کد خبر 1377904
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶
عربستان ۱۳۴ بار آتش‌بس در یمن را نقض کرد

یک مقام یمنی شنبه شب خبر داد، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ نوبت آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از "شبکه المسیره" یمن، این نقض آتش‌بس شامل پرواز  گسترده هواپیماهای شناسایی در آسمان استانهای مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الضالع و البیضاء بوده است.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: مزدوران وابسته به متجاوزان با ایجاد استحکامات رزمی در اطراف شهر مأرب، به چندین منطقه در مأرب، حجه، صعده، الضلعیه، البیضاء و جبهه‌های مرزی با گلوله‌های توپ و سلاح گرم حمله کردند.

از دیگر مناطقی که توسط مزدوران ائتلاف هدف قرار گرفته و آتش‌بس نقض شده است، می توان به حملات ائتلاف اشاره کرد که در چندین نوبت العکد و البلق شرقی در مأرب و «الملاحیظ» و «المدافن» در صعده را هدف راکت و توپخانه‌ قرار داد.

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی درحالی رخ می دهد که هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن،  ۱۳ فروردین در بیانیه‌ای از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد.

 وی افزود که طرف‌های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش بس دو ماهه که از دوم آوریل در ساعت ۱۹ اجرایی می شود، پاسخ مثبت دادند.

به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس