کد خبر 1377946
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
کاربرد‌های شگفت انگیز نوشابه

افراد از مضر بودن نوشابه آگاه هستند اما باز هم مصرف میکنند، درصورتی که اطلاع پیدا کردن از آسیب های جبران ناپذیر مصرف زیاد آن باعث کاهش نوشیدن نوشابه میشود.

به گزارش مشرق، ترکیب طعم شیرین همراه با کافئین باعث می شود که اکثر افراد از نوشیدن نوشابه لذت ببرند؛ اما از طرفی هم منبعی از کالری، شکر و شیرین کننده مصنوعی است؛ در این قسمت قصد داریم برای تان توضیح دهیم که اگر هر روز نوشابه بخورید، چه اثراتی روی بدن تان خواهد داشت.

خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته

نوشیدن هر روزِ نوشابه می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و حتی سکته را بیشتر کند. طبق تحقیقات انجام شده؛ مصرف یک وعده نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین شده با قند در روز با افزایش ۱۶ درصدی بیماری قلبی مرتبط است.

آسیب به سیستم گوارش

نوشابه روی سلامت گوارش تاثیر منفی دارد؛ بنابراین باید مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، در غیر این صورت قند های اضافه شده باعث رشد بیش از حد باکتری‌ ها و قارچ‌ های مضر مانند کاندیدا می‌ شوند. علاوه بر این، نوشیدن نوشابه های گازدار ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ شود و علائم سایر مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید را هم بدتر کند.

افزایش خطر ابتلا به دیابت

نوشابه مانند هر نوشیدنی قند دار دیگری باعث افزایش سطح قند خون بعد از نوشیدن می شود. هنگامی که قند خون افزایش پیدا کند، انسولین در خون آزاد شده تا شکر را تبدیل به انرژی و ذخیره سازی کند؛ اما مصرف روزانه آن باعث می شود که انسولین به خوبی نتواند کارش را به انجام برساند، در نتیجه خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد.

آسیب به کبد

شیرین کننده موجود در نوشابه به خاطر این که سطح فروکتوز بالایی دارد، میزان چربی تولید شده در کبد را افزایش می دهد که در نهایت ممکن است منجر به بیماری به نام کبد چرب غیر الکلی شود.

ابتلا به اضافه وزن

نوشابه پر از کالری و شکر می باشد. اگر هر روز نوشابه بخورید، کالری های اضافی باعث افزایش وزن می شوند و احتمالاً کاری از دست شما بر نخواهد آمد.

نکته:در ابتدا، جایگزینی نوشابه رژیمی به معنای حذف کالری و قند اضافی است؛ اما نکته اینجاست:اگر روزانه نوشابه رژیمی می نوشید، طعم بسیار شیرین آن می تواند میل به خوردن شیرینی جات را در طول روز افزایش دهد.

آسیب به استخوان و دندان

مصرف زیاد نوشابه مضر است. مخصوصا مصرف آن به جای آب باعث آسیب به ریشه و مینای دندان می شود. شکر موجود در آن نیز باعث می‌ شود که استخوان ها تراکم خود را از دست بدهند.

افزایش خطر مرگ و میر

مصرف روزانه نوشابه باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های مختلف افزایش پیدا کند و همین؛ عاملی برای افزایش خطر مرگ و میر از هر نوع می باشد.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    خو خرید و فروشش رو ممنوع کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس