هواشناسی نمایه

رئیس مرکز مدیریت و پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: ۲ هشدار سطح زرد برای خیزش گردوخاک و همچنین بارش باران و تگرگ در برخی مناطق کشور صادر شده است.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ در استان های شمالی و خراسان شمالی از امروز تا روز چهارشنبه صادر شده است.

لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد از آثار این بارش‌ها است‌.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی همچنین هشدار دیگری برای وزش باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از امروز تا روز سه شنبه برای استان های البرز، سمنان، تهران، گیلان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، صادر شده که بر اثر آن کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد پیش بینی می شود.

اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره  از توصیه‌های لازم در این شرایط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس