما چی میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس