کد خبر 1377970
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: قلعه المینا (Castle Elmina) در سال ۱۴۸۲ میلادی توسط پرتغالی‌ها در سواحل در شهر "کیپ کاست" در سرزمین غنا در آفریقای غربی بنا شد و به یکی از مهمترین توقفگاه‌ها در مسیر تجارت جهانی برده‌های آتلانتیک تبدیل گردید.

هلندی‌ها در سال ۱۶۳۷ قلعه را از پرتغالی‌ها گرفتند و تجارت برده تا سال ۱۸۱۴ زیر سلطه هلند ادامه یافت.

نام این دژ به عنوان یکی از ۱۰ زندان مخوف دنیا ثبت شده است. 

برای بردگان این زندان عادی شده بود که در سلولی همراه با ۲۰۰ نفر دیگر حبس شوند و به قدری درهم فشرده باشند که جای کافی برای دراز کشیدن وجود نداشته باشد.  آنها هفته‌ها در این سیاه‌چال‌ها در غل و زنجیر بودند تا کشتی برده‌داران سر رسد.

 ویلیام سنتکلر می‌نویسد:

"چند ماه پیش از قلعه المینا،مرکز تجارت برده در سواحل غنا بازدید کردم. گشت و گذار در قلعه از سیاه چال های برده زنان شروع شد، مشرف به بالکن آپارتمان فرماندار قلعه، که او به طور دوره ای زنان را برای تجاوز انتخاب می کرد."

زندانی مخوف بردگان +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 14
    ذشبیه آنچه اعراب صدر اسلام بر سر زنان و کنیزان و برده های ایرانی و رومی اوردند
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 0
      اقلا الان مسلمانان ادعای حقوق بشرشون گوش فلک رو کر نکرده، فرقش اینه، فهمیدی؟؟!!
    • امیررضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 0
      چرا چرند میگی
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 0
      هیچ شباهتی نداره و تو احتمالا از آلبانی تغذیه شدی تا این اراجیف را بگی.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 4
      به کهریزک نمیرسه.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      اگر تاریخ خوانده بودی و احکام عتق را در اسلام خوانده بودی هیچ چنین مهملی نمیگفتی حداقل بدان در اسلام بردگی بر اساس نژاد و رنگ پوست نبود یعنی سیاه یا سفید بودن ملاک بردگی و آقایی نبود چه بسا سیاهی که غلام سفید داشت
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      خیلی هم بیراه نمیگه واقعیت اینه که به جز پیامبر و خاندانش و یارانشون بقیه معمولا رفتار خوبی با برده ها نداشتن، درسته سیستم برده داری در اسلام قرار بود شبیه فرزندخواندگی باشه ولی همه که مطابق احکام عمل نمیکردن، از افرادی که حق خاندان پیامبرشونو زیر پا گذاشتن چه انتظاری میشه داشت
    • سید جواد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      آنچه که به عنوان برده و کنیز در هنگام تصرف ایران و سایر مناطق گفته می شود هرگز شامل میلیونها نفر از ساکنان این کشورها نبود. غلامها اسیران جنگی بودند و کنیزان خانواده های سلطنتی و اشراف که در عمارتهای حکومتی دستگیر می شدند. اما اروپاییها میلیونها نفر از مردم عادی کشورهای آفریقایی را ربودند تا کارگر رایگان برای مزارع و کارخانه ها داشته باشند.
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 0
    غربی ها از 550 سال قبل سیاهپوست هارو تو این قلعه می بردن تا حقوق بشرشون رو میزون کنن!! واسه همین سابقه طلایی و نورانی! غرب در حفاظت از حقوق بشره که الان اونا "پلیس حقوق بشر دنیا" هستن و می گن کدوم کشور حقوق بشرش مشکل داره و باید حقوق بشرش رو اصلاح بکنه! (از شوخی گذشته ما کسانی رو در تهرون داریم که برای زندگی در غرب حاضرن هرکاری بکنن حتی مستراح شویی. فکر می کنین اینا شعور و شرفی دارن که با دیدن این عکس ها متحول بشن؟ اینا گاب تر از این حرفان_همون گاب نه گاو)
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 0
    . پناه بر خدا.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 7
    در تاریخ خودمان هم در همان حوالی بخصوص در دوره صفویه بگردید موارد جالبی پیدا خواهید کرد که روی داعش و طالبان را سفید می کند. لازم نیست بگویید آنها چقدر بد بودند خود شما هم همچین مالی نبودید.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 1
      صفویه اولش کرد بودن بعدش با وصلت با ترکان ترک شدن مدیرت صفویه مثل مدیریت قاجار و مدیریت عثمانی فقط گند زدن هر جا گندی است پای یک ترک در میان است
    • تورک IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      وقتی یک کولی بخواد واسه خودش پدر داشته باشه همین میشه دیگه تمام تاریخ تورکها رو واسه خودشون مصادره میکنند در ضمن در مورد وحشی گری کردها مطالعه کن اینا در مرز سر سربازان را با حلبی میبرن کسوی تو تاریخ 18 ساله اذربایجان نوشته اکراد قندیل نشین مردم رو به سر توپ ها میبستند و شلیک میکردند ناگهان بارانی از خون و تکه های انسان روی سرشان میبارید اینو کسروی مانقورد اعظم نوشته حالا ببین شما دیگه چه وحشی هایی هستید
  • نیما IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 3
    اگر امام خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتوان جوابم دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس